Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 14:21 |
(12) |
Zintegrowany układ graficzny 11. generacji od Intela będzie częścią mających pojawić się w drugiej połowie tego roku mobilnych 10nm procesorów Ice Lake-U. W tej generacji IPG Intel przygotował wiele zmian, dzięki którym nowe IGP mają oferować znaczący wzrost wydajności względem dotychczasowej generacji Gen 9.5 stosowanej w aktualnie oferowanych 14nm procesorach Core 7, 8 i 9 serii. Odmiana GT2 nowego IGP będzie wyposażona w 64 jednostki wykonawcze (EU), czyli od 133 procent więcej aniżeli wersja GT2 IGP Gen 9.5, która posiada 24 jednostki EU. Jednostki zostaną też unowocześnione. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: HardOCP | 14:03 |
(7) |
Kyle Bennet, twórca i redaktor naczelny serwisu HardOCP poinformował o przyjęciu otrzymanej od Intela oferty pracy. Tym samym serwis HardOCP nie będzie nadal rozwijany, a Kyle Bennet począwszy od 1 kwietnia dołączy do działu marketingu Intela, gdzie zajmie się rolą dyrektora ds. zaangażowania entuzjastów komputerowych. W ramach tej pracy Kyle Bennet ma odpowiadać nie tylko za to, aby Intel był bardziej otwarty na potrzeby entuzjastów, ale także za wzmocnienie komunikacji i współpracy z profesjonalnymi mediami internetowymi i największymi entuzjastami sprzętu. Bennet ma mieć też wpływ na materiały kierowane do entuzjastów, oraz na organizowane dla nich wydarzenia. » czytaj dalej
|
Autor: materiały partnera | 13:55 |
(1) |
Wymiana sprzętu komputerowego zazwyczaj oznacza konieczność dużych wydatków. Część użytkowników próbuje modernizować starsze urządzenia, wymieniając kolejne podzespoły, inni przeglądają oferty nowych urządzeń i zaciskając zęby, sięgają po oszczędności lub wypełniają wnioski ratalne. Czy jest jednak sposób na ograniczenie tego typu kosztów? » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Samsung | 13:43 |
(6) |
Samsung poinformował o opracowaniu i rozpoczęciu przygotowania do produkcji pamięci HBM2 trzeciej generacji, o nazwie kodowej Flashbolt. Nowe stosy HBM2 mają pojemność 16 GB i oferują przepustowość 3,2 Gbps na pin przy napięciu zasilania 1,2V (taktowanie 1600 MHz). Dla porównania pierwsza generacja pamięci HBM2 Samsunga miała pojemność 4GB i zapewniała przepustowość 1,6 Gbps przy napięciu 1,2V (taktowanie 800 MHz) oraz 2,0 Gbps przy napięciu 1,35V (taktowanie 1000 MHz), a druga generacja miała pojemność 8GB i przepustowość 2,4 Gbps (taktowanie 1200 MHz) przy napięciu 1,2V. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: ASUS, MSI | 13:16 |
(3) |
Producenci płyt głównych pracują już nad aktualizacjami BIOS dla płyt z podstawką AM4, dzięki którym zyskają one możliwość obsługi nadchodzących procesorów Ryzen serii 3000, opartej o architekturę ZEN 2 i proces litograficzny 7nm. Jednymi z nich są firmy ASUS i MSI, których pierwsze modele płyt, takie jak np. Crosshair VI Hero i MSI B450 Gaming Pro Carbon AC zyskały już wstępną obsługę Ryzenów 3. generacji. Obie firmy wydają właśnie zaktualizowane wersjie BIOS zawierające nowy mikrokod AGESA COMBO-AM4 (AMD Generic Encapsulated Software Architecture) zgodny z Ryzenami serii 3000. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 13:04 |
|
Nvidia udostępniła właśnie sterowniki GeForce 419.67 Creator Ready, dedykowane tym razem nie dla graczy komputerowych ale dla osób pracujących na komputerze i nie posiadających profesjonalnych rozwiązań takich jak Quadro czy Tesla. GeForce 419.67 Creator Ready są przeznaczone dla kart z serii Pascal (GeForce GTX 10x0), kart z serii Turing czyli GeForce GTX 16x0 i GeForce RTX 20x0, oraz kart z serii TITAN wywodzących się z tych generacji. Sterowniki wprowadzają wsparcie i optymalizacje dla oprogramowania służącego do tworzenia oraz edycji grafiki i wideo, » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Philips | 12:44 |
