Autor: Wedelek | 18:19 |
(26) |
Cyberpunk 2077 to od strony fabularnej jedna z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek powstały. Niestety nie da się tego powiedzieć o jej kodzie, zwłaszcza tym w wersji na konsole. Ilość błędów i problemów technicznych jest przytłaczająca, a co gorsza ze względu na słabą optymalizację nowe dzieło REDów jest praktycznie niegrywalne na podstawowych wersjach konsol nowej generacji. No ale w sumie nie ma się co dziwić, skoro nawet na Xbox Series X i PlayStation 5 wydajność jest niezadowalająca, to co dopiero na „grubych” Xboxie One i PS4 . Problem z niskim FPSem jest tak dotkliwy, że Sony zdecydowało się na bezprecedensową decyzję i wycofało Cyberpunka z oficjalnej dystrybucji cyfrowej. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 18:01 |
(4) |
Za niespełna tydzień będziemy obchodzić „Święta Bożego Narodzenia”, obdarowując się przy okazji mniejszymi i większymi prezentami. Ze względu na ogólną sytuacją pandemiczną w tym roku zakup upominków jest utrudniony i jeśli do tej pory nie zadbaliście o zamówienie wymarzonego przedmiotu, to szanse na to, że dotrze on do Was na czas są nikłe. Trudno też liczyć na zakup w sklepie stacjonarnym na tzw. „ostatnią chwilę”. Na szczęście oprócz fizycznych prezentów mamy też te w postaci cyfrowej. |
Autor: Wedelek | źródło: Intel | 17:18 |
(7) |
Intel zapowiedział wprowadzenie do oferty nowego kontrolera dla komputerów PC nowej generacji o nazwie Visual Sensing Controller (nazwa kodowa "Clover Falls"). Jego zadaniem byłoby wykrywanie obecności użytkownika, a następnie inteligentne zarządzanie nim. Intel nie precyzuje co dokładnie miałby robić nowy chip, ale podaje kilka przykładowych pomysłów. Na przykład automatyczne logowanie użytkownika po weryfikacji danych biometrycznych, inteligentne zarządzanie energią czy chociażby dostosowywanie jasności ekranu do panujących warunków. Mówimy zatem o funkcjach, które są obecne w naszych telefonach już od kilku lat i szczerze powiedziawszy powinny być już standardem również w laptopach. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:44 |
(6) |
Koncern Susquehanna stał się niedawno obiektem wielu ciekawych informacji na temat Intela – ten jest jednym z jego partnerów biznesowych. Dowiedzieliśmy się na przykład, że Chipzilla wciąż boryka się z uzyskaniem odpowiedniego uzysku z wykorzystaniem litografii 10nm. Dzięki nowym tranzystorom SuperFin jest co prawda dużo lepiej, ale wciąż wyraźnie gorzej niż w 14nm i ta sytuacja prawdopodobnie nie zmieni się nigdy. Aktualnie uzysk w najnowszej litografii niebieskich przekracza 50% co jednak nadal nie pozwala na produkcję wystarczającej ilości układów scalonych. Co gorsze z 7nm też nie jest różowo i obsuwa we wprowadzeniu tej litografii przekroczy prognozowane 6-12 miesięcy. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 05:29 |
(39) |
Nie jest tajemnicą, że karty graficzne od Nvidii lepiej radzą sobie z RayTracingiem niż ich odpowiedniki ze stajni AMD. Z jednej strony jest to pokłosie innej budowy samych jednostek RT, a z drugiej większego doświadczenia zielonych. Nie da się jednak ukryć, że za lwią część przewagi odpowiada oprogramowanie. To które ma w swoim arsenale Nvidia jest po prostu dopracowane, podczas gdy jego odpowiednik od AMD często nawet nie istnieje. Jeszcze. Mowa tu chociażby o DLSS, która to technika potrafi drastycznie zwiększyć ilość wyświetlanych klatek. Najlepiej przewagę Nvidii na polu softu widać w teście Ray Tracing dla API Vulkan w Quake II. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 05:14 |
