Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 21:32 |
(27) |
Pod koniec ubiegłego roku w sieci pojawiły się przecieki o tym, że Intel szykuje kolejną serię procesorów opartą o nieśmiertelny 14nm proces litograficzny. Ma to być to seria Comet Lake-S dla typowych użytkowników domowych, wyposażona w do 10 rdzeni i przeznaczona dla podstawki LGA 1151. Informacje o tym miały zostać podane w listopadzie podczas zamkniętego spotkania zorganizowanego dla producentów płyt głównych. Teraz informacje o procesorach Comet Lake-S zostały odnalezione w najnowszej wersji kodu źródłowego systemu Linux, zatem ich pojawienie się na rynku jest bardzo pewne, a przynajmniej wiadomo, że Intel faktycznie pracuje nad takimi procesorami. Wiadomo też, że chipy otrzymają do 10 rdzeni. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Barron’s | 20:56 |
(9) |
Raja Koduri, obecny główny architekt działu graficznego w Intelu, a wcześniej wieloletni pracownik ATI, AMD i Radeon Technologies Group, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi Barron’s. W wywiadzie tym opowiedział o powodach dla jakich zdecydował się przejść z AMD do Intela, zdradził nieco informacji na temat dywizji graficznej niebieskich oraz zdradził, jak do pracy w Intelu udało mu się przekonać Jima Kellera - uważanego za jednego z głównych twórców architektury AMD Zen. Koduri stwierdził, że w czasie swojego urlopu od pracy w AMD dużo czasu poświęcił na przemyślenia o tym, jak mogą rozwijać się technologie graficzne przez kolejne 10 lat. » czytaj dalej
|
Autor: DYD | 18:46 |
(18) |
Sharkoon, specjalista od sprzętu gamingowego chcąc sprostać nowym oczekiwaniom graczy wprowadza na rynek biurko Skiller SGD1. Jego wielkość pozwala na pomieszczenie niezbędnych urządzeń jak monitor, obudowa, myszka, duża podkładka i klawiatura. Mamy system do ułożenia kabli, a także odpowiednio wyprofilowane krawędzie, które zapewniają wygodną pozycję do gry czy pracy przez wiele godzin. Chodzi o odpowiednie ułożenie przedramienia i nadgarstków, tak abyśmy się nie męczyli, a przy okazji byli wystarczająco blisko monitora. » czytaj dalej
|
Autor: materiały partnera | 17:52 |
(5) |
Większość graczy skupiona jest jedynie na obrazie. Dbają o jak najlepszą płynność, wysoką rozdzielczość oraz dużą liczbę detali. Jednak czy perfekcyjny obraz to wszystko? Aby jeszcze bardziej wczuć się w klimat gry, niezwykle ważny jest dźwięk, a tak naprawdę jego jakość. Choć w pewnym stopniu odpowiada za niego karta dźwiękowa, równie ważne są głośniki. Nie bez powodu na wszystkich zawodach gamingowych używane są słuchawki dla graczy, które pozwalają usłyszeć nawet najcichsze szepty, co jest szczególnie istotne w grach typu first person shooter. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 17:15 |
(1) |
Nvidia oficjalnie wprowadza dziś do sprzedaży karty GeForce GTX 1660. Nowe karty mają zastąpić dotychczasowe GeForce GTX 1060. i bazują na najnowszej architekturze Turing ale pozbawionej obsługi techniki RTX. Faktycznie są to słabsze wersje już dostępnych w sprzedaży modeli GeForce GTX 1660 Ti. W porównaniu do nich GeForce GTX 1660 odznacza się mniejszą liczbą procesorów strumieniowych (1408 zamiast 1536) oraz wolniej taktowaną pamięcią - 6GB GDDR5 8 Gbps (magistrala 192-bit, przepustowość 192 GB/s), zamiast GDDR6 12 Gbps. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Microsoft | 17:06 |
(2) |
Kilkanaście dni temu Microsoft udostępnił dla systemu Windows 10 aktualizację o oznaczeniu KB4482887, wprowadzającą funkcję Retpoline mającą zniwelować spadki wydajności wprowadzane przez wcześniejsze poprawki mitygujące lukę Spectre wariant 2 (CVE-2017-5715). Niestety dość nieoczekiwanie poprawka ta wpłyneła na spadki wydajności graficznej w różnych tytułach gier a także problemy z przycinaniem się kursora ekranowego podczas rozgrywki. Microsoft zaalarmowany przez swoich użytkowników zapowiedział naprawienie problemu, i wydał właśnie poprawkę KB4489899. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: WCCFTech | 16:54 |