|
Philips wprowadził na rynek trzy nowe monitory komputerowe przeznaczone dla użytkowników domowych. Są to modele 328E9FJAB (32"), 328E9QJAB (32") oraz 278E9QJAB (27") należące do serii E9 Ultra-Wide Color. Monitory posiadają zakrzywione i natywnie 8-bitowe matryce VA przetwarzające 16,7 mln kolorów. Pierwszy z nich, 328E9FJAB oferuje rozdzielczość 2560x1440 pikseli, a pozostałe dwa, 32-calowy 328E9QJAB i 27-calowy 278E9QJAB mają rozdzielczość Full HD (1920x1080 pikseli). Cała trójka oferuje kąty widzenia 178 stopni w pionie i poziomie, częstotliwość odświeżania 60 Hz, jasność 250 cd/m2, czas reakcji plamki 4ms lub 5ms (GTG) i kontrast statyczny 3000:1. » czytaj dalej
|
| |
Wtorek 19 marca 2019 |
|
Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 17:00 |
(24) |
W trakcie konferencji GeForce Developer Conference (GDC), do prezentacji możliwości Ray Tracingu w grach komputerowych Nvidia postanowiła wykorzystać Q2VKPT, czyli kultową strzelankę Quake 2 przeniesioną do nowego API Vulkan i wzbogaconą o efekty globalnego oświetlenia dzięki wykorzystaniu Ray Tracingu. Nvidia wykorzystała Q2VKPT prezentując różnicę pomiędzy grą włączoną bez śledzenia promieni oraz z włączonym śledzeniem promieni. Trzeba przyznać, że efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania, a bark oświetlenia zachowującego się identycznie z naturalnym to faktycznie istotny i dotychczas brakujący element na drodze do zbliżenia się realizmu grafiki 3D do rzeczywistości. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: PCGamesN | 16:35 |
(4) |
Starszy wiceprezes AMD, Forrest Norrod, na konferencji Rice Oil and Gas wypowiedział się na temat przyszłości techniki materiałowej w produkcji układów scalonych. Jego zdaniem krzem nie zostanie zastąpiony inny materiałem w ciągu najbliższych około 10 lat. Jak stwierdził, choć grafen i nanorurki to bardzo obiecujące rozwiązania, to jednak minie około 10 lat zanim technika i ekonomia pozwolą je faktycznie wykorzystać do budowy układów scalonych. Forrest Norrod dodał, że klasyczna technika krzemowa wciąż posiada możliwości miniaturyzacji - jego zdaniem możliwe jest jeszcze wykonanie dwóch kroków, to jest przejście na 5nm a następnie 3nm proces litograficzny. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 15:49 |
(5) |
W trakcie konferencji GeForce Developer Conference (GDC) Nvidia poinformowała, że w kwietniu udostępni sterowniki, które dodadzą obsługę techniki DirectX Ray Tracing na kartach z serii Pascal (od GeForce GTX 1060 w górę) oraz na kartach z serii Turing pozbawionych jednostek sprzętowych RTX, czyli modeli GTX 1660 i GTX 1660 Ti. Dzięki temu, efekty śledzenia promieni będzie można uruchomić także na kartach starszych lub wolniejszych niż najnowsze modele GeForce RTX, a podstawową różnicą pomiędzy śledzeniem promieni uruchomionym na kartach RTX, kartach Turing bez jednostek RTX i kartach Pascal będzie wydajność. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 15:45 |
(3) |
Wybierając peryferia takie jak mysz czy klawiatura często kierujemy się suchą specyfikacją techniczną lub efektownym wyglądem, spychając ergonomię na dalszy plan. Tymczasem to właśnie ten aspekt powinien być dla użytkownika najważniejszy. Przecież nawet najbardziej precyzyjny gryzoń czy klawiatura na niewiele się zdadzą, jeśli po kilku godzinach korzystania z nich nabawimy się bólu mięśni. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Samsung | 15:40 |
(2) |