(1) |
Intel testuje kolejne wersje układów graficznych zbudowanych z wykorzystaniem architektury Gen12 wykorzystując w tym celu popularne benchmarki i dając nam tym samym wgląd w specyfikację takich próbek. Najnowsza z nich składająca się ze 128 bloków EU (1024 SP) pracujących z zegarem 1,4GHz i 3GB pamięci RAM pojawiła się w Geekbenchu, gdzie w teście OpenCL uzyskała 9311pkt. Dla porównania układ DG1 z 96EU (768SP) i zegarem 1,5GHz zdobywa w tym teście około 11’800 – 12 000pkt. Teoretycznie mocniejszy IGP uzyskuje więc mniej punktów, na co wpływ ma zapewne niższy zegar i fakt, że sam chip może być po prostu niedopracowany. To w końcu tylko próbka inżynieryjna. » czytaj dalej
|
Autor: materiały partnera | 05:10 |
(2) |
Internet of Things, czyli Internet Rzeczy to liczba połączonych urządzeń, która przekracza kilkukrotnie liczbę wszystkich mieszkańców na naszej planecie. Możesz więc sobie wyobrazić, jaką moc oferuje. Co ciekawe, liczba ta ciągle wzrasta, więc możesz się spodziewać jeszcze większych możliwości. Czym tak naprawdę jest Internet Rzeczy i na czym polegają strategie IoT? Sprawdź! » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:01 |
(7) |
Wprowadzone przez Apple ograniczenia w dostępie do danych użytkowników urządzeń z logo nadgryzionego jabłuszka wywołały furię w zarządach Google i Facebooka. Ten ostatni przekonuje wszystkich, że takie działanie będzie mieć negatywny wpływ na małe biznesy, krytykując firmę Tima Cooka praktycznie na każdym możliwym polu. Cała awantura jest związana z wprowadzonym w iOS14 systemem powiadomień o wykorzystaniu zasobów przez aplikacje. Aktualnie urządzenia pracujące pod dyktando iOS i iPad OS informują o użyciu aparatu i mikrofonu przez poszczególne aplikacje, a także wymuszają podawanie informacji o tym, do czego te będą mieć dostęp. Taką informację widzimy na etapie instalacji, a od niedawna również przed wykonaniem tego procesu – w sklepie AppStore. » czytaj dalej
|
| |
Czwartek 17 grudnia 2020 |
|
Autor: Redakcja | 23:21 |
(1) |
Wybuch COVID 19 sprawił, że więcej osób pracuje w domu niż kiedykolwiek. Zdalna praca stała się pełnoprawną alternatywą dla pracy biurowej, a nawet coraz częściej jedynym rozwiązaniem. Jeśli dopiero zaczynasz pracę zdalną, te wskazówki pomogą Ci poprawić efektywność oraz zadowolenie z pracy. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: różne | 18:56 |
|
W przyszłym roku targi COMPUTEX powrócą do standardowego modelu, oferując udział w fizycznym wydarzeniu, zamiast onlineowego substytutu. Aby zapewnić wygodę i bezpieczeństwo organizatorzy podzielą imprezę na kilka hal wystawowych, które mają być ze sobą połączone. Rok 2021 będzie też pierwszym w którym podczas pokazów zostanie wykorzystana technologia SI (sztuczna inteligencja). Jej zadaniem jest obsługa platformy OMO (Online-Merge-Offline), która ponoć pozwoli na lepszą prezentację produktów szerszemu gronu odbiorców. Czy to zadziała dowiemy się w czerwcu. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Tech Spot | 18:55 |
|
