TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Dwie mobilne Toshiby: L100-121 oraz M100-165 |
|
|
|
Dwie mobilne Toshiby: L100-121 oraz M100-165 Autor: NimnuL | Data: 12/01/07
| Dynamiczny rozwój technologii mobilnych pociągnął za sobą drastyczny spadek cen notebooków, a co za tym idzie komputery przenośne masowo trafiły pod strzechy. Dzisiaj zajmiemy się dwoma modelami marki Toshiba należącymi do segmentu średniej klasy komputerów przenośnych. Oba modele wyposażono w wydajne procesory Intel Core Duo, jednak każdy z nich reprezentuje odmienną klasę komputera. Model M100-165 okazuje się być wydajną maszyną mającą sprostać zadaniom nie tylko w pracy biurowej, ale i w szeroko pojętej rozrywce. Toshiba L100-121 ma natomiast charakter typowo biurowy lub biznesowy i w tych zadaniach powinna czuć się najlepiej. To maszyna nawet wydajniejsza niż model M100, ale nie w grach. Czy stanowią one ciekawe propozycje na rynku komputerów przenośnych? Sprawdźmy. Test: Toshiba L100-121 oraz M100-165 - kliknij, aby przejść dalej
|
|
Specyfikacja
Jak widać z powyższej tabeli, obie maszyny wyposażono w wydajne procesory Intel Core Duo, zatem mocy obliczeniowej nie powinno nam zabraknąć. Za to pamięci operacyjnej producent poskąpił. O ile 512MB pamięci RAM w modelu L powinno wystarczyć (przynajmniej na początek), to znacznie mocniejszy model M dosłownie domaga się dwukrotnie pojemniejszej pamięci. W końcu już po zainstalowanej karcie graficznej widać, że nie jest to komputer tylko do surfowania w Internecie.
Różnic poza układem graficznym jest więcej. Rozmiary oraz waga przemawiają za większą mobilnością M100. Producent zastosował także różne typy wyświetlaczy. W L100 znajdziemy tradycyjną, matową powłokę, natomiast w M100 nowoczesną - błyszczącą powierzchnię. W dalszej części artykułu postaram się wykazać jakie są podstawowe różnice pomiędzy nimi. Zbadam także czas pracy na akumulatorze oraz ogólną funkcjonalność tych komputerów pod względem użyteczności oraz oferowanej jakości. Temat do wyczerpania jest więc głęboki. Bez zbędnego przedłużania przejdźmy zatem do przyjrzenia się z czym będziemy mięli do czynienia.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|