Samsung wprowadza do sprzedaży nowy monitor komputerowy dedykowany dla graczy - model C49RG90. Panel obsługuje technologię AMD FreeSync 2 i jest wyposażony w zakrzywioną, 49-calową matrycę PVA QLED o proporcjach 32:9, rozdzielczości 5120 x 1440 pikseli i promieniu krzywizny 1800R. Częstotliwość odświeżania wynosi 120 Hz, czas reakcji plamki 4ms (GTG), jasność 600 cd/m2, kontrast statyczny 3000:1, a pokrycie przestrzeni barwnej 125 procent normy sRGB, 92 procent Adobe RGB i 95 procent DCI-P3. Kąty widzenia są typowe dla matrycy VA - 178 stopni w pionie i poziomie. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 15:32 |
|
Do sprzedaży trafiła niedawno karta GeForce GTX 1660, będąca bezpośrednim następcą GeForce GTX 1060 i w odróżnieniu od niego oparta na nowszej architekturze Turing. Jak wiadomo Nvidia szykuje jeszcze jeden model z serii Turing, jakim będzie GeForce GTX 1650, którego premiera spodziewana jest w kwietniu. GeForce GTX 1650 będzie wyposażony wyposażony w 4GB pamięci GDDR5 ze 128-bitową magistralą oraz najmniejszy układ z serii Turing, noszący nazwę kodową TU117, i taktowany zegarem 1485 MHz. Liczba rdzeni CUDA nie jest jeszcze znana, ale przyjmuje się, że wyniesie ona prawdopodobnie 1024 lub 896 jednostek. » czytaj dalej
|
| |
Poniedziałek 18 marca 2019 |
|
Autor: Zbyszek | źródło: Crytek | 13:49 |
(24) |
Tuż przed organizowaną przez Nvidę konferencją GDC firma Crytek postanowiła zszokować nieco branżę GPU i zaprezentowała demo Neon Noir, prezentujące możliwości najnoszego silnika CryEngine 5.5 w Ray Tracingu. Dzięki wykorzystaniu techniki Total Illumination odpowiadającej za śledzenie promieni obliczanym w czasie rzeczywistym, możliwe było powierzenie takiej pracy karcie graficznej Radeon Vega 56, na której też uruchomiono demo Neon Noir. Co więcej, mimo wykorzystania karty graficznej nie posiadającej specjalistycznych jednostek RT, płynność była na bardzo wysokim poziomie. Przekaz wysłany przez Crytek jest jasny - nie potrzeba GeForce RTX, aby uzyskać świetnie efekty Ray Tracingu. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 13:26 |
(8) |
Firma AMD poinformowała w oświadczeniu, że jej procesory są całkowicie wolne od podatności Spoiler odkrytej kilka miesięcy temu we wszystkich procesorach Intela przez badaczy z dziedziny cyberbezpieczeństwa. Informacje o tym zostały upublicznione na początku marca. AMD informuje, że procesory nie posiadają luki umożliwiającej uzyskiwanie dostępu do niepożądanych danych podczas wykonywania przez procesor operacji ładowania danych z pamięci DRAM do pamięci podręcznej procesora. Powód tej sytuacji jest prozaiczny: AMD po prostu nie stostuje przyjętej przez Intela techniki rozwiązywania konfliktów podczas spekulacyjnego ładowania danych z pamięci DRAM do cache. » czytaj dalej
|
Autor: materiały partnera | 13:16 |
(2) |
Mało kto obecnie wyobraża sobie noszenie telefonu bez odpowiednio dobranego do niego etui. Czy jednak jest to absolutnie niezbędne akcesorium? Wszystkim wątpiącym i próbującym nosić telefon “luzem” w kieszeni czy plecaku od razu mówimy – tak, etui jest konieczne, szczególnie w dobie delikatnych ekranów dotykowych i coraz cieńszych smartfonów, które niekoniecznie radzą sobie z jakimikolwiek obiciami. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 13:15 |
(5) |
Znany overcloker o nicku KINGPIN postanowił sprawdzić możliwości ekstremalnego podkręcania przygotowanej wspólnie z EVGA karty EVGA GeForce RTX 2080 Ti KINGPIN Hybrid. Overclocker znany ze współpracy z firmą EVGA, wykorzystał chłodzenie ciekłym azotem, dzięki któremu udało mu się uzyskać częstotliwość taktowania układu graficznego wynoszącą 2670 MHz, oraz taktowanie pamięci GDDR6 17,00 GHz (efektywnie). Komplet uzupełniał procesor Intel Core i9-9980XE podkręcony do 5,6 GHz na wszystkich 18 rdzeniach przy wykorzystaniu chłodzenia ciekłym azotem. » czytaj dalej
|
|