Google postanowiło podążyć śladem konkurencji, dodając do Stadii możliwość logowania się za pomocą przeglądarki internetowej Safari. Tą drogą można uzyskać dostęp do wszystkich opcji, na czele z możliwością grania w tzw. chmurze. Google ominęło tym sposobem restrykcje Apple, które nie pozwalają na dodanie do AppStore aplikacji dedykowanej dla Stadii. Dodatkowo, począwszy od iOS w wersji 14.3 można utworzyć na pulpicie skrót do karty ze stroną główną usługi, więc pod względem wygody rozwiązanie to nie odbiega znacząco od stosowania aplikacji mobilnej. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: TechPowerUp | 05:43 |
|
TUM_Apisak podzielił się z nami odnalezionym w sieci wynikiem wydajności nowego APU od AMD z rodziny Cezane, odnotowanym w aplikacji GeekBench 5. Przebadany w nim procesor to Ryzen 7 5800H, wyposażony w IGP z rodziny Vega oraz osiem rdzeni x86 Zen 3 (16-wątków), które pracowały z zegarem 3,2GHz/4,44GHz. To pozwoliło temu CPU w teście pojedynczego wątku zdobyć 1475pkt, a w teście wielordzeniowym 7630pkt. Dla porównania model Ryzen 7 4800H z Zen 2 w tym samym benchmarku odnotował 1194 pkt w teście jednowątkowym i 7852 pkt w wielowątkowym. To by oznaczało, że Ryzen 7 5800H ma pojedynczy wątek wydajniejszy o około 23%. Słabszy wynik w teście wielowątkowym to zapewne pokłosie narzuconego TDP. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:28 |
|
14 stycznia firma UL Benchmarks odeśle na zasłużoną emeryturę kilka mniej popularnych testów wydajności. Na liście są przeznaczony do testowania potencjału układów IGP 3DMark Sky Diver, PCMark 8 badający moc domowych i biurowych PCtów, oraz 3DMark API Overhead feature test, który służy do porównania wydajności danego sprzętu w różnych API – DirectX 12, Metal i Vulkan. Z oferty znikną też dwa bardziej niszowe testy, a konkretnie VRMark do testowania potencjału VR telefonów z Androidem – powstał z myślą o Google Daydream, oraz Servermark Media Transcode, który jak sama nazwa wskazuje bada wydajność komputerów klasy serwer w zadaniach związanych z przetwarzaniem multimediów. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 05:15 |
|
Jeden z chińskich autorów opublikował na popularnej w Państwie Środka platformie do komunikacji (i nie tylko) WeChat krótki artykuł dotyczący nowych chipsetów Intela dla ich płyt głównych. Mowa o układach Z590, B560 i H510, których premiera ma mieć miejsce podczas targów CES, a konkretnie 11 stycznia. Są to układy dedykowane płytom głównym ze slotami DDR4 i podstawką LGA1200, w której można zamontować 10-tą generacją procesorów niebieskich z serii Core Comet Lake-S oraz nadchodzącą, 11-tą generację o kodowej nazwie Core Rocket Lake-S. Premiera tych ostatnich powinna odbyć się w lutym lub marcu przyszłego roku. |
Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:01 |
(1) |
Przez te wszystkie lata TSMC urósł na jednego z największych producentów układów scalonych na rynku, skutecznie kusząc swoją ofertą pełną zaawansowanych procesów technologicznych i obniżek dla największych klientów. Polityka firmy zakładała, że odbiorcy zamawiające ponad 10 tysięcy lub 100 tysięcy 300 mm wafli krzemowych miesięcznie mogą liczyć na obniżkę ich ceny – do 3%. Korzystali na tym tacy giganci jak Apple, AMD i Nvidia, którzy mogli dzięki temu sporo oszczędzić. Mogli, bo TSMC postanowił właśnie skończyć z promocjami i całkowicie zrezygnować z tych specjalnych obniżek. » czytaj dalej
|
| |
Środa 16 grudnia 2020 |
|
Autor: Wedelek | 16:53 |
(1) |
