Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 18:02 |
(19) |
Osoby polujące na GeForce’a z rodziny Ampere niestety muszą się uzbroić w cierpliwość, bo jak przyznaje Colette Kress, obecny CFO Nvidii (szef działu finansów), problemy z podażą potrwają jeszcze co najmniej kilka miesięcy. To oznacza, że do wiosny będzie bardzo krucho z dostępnością tych kart i wyczekiwany model trafi jedynie do nielicznych szczęśliwców. Winny takiemu stanowi rzeczy jest nie tylko koronawirus, ale i nagromadzenie się premier wielu ważnych sprzętów. Co prawda tym razem Nvidia zamawia swoje GPU nie u TSMC, a u Samsunga, ale ten przecież też na brak klientów nie narzeka. Co gorsza u AMD nie wygląda to wcale lepiej. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Artykuł sponsorowany (reklama) | 18:01 |
(1) |
Przed nami Black Friday, czyli czas wielkich wyprzedaży i niskich cen, mający miejsce pod koniec listopada. W tym okresie można zazwyczaj upolować naprawdę fajne okazje. Tyczy się to przede wszystkim fizycznych przedmiotów, ale nie tylko. W tym roku, z uwagi na pandemię wyprzedaże zaczynają się wcześniej i są w większości przypadków w całości cyfrowe. |
Autor: Wedelek | źródło: CDP | 15:08 |
(16) |
Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku, ale i jedna z najbardziej kontrowersyjnych pozycji, której datę premiery przekładano 4-krotnie. Początkowo gra miała się ukazać w kwietniu, potem przesunięto jej start na wrzesień, listopad i w końcu na 10-tego grudnia. Podobno ostatnia obsuwa jest związana z problemami jakie miał mieć CDProjekt z uzyskaniem certyfikacji na jedna z konsol poprzedniej generacji. Można się tylko domyślać, że chodziło o Xboxa One, który jak wiadomo mocą nie grzeszył. Pozostaje tylko mieć tylko nadzieję, że więcej zmian nie będzie i że gra faktycznie pojawi się za te dwa tygodnie z okładem. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: AnandTech | 15:06 |
(10) |
Jeszcze przed rynkową premierą Ryzenów 5000 było wiadome, że płyty główne z chipsetami B450 nie będą po wyjęciu z pudełka obsługiwać najnowszych CPU „czerwonych”. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji procesorów tak i tu AMD nie ma zamiaru sztucznie blokować wsparcia dla starszych płyt głównych, zostawiając kwestię nowego BIOSu dodającego wsparcie dla Zen3 w gestii producentów płyt. Ci muszą samodzielnie przygotować odpowiednie oprogramowanie, implementując w nim wsparcie dla mikrokodu AGESA w wersji co najmniej 1081. Przedstawiciele AMD twierdzili przy tym, że nowe BIOSy będą dostępne dopiero w przyszłym roku, ale jak widać nie jest to jakaś sztywna data, bo AsRock oddał w ręce użytkowników swój BIOS już teraz. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 15:03 |
|
Nvidia wprowadziła wsparcie dla GeForce NOW dla urządzeń z rodziny Apple iPad i iPhone, poprzez dodanie obsługi dla przeglądarki Safari w wersji dla iOS 14.2 oraz iPadOS 14.2. Aby skorzystać z usługi streamingu gier należy po prostu przejść na dedykowaną stronę internetową i zalogować się na założone konto. Do wyboru są dwie opcje. Pierwsza obejmuje bezpłatne członkostwo, w ramach którego możemy grać jedynie przez ściśle określony czas, oraz płatną opcję ($5 miesięcznie). W obu przypadkach należy przejść na stronę: https://play.geforcenow.com, a także być właścicielem gry, w którą chcemy zagrać. Konieczny jest też pad, bo bez tego większość gier nie będzie działać poprawnie. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 05:31 |