(13) |
Od pewnego czasu w sieci pojawiały się spekulacje dotyczące kolejnej generacji kart graficznych Radeon o nazwie Navi, korzystającej z 7nm procesu litograficznego oraz pamięci GDDR6. Według nich seria Navi obejmie przynajmniej trzy karty graficzne ze średniej półki cenowej, będące faktycznymi następcami Polarisa - najszybsza z nich ma oferować wydajność o 15% wyższą niż Vega 64, przy wskaźniku TDP 150W, a najsłabsza wydajność Radeona RX 570 przy TDP 75W. Dotychczas bliżej nieznany był termin premiery. Według najnowszych nieoficjalnych informacji jakie właśnie pojawiły się w sieci, karty te zadebiutują około miesiąc po 7nm Ryzenach serii 3000. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 16:40 |
(1) |
Alphacool poinformował o wprowadzeniu do swojej ofery nowego bloku wodnego Eisblock GPX przeznaczonego dla karty AMD Radeon VII. Nowy blok to konstrukcja wykonana z akrylu i chromowanej galwanicznie miedzi, przykrywająca większą powierzchnię płytki drukowanej i chłodząca nie tylko GPU, ale także sekcję zasilania i pamięci HBM2. Górną część stanowi przeźroczysta elegancko wykonana akrylowa tafla o długości identycznej z PCB karty, w której wbudowano podświetlanie RGB LED, które może być sterowane przez systemu różnych producentów. » czytaj dalej
|
| |
Wtorek 12 marca 2019 |
|
Autor: Zbyszek | źródło: Microsoft | 23:56 |
(8) |
Microsoft poinformował o przygotowaniu bibliotek DirectX 12 w wersji dla systemu Windows 7. Niecodzienna sytuacja, której producent unikał od czasu premiery Windowsa 10 wynika z zapotrzebowania graczy oraz twórców gry World of Warcraft. Jesienią 2018 roku dodanie trybu DX12 do WoW spowodowało zauważalny wzrost szybkości działania gry. W efekcie, biblioteki DirectX 12 zostały przepisane do Windowsa 7, i udostępnione wraz z aktualizacją 8.1.5 dla World of Warcraft. Dzięki temu z usprawnień wnoszonych przez DX12, takich jak lepsza obsługa procesorów wielowątkowych, skorzystać mogą też gracze WoW używający tego starszego systemu. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: TheVerge | 23:52 |
(11) |
Microsoft dodał do swojego systemu Windows 10 nową funkcję, mającą sprawić aby ten system operacyjny był bardziej niezawodny. Unowocześnienie dotyczy usługi Windows Update, która zyskała możliwość automatycznej deinstalacji kłopotliwych poprawek. System będzie w stanie automatycznie odinstalować aktualizacje jeśli będą one powodować poważny problem z pracą komputera, a także automatycznie odinstalować aktualizacje wycofane przez Microsoft (np. takie, w których znaleziono błąd) - jeśli zdążyły już one zostać pobrane i zainstalowane. W przypadku odinstalowania aktualizacji, jej ponowne zainstalowanie zostanie automatycznie odłożone na 30 dni. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 23:37 |
(2) |
Firma AMD wprowadziła na rynku chińskim nietypową kartę graficzną. Jest to Radeon RX560 XT, pozycjonowany pomiędzy karty Radeon RX 560 i Radeon RX 570. Pod względem specyfikacji produkt jest znacznie bliższy drugiemu z wymienionych modeli i może pochwalić się GPU Polaris 20 lub Polaris 30 z aktywnymi 1792 procesorami strumieniowymi. Uzupełnienie stanowi 4 GB pamięci GDDR5 z 256-bitową magistralą o szybkości 6,6 Gbps. Zasadniczo jest to więc Radeon RX 570 z mniejszą liczbą procesorów strumieniowym i trochę wolniej taktowaną pamięcią GDDR5. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 23:18 |
(4) |
Kiedy na rynku debiutował Windows 10, użytkownicy starszych systemów w tym najbardziej popularnego wówczas Windows 7 byli zachęcani do migracji na dziesiątkę różnymi automatycznymi powiadomieniami generowanymi przez system operacyjny. Kampania Get Windows 10 nie spodobała się jednak części użytkowników starszych okienek, według których była zbyt nachalna. Historia niebawem zatoczy koło i użytkownicy Windows 7 ponownie zobaczą w swoim systemie sugestie, aby przejść na nowszy Windows 10. Wszystko z powodu zbliżającego się zakończenia okresu podstawowego wsparcia dla siódemki, przypadającego w styczniu 2020 roku. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: ASUS | 22:49 |