Od kilku tygodni w skład abonamentu Xbox Game Pass Ultimate możemy grać na konsolach w gry dostępne w ramach usługi EA Play. Od połowy grudnia gry elektroników miały też trafić do GamePassa (XGP) dla PCtów, ale Microsoft nagle postanowił zmienić datę premiery na pierwszą połowę przyszłego roku. Dowiedzieliśmy się o tym dopiero kilka godzin temu, co już samo w sobie jest nie fair względem tych, którzy regularnie opłacają na PCtach abonament od Microsoftu. Niestety na tym porcja złych wieści się nie kończy, bo gigant nie podał nowej daty premiery. W oficjalnej informacji jest tylko adnotacja, że EA Play trafi na „blaszaki” na początku 2021 roku. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 05:59 |
(5) |
Igor’sLAB twierdzi, że niebawem do oferty Nvidii trafią dwa nowe GeForce’y RTX 3060, różniące się od siebie ilością zastosowanej pamięci VRAM i GPU. Mocniejszy model otrzyma 12GB pamięci RAM typu GDDR6 16Gb/s oraz GPU GA106-400 wyposażony najprawdopodobniej w 3840 procesorów CUDA i 30 rdzeni RT. Słabsza wersja dostanie z kolei 6GB RAMu 14Gb/s i GPU GA106-300 z 3584SP i 28 jednostkami RT. Premiera obu akceleratorów ma nastąpić na początku przyszłego roku, przy czym wariant 12GB miałby zadebiutować podczas CES 2021 (11-14 stycznia), a wersja 6GB pojawiłaby się pod koniec stycznia lub dopiero w lutym. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Hot Hardware | 05:45 |
|
Rosyjska grupa hakerów przeprowadziła w wakacje zakończony sukcesem atak na platformę IoT do monitorowania systemów IT o nazwie Orion. Należące do SolarWinds narzędzie jest wykorzystywane przez szereg podmiotów prywatnych i publicznych, w tym przez różne agencje USA, które były w tym przypadku głównym celem ataku. Już teraz wiadomo, że hakerom udało się w ten sposób pozyskać dane z departamentu ds. Handlu, ale ofiarą mogły paść też inne organy USA, w tym armia i Departament Sprawiedliwości. Wśród przechwyconych informacji znalazły się między innymi e-maile przesyłane przez pracowników wraz z załącznikami. Podczas ataku użyto narzędzia o nazwie Sunburst, które wykorzystało dziurę w kodzie aplikacji, instalując w niej tzw. backdora. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: KitGuru | 05:29 |
(1) |
W przeciągu najbliższych kilku miesięcy Sony chce znacząco rozszerzyć działanie swojej usługi PlayStation Direct, wprowadzając ją na rynek europejski. To spora zmiana, bo aktualnie z jej dobrodziejstw mogą korzystać jedynie mieszkańcy USA. Pod tą nazwą kryje się oficjalny sklep Sony, za pośrednictwem którego można zamawiać bezpośrednio u tego producenta zarówno gry, jak i sprzęt, w tym konsole. Dla Japończyków taki sposób dystrybucji jest niezwykle korzystny, bo firma nie musi się z nikim dzielić uzyskanym ze sprzedaży zyskiem – ten trafia w całości do Sony. Potencjalnie kupowany w sklepie Sony sprzęt może być też nieco tańszy, a przynajmniej przy okazji cyklicznych akcji promocyjnych. |
Autor: Wedelek | źródło: NPD | 05:15 |
(1) |
Firma NPD Group podała wyniki sprzedaży gier, akcesoriów i sprzętu dla graczy w USA w listopadzie oraz w całym 2020 roku. Mimo pandemii i kryzysu ten rok był znacznie lepszy niż ubiegły. W samym tylko listopadzie nowych nabywców znalazły produkty za łączną kwotę 7 miliardów dolarów – wzrost o 35% w ujęciu rocznym. W podziale na konkretne grupy sprzedano akcesoria za $0,3 mld, sprzęt do gier (np. konsole) za $1,4 mld, oraz gry za $5,2 mld. Z kolei w całym mijającym roku mieszkańcy USA wydali w sumie na gry 38,4 mld dolarów, na sprzęt przeznaczyli $4 mld, a akcesoria kosztowały ich $2,1 mld. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Epic Store | 05:02 |