(21) |
Nvidia podała właśnie najnowsze, rewelacyjne wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2021. Wynika z nich, że w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku przychód przedsiębiorstwa wzrósł aż o 57% do poziomu 4,726mld dolarów, z czego 2,271mld wygenerował rynek kart dla graczy (+37%), a 1,9mld rozwiązania dla centrów baz danych (+162%). Zysk w badanym okresie wyniósł 1,336mld dolarów (+49%), a zysk operacyjny to 1,398mld dolarów (+51%). Nvidia podała również, że planuje zakończyć przejęcie konsorcjum ARM do końca pierwszego kwartału 2022 roku i będzie ją to kosztować $40 miliardów dolarów. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Hot Hardware | 05:29 |
(4) |
Do bazy danych GeekBencha 5 trafiły wyniki wydajności dwóch nadchodzących układów APU: Ryzena 5 5500U od AMD oraz Core i7-11370H od Intela. Pierwszy z wymienionych układów to model z rodziny Lucienne (Zen 2) wyposażony w 6 rdzeni/12 wątków pracujących z zegarem 2,1GHz/4GHz, 8MB pamięci L3 oraz IGP na bazie Vegi z 7-mioma blokami CU. Core i7-11370H to z kolei układ 4-rdzeniowy/8-wątkowy z częstotliwością pracy 3,3GHz/4,8GHz, wchodzący w skład rodziny Tiger Lake-H. To oznacza mix rdzeni x86 Willow Cove z IGP Gen 12 (Xe) wytwarzanych w litografii 10nm+ Super Fin. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: AMD | 05:01 |
(2) |
AMD ma ostatnio całkiem sporo powodów do radości, a jednym z nich jest z pewnością ilość umów na dostawy komponentów do superkomputerów, które firmie udało się podpisać w minionym roku. Jak dużą pracę wykonano najlepiej pokazuje ranking TOP500, który co roku informuje nas jakie komputery są obecnie najmocniejsze i z jakich komponentów się składają. Otóż od listopada 2019 roku liczba maszyn zbudowanych z podzespołów AMD wzrosła aż 5-krotnie, a wśród dziesięciu najmocniejszych systemów znajdują się dwa wyposażone w procesory AMD. » czytaj dalej
|
| |
Czwartek 19 listopada 2020 |
|
Autor: Wedelek | źródło: Toms Hardware | 18:14 |
(9) |
Radeon RX 6800XT to bardzo wydajna karta graficzna nawet na zegarach standardowych, ale prawdziwy pazur pokazuje dopiero po OC. Najlepszym tego przykładem jest wynik uzyskany przez jednego z użytkowników o pseudonimie LUCKY_NOOB w benchmarku 3dMark Fire Strike – 47 932pkt. Aby go uzyskać konieczne było podkręcenie zegara GPU do 2650MHz i połączenie go z procesorem Ryzen 9 5950X taktowanym z częstotliwością 5,4GHz. Co ważne o ile CPU był chłodzony z wykorzystaniem ciekłego azotu (LN2), tak Radeon miał standardowy wentylator połączony z aluminiowym radiatorem. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Toms Hardware | 05:58 |
(5) |
Intel chwali się, że jego najnowszy Xeon Scalable trzeciej generacji bez problemu pokonuje w niektórych testach Epyca o dwukrotnie większej ilości rdzeni. Konkretnie mowa o modelu z 32-rdzeniami x86 Ice Lake-SP, ośmiokanałowym kontrolerem pamięci DDR4-3200MHz i kontrolerem PCIe 4.0. Układ ten pracując z zegarem 2,2GHz i mając do dyspozycji 256GB RAM wyprzedził o 20%-30% 64-rdzeniowego Epyca 7742 działającego z częstotliwością 2,25GHz w kilku wybranych testach. Jak zwykle diabeł tkwi w przysłowiowych szczegółach, a konkretnie w doborze benchmarków. Jeśli przyjrzeć się bliżej, to okazuje się, że tak dużą przewagę układ Intela uzyskał tylko w trzech testach: LAMMPS, NAMD STMV i Monte Carlo. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: różne | 05:44 |