(5) |
ASUS wprowadza do sprzedaży nowy monitor komputerowy dedykowany dla graczy - model ASUS ROG Strix XG49VQ. Panel obsługuje technologię AMD FreeSync 2 i jest wyposażony w zakrzywioną, 49-calową matrycę VA o proporcjach 32:9, rozdzielczości 3840x1080 pikseli i promieniu krzywizny 1800R. Częstotliwość odświeżania wynosi 144 Hz, czas reakcji plamki 4ms (GTG), jasność 400 cd/m2, kontrast statyczny 2500:1, a pokrycie przestrzeni barwnej 125 procent normy sRGB. Kąty widzenia są typowe dla matrycy VA - 178 stopni w pionie i poziomie. Monitor uzyskał też certyfikat VESA HDR400. » czytaj dalej
|
| |
Poniedziałek 11 marca 2019 |
|
Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 18:09 |
(20) |
Intel późną jesienią wprowadził na rynek procesory Skylake-X Refresh (segment HEDT, podstawką LGA 2066), posiadające od 8 do 18 rdzeni, i będące nieco ulepszą wersją dostępnych na rynku od połowy 2017 roku procesorów Skylake-X. Wersje Refresh otrzymały lutowane osłony termiczne oraz nieco wyższe zegary taktujące, a niektóre modele więcej pamięci L3. Według najnowszych informacji, krzemowy gigant planuje po raz kolejny odświeżyć ofertę procesorów w segmencie HEDT, i to jeszcze przed pojawieniem się procesorów Ryzen Threadripper 3. generacji. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Amazon | 17:33 |
(2) |
Amazon przygotował specjalną ofertę cenową na uniwersalny wielofunkcyjny uchwyt przeznaczony dla dwóch monitorów. HUANUO Dual Arm Monitor Mount jest przykręcany do blatu biurka i kompatybilny z ekranami o wielkości do 32 cali oraz montażem VESA 100x100 i VESA 75x75. Uchwyt umożliwia swobodne, dowolne ułożenie dwóch ekranów w przestrzeni - oczwyiście w zakresie zasięgu jego ramion. Uchwyt posiada też system zarządzania kablami oraz końcówki obrotowe (pivot) i z możliwością odchylania ekranów w górę i w dół o 35 stopni. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 14:23 |
(1) |
Nvidia poinformowała o zakończeniu wsparcia dla techniki 3D Vision. Począwszy od kwietnia tego roku, wszystkie nowo wydawane sterowniki GeForce nie będą już obsługiwać 3D Vision. Osoby nadal chcące korzystać z tej techniki będą musiały pozostać przy dotychczas wydawanych sterownikach do numerków 418.xx i 419.xx włącznie, i nie aktualizować ich na nowsze o oznaczeniu GeForce 420.xx. Począwszy od kwietnia Nvidia będzie jeszcze przez rok, do kwietnia 2020 roku, zapewniać wsparcie dla 3D Vision, w postaci wydawania poprawek (hotfixów) w sytuacji wykrycia w sterowniku 3D Vision potencjalnych luk zabezpieczeń. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 14:01 |
(2) |
Jakiś czas temu w sieci pojawiła się informacja, według której Intel prowadzi rozmowy w sprawie zakupu Mellanox Technology - izraelskiej firma zajmującej się produkcją urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej. Zakup tego producenta miałby być kolejnym po wcześniejszych zakupach Mobileye i Nervana, który pozwoliłby Intelowi rozszerzyć portfolio swoich produktów. Dzięki przejęciu Mellanox Technology Intel chciał podjęć rywalizację w sektorze sieci 5G z chińskim Huawei i innymi wytwórcami. Dodatkowym atutem tej transakcji było położenie geograficzne Mellanox - w Izraelu znajdują się już fabryki i ośrodki badawczo-rozwojowe Intela. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 13:44 |
(1) |
Jeszcze w tym miesiącu odbędzie się oficjalna premiera GeForce GTX 1660. Nowy akcelerator - słabsza wersja już dostępnego GeForce GTX 1660 Ti, ma kosztować 229 USD i zastąpi na rynku dotychczas oferowane i dość popularne karty GeForce GTX 1060. Znana jest już dokładna specyfikacja GeForce GTX 1660. Karta otrzyma układ TU116-300 z 1408 procesorami strumieniowymi oraz 6 GB pamięci GDDR5 o szybkości 8 Gbps ze 192-bitową magistralą (przepustowość 192 GB/s). Taktowanie GPU będzie nieco wyższe niż w GTX 1660 Ti i wyniesie 1530 MHz standardowo i 1785 MHz w trybie Boost. » czytaj dalej
|
|