|
Epic Games oddał dał nam w tym tygodniu do zagrania dwie bardzo ciekawe gry RPG. Pierwszą z nich jest Pillars of Eternity - staroszkolna gra przygodowa z rzutem izometrycznym i całą masą mechanik RPG. Jest to duchowy następca takich serii jak Baldur’s Gate czy znacznie nowszy Divinity Original Sin. Gra zebrała zresztą cały worek nagród, a jej twórcy, legendarne już studio Obsidian, nie zawiedli w żadnym aspekcie. Podobnie sprawa ma się z drugą darmówką od Epica, która też jest RPGem z krwi i kości i też stworzonym przez Obsydiana. Mowa o grze Tyranny, która jest tu rozdawana w edycji Gold, a więc z dodatkami w postaci DLC Bastards Wound i Tiers of the Tiers, oraz kilku pomniejszych, cyfrowych gadgetów. » czytaj dalej
|
| |
Wtorek 15 grudnia 2020 |
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 18:04 |
(10) |
VideoCardZ informuje, że Nvidia zdecydowała się opóźnić wprowadzenie na rynek GeForce’a RTX 3080Ti. W rezultacie karta trafi do sklepów dopiero w lutym, a nie w styczniu, jak pierwotnie planowano. Ponieważ sam producent nigdy nie podał dokładnej daty premiery, toteż i powodu podjętej decyzji zapewne nigdy nie poznamy. Zadaniem modelu RTX 3080Ti jest wypełnienie luki w ofercie Nvidii jaka istnieje pomiędzy RTXami 3080 i 3090. Opisywana karta bazuje na układzie graficznym GA102-250 i oferuje 10496 rdzeni CUDA, 82 jednostki RT, 328 Tensorów, 328 TMU i 112 ROPy, a także 20GB pamięci RAM typu GDDR6X. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:58 |
(19) |
Wnikliwe testy grona zapalonych fanów wykazały, że Cyberpunk 2077 nie potrafi prawidłowo wykorzystać potencjału Ryzenów i nie obsługuje technologii SMT. Przez to wykorzystywana jest jedynie połowa dostępnych wątków, bo gra ignoruje te z nich, które nie są fizycznymi rdzeniami. Dla kontrastu obsługa technologii Hyper Threading została wdrożona poprawnie i przez to słabsze układy od Intela doganiają dużo mocnych konkurentów od AMD w niemal wszystkich testach. Co bardziej kuriozalne w przypadku starszych architektur CPU z rodziny Bulldozer, Excavator i Steamroller opisywany problem nie występuje. Bardziej techniczni członkowie społeczności postanowili dociec co jest przyczyną takiego zachowania no i… odkryli błąd w kodzie. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:45 |
(6) |
Od kilkunastu godzin w sieci wrze wokół Nvidii, która postanowiła dokręcić śrubę niepokornym recenzentom, którzy ośmielili się zignorować jej sugestie dotyczące procedury testowej nowych GeForce’ów. Cała sprawa zaczęła się od kanału Hardware Unboxed, którego właściciele otrzymali maila z tzw. „okrzyczką”. Nvidii nie spodobało się to, że recenzenci zbyt mocno skupili się na wydajności w zadaniach związanych z rasteryzacją, zamiast położyć nacisk na test RayTracingu, w którym to zastosowaniu karty zielonego producenta radzą sobie lepiej niż konkurencyjne Radeony. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:30 |
(1) |