(10) |
Od premiery Radeonów RX 6000 minęło zaledwie kilkanaście godzin, a te już są niedostępne w większości sklepów internetowych na całym świecie. I to mimo zapowiedzi Franka Azora z AMD, który zarzekał się we wrześniu, że firma zrobi wszystko aby sprostać dużemu popytowi. Jak widać nic z tego nie wyszło, ale w całej sprawie istotne jest również to, że na portalach aukcyjnych można już kupić deficytowe modele w znacznie zawyżonych cenach. Mamy zatem powtórkę z analogicznej sytuacji jaka miała miejsce przy okazji premiery GeForce’ów na bazie Ampere i nowych konsol. We wszystkich tych przypadkach problemem była nie tylko niewystarczająca podaż, ale i nieuczciwi pseudo handlarze. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 05:31 |
(4) |
Nvidia chwali się dodaniem implementacji dla technologii DLSS w czterech kolejnych grach, co rzecz jasna ma pozytywny wpływ na uzyskiwaną w nich wydajność. Mowa o Ready or Not (nowy S.W.A.T.), MMO World War II, darmowym War Thunder oraz najnowszym Call of Duty Black Ops Cold War. We wszystkich tych tytułach mamy do czynienia z solidnym, nawet dwukrotnym wzrostem FPSów, co ma znaczenie przede wszystkim wtedy gdy gramy w rozdzielczości 4K. DLSS to technologia, która odpowiada za poprawianie wyrenderowanego w niższej rozdzielczości obrazu z wykorzystaniem maszynowego uczenia, w taki sposób by po jego upscalingu nie było widać tego procesu. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:15 |
(1) |
Dziś swą oficjalną premierę ma PlayStation 5, czyli najnowsza konsola stacjonarna od Sony, zaliczana do 9-tej generacji. Jej sercem jest 8 rdzeniowy CPU z architekturą ZEN 2 taktowany zegarem 3,5 GHz i wspierany przez układ graficzny z architekturą RDNA 2 z 36 blokami Compute Units. Wykorzystany GPU pracuje z zegarem 2,23 GHz (do 2,33 GHz z TURBO) i oferuje wydajność 10,28 Teraflopsa. Całość uzupełnia 16 GB pamięci GDDR6 o przepustowości 448 GB/s, oraz nośnik SSD o szybkości 5500 MB/s, o pojemności 825 GB. Z tego dla użytkownika pozostaje 664GB na gry i multimedia. Do sprzedaży trafiły dwie odmiany PS5: z napędem Blu-ray, oraz wersja All-digital, pozbawiona tego czytnika. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Epic Store | 05:01 |
|
Dziś do godziny 17:00 ze sklepu Epic Games Store możecie za darmo pobrać niewielką grę o nazwie The Textorcist: The Story of Ray Bibbia. Wcielamy się w niej w rolę Raya, byłego księdza, który rusza na krucjatę z demonami. Sama historia nie jest zbyt odkrywcza, w przeciwieństwie do zastosowanej mechaniki. Twórcy postanowili stworzyć grę typu bullet hell, w której gracz musi unikać nadlatujących pocisków i wrogów, jednocześnie samemu ich atakując. Innowacja kryje się w tym, w jaki sposób odbywa się nasz atak. Ponieważ kierowana przez nas postać jest egzorcystą, więc orężem są nie pociski, a inwokacje, które podczas walki musimy wpisywać na klawiaturze. Serio. » czytaj dalej
|
| |
Środa 18 listopada 2020 |
|
Autor: Wedelek | źródło: AMD | 18:35 |
(8) |
