TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Krótki test karty Asus GeForce 8800GTS |
|
|
|
Krótki test karty Asus GeForce 8800GTS Autor: DYD | Data: 12/12/06
| Od czasu oficjalnej, światowej premiery nowego dziecka Nvidii – układu GeForce 8800 minął już ponad miesiąc. Na początku listopada Nvidia zaatakowała na rynku wysokowydajnych układów graficznych, wprowadzając najszybszy układ 3D – model GeForce 8800GTX. Wraz z liderem wydajności, na rynku ukazał się także model niższy – GeForce 8800GTS. W momencie premiery zbadaliśmy możliwości wersji GeForcie 8800GTX, teraz przyszła kolei na wersję oczko słabszą - GTS. Zapraszam do testu karty Asus GeForce 8800GTS, którego przyrównaliśmy do konkurencji ze stajni ATI (a więc układu Radeon X1950XTX, który dostępny jest w porównywalnej cenie) oraz do silniejszego brata Nvidii (GTX). Krótki test Asus GeForce 8800GTS - kliknij, aby przejść dalej
|
|
GeForce 8800GTS
Do szczegółowego opis technologicznego nowego układu GeForce 8800 odsyłam do wcześniejszego artykułu - tam zamieszczone zostały informacje o nowym procesorze graficznym G80, na którym zbudowane są obecnie dwa modele: GeForce 8800 GTX i GeForce 8800 GTS. W skrócie przypomnę, że nowy procesor graficzny G80, to także nowa, ujednolicona architektura Nvidii zgodna z DirectX 10. G80 to pierwszy układ na rynku zgodny ze specyfikacją DX10 Microsoftu, który zostanie wprowadzony wraz z premierą systemów Windows Vista.
Nvidia w swojej architekturze GeForce 8800 zaprojektowała ujednolicony, zmiennopozycyjny rdzeń shader'a (shader core) z wieloma niezależnymi układami, w których każdy układ zdolny jest do przeprowadzenia dowolnej operacji cieniowania, w tym takich procesów jak cieniowanie pikseli, cieniowanie vertex, geometryczne cieniowanie czy cieniowanie fizyki. Układ graficzny w GeForce 8800 potrafi dynamicznie przydzielać moc obliczeniową w zależności od obciążenia daną aplikacją, zapewniając odpowiednią wydajność i skuteczność. W ten sposób przeliczony obiekt trafia do modułów ROP i dalej do pamięci. Wracając do tych niezależnych układów, które nazwane zostały procesorami potoków (stream processors). Można też je nazwać uniwersalnymi jednostkami cieniującymi. W wersji GeForce 8800 GTS jest ich 96 (w GeForce 8800 GTX jest ich 128). Rdzeń shadera pracuje z częstotliwościami 1200MHz (w GTS) oraz 1350MHz (w wersji GTX) .
Prosty schemat architektury G80
Zegar układu G80 w wersji GTS pracuje z częstotliwością 500 MHz (w modelu GTX ta wartość wynosi 575MHz). Różnice między GeForce 8800 GTX i 8800 GTS w poniższej tabelce.
Specyfikacja 8800 GTX i 8800 GTS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|