Jeszcze do niedawna wydawało się, że Take Two stanie się nowym właścicielem Codemasters, ale niespodziewanie gigantowi przeszkodziła w tym konkurencja w postaci Electronic Arts. Elektronicy przekonali do siebie dewelopera z Warwickshire w najprostszy z możliwych sposobów – oferując więcej pieniędzy. Mówimy o dość sporej różnicy, bo Take Two wyłożył na stół niespełna miliard dolarów, natomiast EA zaproponowało 1,2-miliarda dolarów. Tym samym kochani przez wszystkich elektronicy stali się właścicielami takich marek jak Colin McRae Rally, Micro Machines, Grid, F1 czy Dirt. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Microsoft | 05:14 |
(4) |
Windows 10 w wersji 1903 jest już z nami ponad 19 miesięcy i w tym czasie na serwery Microsoftu zdążyły trafić kolejne generacje „okienek”, wprowadzające nie tylko liczne poprawki dla wykrytych błędów, ale i nowe funkcje. Starszy build nadal otrzymywał jednak poprawki, co jest dla producenta mało opłacalne i dlatego też zapadła decyzja o odesłaniu wersji 1903 na emeryturę i wdrożeniu przymusowej aktualizacji dla wszystkich jej użytkowników. Odbędzie się ona w przeciągu najbliższych kilku tygodni, a w jej wyniku wszystkie urządzenia obligatoryjnie zainstalują poprawki wydane jako Windows 10 Spring 2020 Update bez pytania użytkownika o zgodę. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Microsoft | 05:01 |
|
Xbox Game Pass to jedna z najbardziej prokonsumenckich usług jakie powstały w ostatnich latach. W jej ramach możemy grać w wybrane gry dostępne na konsolach, smartfonach/tabletach i komputerach PC płacąc w zamian za to niewielki abonament. Podobnie jak w przypadku VOD tak i tutaj możemy zrezygnować w dowolnym momencie, bo subskrypcja jest ważna tylko miesiąc i nie wymaga podpisywania długoterminowych umów. Aktualnie w ofercie Microsoftu dostępnych jest kilka wersji Game Passa, przy czym ta najdroższa, tj. Ultimate oddaje w ręce graczy ponad 160 różnych tytułów (w tym gry z EA Play), dostęp do Xbox Gold i usługi strumieniowania xCloud oraz gier od Microsoftu, w które można grać w dniu ich premiery. » czytaj dalej
|
| |
Poniedziałek 14 grudnia 2020 |
|
Autor: Wedelek | 17:49 |
(7) |
Google zmaga się od kilku godzin z poważną, globalną awarią swojej infrastruktury. Wiąże się to z chwilową przerwą w działaniu większości kluczowych usług wyszukiwarkowego giganta, w tym poczty, dysku, nawigacji oraz służącego do wideokonferencji Meeta. Sam Google nie komentuje sprawy, ale widać, że jego programiści walczą z problemem. Wskazuje na to zmieniająca się okresowo dostępność usług, które raz działają, a raz nie. Najdłuższa przerwa wynosiła do tej pory co prawda tylko 30 minut, więc tragedii nie ma, ale to i tak wystarczyło by zdestabilizować pracę w wielu instytucjach. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: WCCFTech | 05:59 |
(3) |
Już od kilku miesięcy Intel chwali się sporym wzrostem wydajności nowych Xeonów bazujących na rdzeniach Ice Lake-SP. Co prawda większość z tych testów pokazuje przewagę w zadaniach korzystających z AVX-512, ale i tak bez wątpienia jest na co czekać. Problem w tym, że w wyniku opóźnień nowe Xeony będą zmuszone konkurować z Epycami z rodziny Milan. Układy te będą bazować na rdzeniach x86 Zen 3, a co za tym idzie będą też dużo wydajniejsze od obecnie sprzedawanych układów z rodziny Rome. Według pierwszych testów przeprowadzonych przez ExecuFix wzrost IPC dla Milana będzie dwucyfrowy i w zależności od rodzaju aplikacji wyniesie od 11% do 18% - dane na podstawie testów w CB R20, R15 i CPU-Z. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Hackboard | 05:46 |
(4) |