Dziś swą oficjalną premierę miały dwa akceleratory AMD z serii Radeon 6000, a konkretnie RX 6800 i RX 6800XT. Zostały one zbudowane w oparciu o architekturę RDNA 2, która oprócz dużego wzrostu wydajności wprowadza kilka nowych technologii. Chodzi przede wszystkim o sprzętową obsługę RayTracingu, zmienną jakość cieniowania obiektów (Variable Rate Shading) oraz pełną zgodność z DX12 Ultimate, w tym również z DirectStorage. Aby osiągnąć jak najwyższą wydajność w RDNA 2 procesory strumieniowe umieszczono w przebudowanych blokach Compute Units, które połączono ze sobą bardzo szybką siecią połączeń tymu mesh (siatka). » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Toms Hardware | 05:44 |
(11) |
Coraz większa liczba luk w procesorach i narastające zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa skłoniły Microsoft do podjęcia dość radykalnej decyzji, którą jest próba wymuszenia na producentach układów scalonych dodawania do ich własnych CPU dodatkowego kawałka krzemu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo. Aktualnie mamy na rynku tzw. „wolną amerykankę” i obok procesorów z wbudowanymi zabezpieczeniami są i takie, które są go pozbawione – można tu wymienić większość układów dla klientów detalicznych. W przypadku wielu laptopów stosowany jest więc zewnętrzny układ TPM (Trusted Platform Module), którego interfejs stał się ostatnio dość częstą ofiarą różnych ataków. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Twitter | 05:29 |
(44) |
Wokół układu Apple M1 zrobiło się ostatnio sporo szumu za sprawą buńczucznych zapowiedzi Apple, które twierdzi, że ich najnowszy procesor bez problemu może konkurować z produktami Intela, zużywając przy tym zauważalnie mniej mocy. Wkrótce poznaliśmy orientacyjną wydajność samego IGP dzięki testom w GFXBench oraz wynik wydajności części CPU w GeekBenchu. Niestety ten ostatni nie nadaje się do testowania procesorów mobilnych i układów desktopowych bazujących na różnych architekturach, a jego przydatność w takich porównaniach jest mizerna. Do tych celów dużo lepiej nadaje się Cinebench, który niedawno doczekał się wersji R23. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:15 |
(3) |
Microsoft przygotował się bardzo solidnie do premiery konsol nowej generacji zamawiając zawczasu sporą ilość Xboxów X i S, a także zabezpieczając łańcuchy dostaw na kolejne miesiące. Mimo wszystko gigantowi z Redmond nie udało się w pełni zaspokoić popytu i w rezultacie bardzo trudno kupić nowego Xboxa. Egzemplarze dostarczane do sklepów sprzedają się tak szybko, że Microsoft nie jest w stanie sprostać zapotrzebowaniu ze strony konsumentów. Jak przyznają najważniejsze osoby w dziale Xbox, czyli Phil Spencer i Tim Stuart sytuacja ta jeszcze długo się nie zmieni i firmie uda się zaspokoić popyt dopiero w lecie. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Capcom | 05:01 |
|
Capcom poinformował swoich klientów o masowym wycieku ich danych z firmowych serwerów, co było skutkiem cyberataku wykonanego przez nieznaną grupę przestępczą. W sumie w ręce złodziei trafiły dane o pojemności ponad 1TB, w tym również informacje osobowe pracowników oraz klientów tej firmy, głównie z Japonii i USA. Europejskich użytkowników na szczęście raczej ta sytuacja nie dotyczy. Wśród pozyskanych danych znajdowały się imiona i nazwiska, adresy, numery telefonu i adresy e-mail powiązane nawet z 350 000 kont. Zagrożony jest praktycznie każdy, kto miał kiedykolwiek bezpośredni kontakt z Capcomem. » czytaj dalej
|
| |
Wtorek 17 listopada 2020 |
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 18:51 |
(10) |
Radeony z serii 6000 otrzymały nowe jednostki przeznaczone do obliczeń związanych z śledzeniem promieni światła generowanego i odbitego od obiektów. W RDNA na każdy blok CU przypada jedna taka jednostka, którą AMD nazwało RA (Ray Accelerator) i np. taki RX 6800XT dysponuje 72 tego typu strukturami. Bez odpowiedzi pozostawało pytanie jak przełoży się to na wydajność i ile FPSów zobaczymy w grach z uruchomionym RayTracingiem. Dzięki przeciekowi ze strony AMD częściowo znamy na nie odpowiedź i np. w Battlefiled 5 w rozdzielczości 1440p możemy się spodziewać średnio 70 klatek na sekundę. Dla porównania taki RTX 2080TI zdobywa tu przy ustawieniach Ultra około 50-60FPS, w zależności od tego gdzie testujemy. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ/WCCFTech | 05:55 |
(15) |
Do sieci trafiły dwie nowe informacje w temacie nowych Radeonów od AMD. Pierwsza tyczy się ich wyglądu i porównania długości względem konkurencji od Nvidii, a druga wydajności. W kwestii wyglądu odsyłam Was do umieszonych poniżej zdjęć, na których zobaczycie nie tylko same karty, ale również ich pudełka, a sam zatrzymam się na chwilę przy wynikach Radeona RX 6800 w benchmarku Ashes of the Singularity (AotS). Wykonano go z wykorzystaniem platformy opartej o procesor Intel Core i7 8700K @ 3,7GHz co wyklucza jakiekolwiek benefity płynące z mechanizmu SAM (Smart Access Memory). Mimo to nowy akcelerator od AMD przy ustawieniach Crazy i jakości 4K pokonał nie tylko RTXa 3080, ale i RTXa 3090 uzyskując w sumie 9200pkt. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Hot Hardware | 05:44 |
(5) |
Niedawno w procesorach Intela odkryto kolejny błąd umożliwiający dostęp do wrażliwych danych użytkownika. Na szczęście tym razem wymaga on fizycznego dostępu do urządzenia i przez to nie stanowi realnego zagrożenia dla statystycznego Kowalskiego. Gorzej, jeśli mówimy tu np. o firmowym laptopie, którego ktoś ukradł nam w podróży. Opisywany błąd w zabezpieczeniach został odkryty przez Tammella Hudsona, który zgłosił już jego istnienie producentowi. Nadano mu oznaczenie CVE-2020-8705, oraz kryptonim “Sleep Attack”, co jest bezpośrednio związane z wykorzystanym wektorem ataku. Okazuje się, że układy Intela zaszyte w laptopach mają wadliwie działający mechanizm wybudzenia procesora ze stanu uśpienia (S3). » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 05:31 |
(5) |
W odpowiedzi na coraz większą konkurencję ze strony AMD firma Nvidia wzmocniła swoją ofertę kart dla rozwiązań profesjonalnych o model A100 80GB, oraz zbudowaną w oparciu o nią stację DGX A100. Może ona łączyć w jeden serwer do czterech modeli A100, co daje dostęp do maksymalnie 28 instancji GPU w ramach technologii MIG. Tak zbudowana baza dysponuje łączną mocą 2,5 petaflopsów (dla SI) oraz 320GB pamięci VRAM. Wracając jednak do samek karty, to ta nie różni się specjalnie od modelu z 40GB RAMu. Poza większą ilością dostępnej pamięci oczywiście. Tej jak już wiecie jest 80GB i jest to pamięć typu HBM2e o łącznej przepustowości 2TB/s. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Toms Hardware | 05:15 |
(1) |
Apple chwali się wysoką wydajnością swojego najnowszego procesora M1, który jak wiadomo trafi do tegorocznych Macbooków Air i Pro, a także do stacjonarnego Mini. W większości przypadków uwaga opinii publicznej skupia się na mocy CPU, która ma dorównywać tej znanej z układów Intela co jest zasługą czterech rdzeni Icestorm i czterech Firestorm. Tymczasem równie ciekawie sprawa ma się z ośmiordzeniowym IGP (128EU), który bez problemu może stawać w szranki z tanimi Radeonami i GeForceami. Teoretyczna moc opisywanej jednostki to 2,6 TFLOPS w obliczeniach pojedynczej precyzji, czyli mniej więcej tyle, ile oferuje Radeon RX 560 (2.6 TFLOPS) i nieco mniej od GeForce GTX 1650 (2.9 TFLOPS). » czytaj dalej