RaspberryPi to bez wątpienia świetna propozycja dla tzw. majsterkowiczów, którzy chcieliby wykorzystać jej potencjał we własnych projektach. Małe rozmiary i równie niska cena to bez wątpienia ogromne atuty „malinki”, ale zastosowany procesor na bazie ARM dla wielu osób może być niewystarczający. Właśnie z myślą o nich powstał Hackboard 2, niewielki komputer PC z płytką drukowaną o wymiarach 120 x 80 mm, w którą wlutowano 64GB pamięci EMMC, 4GB RAM, dwa sloty M.2 na nośniki (do 4TB), oraz procesor x86. Tym ostatnim jest Intel Celeron N4020 z dwoma rdzeniami Gemini Lake pracującymi z zegarem 1,1GHz/2,8GHz, 4MB pamięci cache i IGP GMA UHD 600. Jest to więc jednostka wyraźnie mocniejsza od tej, którą znajdziemy w „malince”. » czytaj dalej
|
Autor: materiały partnera | 05:39 |
(1) |
Systemy CMS to przede wszystkim systemy, które pomogą nam w stworzeniu naszej strony internetowej, bloga czy też sklepu. Projektowanie stron będzie o wiele łatwiejsze i szybsze z wykorzystaniem systemów zarządzania treścią. Będziemy mogli stworzyć swój wymarzony serwis internetowy w zależności od danej potrzeby. Jeśli na przykład potrzebujemy prostej wizytówki naszej firmy, to będzie to również idealny sposób na zaprojektowanie strony w CMS-ie. Coraz częściej wiele osób projektuje za pomocą systemów zarządzania treścią sklepy internetowe, które wyglądem przypominają profesjonalne strony. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 05:29 |
(5) |
Cyberpunk 2077 to od strony fabularnej świetna produkcja, ale technicznie ta gra „leży”. Problemy są nie tylko z bugami, ale i kiepską optymalizacją, która sprawia, że granie na konsolach poprzedniej generacji jest w praktyce niemożliwe. Sytuacja pewnie zmieni się z czasem, ale w tej chwili jest po prostu źle. Kiepska optymalizacja nowej gry REDów ma jednak i swoje zalety – pozycja ta idealnie nadaje się jako poligon testowy dla twórców Protona. Jest to warstwa emulująca biblioteki DirectX w środowisku Linux, nad którą pracuje firma Valve – właściciel Steama. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: KitGuru | 05:14 |
(1) |
Wraz z końcem roku na zasłużoną emeryturę odchodzi jedna z ciekawszych technologii ubiegłego dwudziestolecia - Flash. Aktualny właściciel, czyli firma Adobe zdecydowała się na jej porzucenie już w 2015 roku, a oficjalną datę końca wsparcia technicznego podano w 2017 roku. Wtedy też rozpoczęła się kampania zachęcająca do wykorzystywania w miejsce Flasha dużo nowocześniejszego i znacznie bezpieczniejszego HTML5, który dziś jest już standardem. W kampanię informacyjną mocno zaangażowali się też sami producenci przeglądarek, którzy cyklicznie przypominają swoim użytkownikom o końcu wsparcia technicznego i domyślnie blokują uruchamianie zawartości Flash w ich aplikacjach. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Hot Hardware | 05:01 |
|
Microsoft już od dawna obiecywał dodanie do Windowsa 10 dla procesorów z architekturą ARM możliwości emulacji środowiska x64 i wreszcie dotrzymał danego słowa. Nowa funkcjonalność trafiła do wydania Build 21277 i aby z niej skorzystać należy być członkiem kanału Windows Insider. To oznacza, że wciąż trwają testy, ale sam mechanizm jest gotowy. Dla użytkowników i producentów jest to ogromna zmiana na plus, bo do tej pory laptopy bazujące na procesorach z rdzeniami ARM mogły emulować jedynie 32-bitowe aplikacje dla procesorów x86, a to wykluczało sporą część nowoczesnego oprogramowania. » czytaj dalej
|
|