|
Autor: materiały partnera | 05:09 |
(3) |
Rodzinny wyjazd nad morze to marzenie wielu osób, jednak trzeba się do niego odpowiednio przygotować. Tyczy się to przede wszystkim rodziców, którzy powinni zadbać o własne dzieci. Dzięki temu małym istotom nie przytrafi się żadna krzywda. Zatłoczone plaże to w obecnych czasach nic nadzwyczajnego, więc trzeba uważać na to, aby w nadmorskich miejscowościach nie zgubić swoich pociech, ponieważ ich odnalezienie wcale nie będzie łatwe. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:01 |
|
Chińska firma FriendlyELEC przygotowała nowy model płytki drukowanej z wlutowanym w nią SoC dedykowanej osobom szukającym taniej bazy do zbudowania np. własnego mikroserwera. Model NanoPi R4S, bo o nim mowa, bazuje na układzie Rockchip RK3399 i posiada dwa rdzenie ARM Cortex A72@2GHz oraz cztery Cortexy A53@1,5GHz. Do tego, w zależności od wybranej wersji, dostajemy 1GB pamięci RAM typu DDR3 lub 4GB LPDDR4, dwa porty Ethernet, slot na karty microSD, dwa USB 3.0 i skromny GPIO z raptem pięcioma parami pinów (SPI + I2C). Wszystko to umieszczono na malutkiej płytce drukowanej o wymiarach 66 x 66 mm. » czytaj dalej
|
| |
Poniedziałek 16 listopada 2020 |
|
Autor: Wedelek | źródło: AMD | 18:48 |
(1) |
AMD zapowiedziało dziś nową kartę do obliczeń z rodziny Radeon INSTINCT, bazującą na stworzonej w tym celu architekturze CDNA. GPU zastosowane w modelu MI100 ma 120 bloków CU, co daje nam 7680 procesorów strumieniowych. Do jego dyspozycji AMD oddało pamięć L2 oraz 32GB pamięci HBM2 zgrupowaną w czterech stosach. Łączna przepustowość RAMu przy zastosowaniu zegara 1,2GHz wynosi 1,23TB/s, a moc karty w obliczeniach FP64 (podwójna precyzja) i FP32 (pojedyncza precyzja) to odpowiednio 11,5 TFLOPS i 23,1 TFLOPS. Karta wspiera również obliczenia na liczbach FP16, bFloat16, Int8 oraz Int4 i oferuje dwa typy interfejsów: Infinity Fabric drugiej generacji do łączenia wewnętrznych struktur oraz PCIe 4.0 do komunikacji z innymi podzespołami serwera. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 05:58 |
(1) |
Nowa generacja Radeonów z architekturą RDNA 2 zapowiada się niezwykle ciekawie i wiele wskazuje na to, że będzie stanowić godnego rywala dla GeForce’ów z GPU Ampere. Pewność będziemy mieć dopiero po opublikowaniu niezależnych testów, a te powinny pojawić się w sieci w dniu rynkowej premiery tych modeli, czyli w najbliższą środę (18 listopada bieżącego roku). Nim do tego dojdzie chciałbym zwrócić Waszą uwagę na nowe testy wydajności Radeona RX 6800 odnalezione w bazie danych Basemarka. Przy użyciu API DirectX12 do wyrenderowania sceny karta czerwonych uzyskuje tu wynik 14 635pkt, a korzystając z Vulkana zdobywa 13 846pkt. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:44 |
|
Wszystko wskazuje na to, że niebawem powinniśmy dostać kolejną kartę graficzną z rodziny Ampere, a konkretnie GeForce’a RTX 3060Ti. Informujące nas o tym plotki potwierdziła niedawno firma MSI, która zarejestrowała aż osiem różnych wariantów tego modelu. Co prawda jest mało prawdopodobne by wszystkie z nich trafiły do sprzedaży już w dniu rynkowej premiery tego akceleratora, ale mimo wszystko już sam fakt ich rejestracji oznacza, że premiera RTXa 3060Ti jest bliska. Jeśli wierzyć nieoficjalnym źródłom, to nowy GeForce otrzyma 8nm układ GA104-200 zbudowany z 17,4-miliarda tranzystorów zajmujących powierzchnię 392 mm^2. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 05:29 |
(4) |
AMD już jakiś czas temu zapowiedziało przygotowanie technologii, która mogłaby konkurować z rozwiązaniem Nvidii jakim jest DLSS2. Podobnie jak u zielonych chodzi przede wszystkim o wykorzystanie sieci neuronowej do poprawiania jakości skalowanego w górę obrazu wyjściowego. Gra jest warta świeczki, bo zastosowanie tej techniki jest znacznie szybsze i mniej zasobożerne niż rendering obrazu w docelowej rozdzielczości (np. 4K). Główną różnicą, jaka dzieli rozwiązanie AMD od tego, jakie proponuje Nvidia jest jego otwartoźródłowość i ogólna dostępność dla wszystkich zainteresowanych partnerów. Jednym z nich jest Microsoft, który na własną rękę rozwija DirectML i chce niebawem dodać tę technologię do API DirectX. » czytaj dalej
|
Autor: materiały partnera | 05:24 |
|
Wirtualne serwery VPS często oferowane są w promocyjnych cenach. Nie są to jednak hostingi dla każdego. Kiedy jednak warto z nich korzystać? Na co warto zwracać uwagę przy dokonywaniu wyboru? » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: AnandTech | 05:15 |
|
Samsung oficjalnie zaprezentował nam swój najnowszy układ mobilny dla tabletów i TOPowych smartfonów o kodowej nazwie Exynos 1080. Opisywany chip jest produkowany w fabrykach tego koncernu z wykorzystaniem litografii 5nm LPE i oferuje całą masę nowości. Po pierwsze zmieniono całkowicie budowę i układ części CPU. Teraz mamy cztery słabsze rdzenie Cortex A55 i cztery mocniejsze A78, ale w przypadku tych drugich tylko jeden działa z częstotliwością do 2,8GHz, a pozostałe mogą się rozpędzać do maksymalnie 2,6GHz. Samsung stosuje tu więc sztuczkę znaną chociażby z desktopowych procesorów Intela z rodziny Core, gdzie TURBO jest różne w zależności od obciążenia. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:03 |
(9) |
We wtorek miała miejsce globalna premiera konsol Xbox Series S i X. Właśnie w tym dniu do większości klientów dotarły zamówione w formie przedsprzedaży konsole, a co za tym idzie rozpoczął się proces pobierania nowych tytułów i aktualizacji tych, które dotychczasowi właściciele mieli na zewnętrznych dyskach. Ponadto w tym samym dniu swoją premierę miał również Assassins Creed Valhalla, a 13 listopada na sklepowe półki trafiła nowa odsłona Call Of Duty o podtytule Black Ops - Cold War. Wydarzenia doprowadziły do wyraźnego wzrostu obciążenia sieci Internet. Według BBC w momencie debiutu nowej generacji urządzeń od firmy Microsoft szczytowy transfer danych w Wielkiej Brytanii wynosił 18Tb/s. » czytaj dalej
|
Autor: Redakcja | 01:03 |
(4) |
Większość użytkowników Microsoft pracuje na jego najnowszej wersji systemu operacyjnego: Windows 10. Wprowadzony na rynek 5 lat temu system doczekał się już wielu aktualizacji. W samym 2020 roku było ich już kilkanaście, w tym majowy update o nazwie 2004 wprowadzający szereg nowych funkcji.
Mimo że aktualizacje mają na celu ulepszenie systemu, często sprawiają użytkownikom kłopoty. Pojawia się więc pytanie: czy da się usunąć aktualizację Windowsa? Jeśli tak, to jak to zrobić? » czytaj dalej
|
|