Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 19:01 |
(64) |
Od momentu debiutu procesorów Coffee Lake nie milkną głosy potępiające Intela, który uparcie twierdzi, że wprowadzenie nowego chipsetu było niezbędne, bo Z270 nie poradziłby sobie z obsługą nowych CPU. Niektórzy moderzy postanowili obnażyć nieszczerość producenta prezentując płyty ze starszym układem, które bez problemu radziły sobie z nowszymi procesorami. Bliżej całej sprawie postanowił się też przyjrzeć znany overclocker der8auer stawiając sobie za cel przetestowanie możliwości pinów w zakresie transmisji energii. Główną różnicą pomiędzy Z370 a Z270 jest bowiem ilość aktywnych pinów z których ten korzysta doprowadzając energię do CPU. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: PCMag | 18:58 |
(4) |
David Buchanan, ekspert ds. zabezpieczeń, poinformował o udanym przełamaniu algorytmu DRM Widevine L3, który służąy do szyfrowania materiałów wideo w serwisach streamingowych. Oparty o algorytm symetryczny AES-128 system został wadliwie zaprojektowany i przez to jest podatny na niektóre typy ataków. Buchanan zaznacza przy tym, że nie jest to błąd w kodzie, który można by łatwo załatać, a sprawa jest poważna. Wprawny haker lub cracker jest w stanie pozyskać klucz szyfrujący i przy jego pomocy odkodować materiał wideo, zmienić go i ponownie zakodować. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 18:57 |
|
Epic po raz kolejny kusi graczy darmową grą dostępną w Game Store. Tym razem jest to What Remains of Edith Finch, którą można będzie dodać do biblioteki w dniach od 10 do 17 stycznia. Tytuł ten jest przedstawicielem tzw. chodzonych gier fabularnych, a co za tym idzie możliwości interakcji są ograniczone bowiem wszystkie elementy zostały podporządkowane narracji. Od strony fabularnej mamy do czynienia z opowieścią o klątwie, która dotyka od pokoleń rodzinę Finchów, a której następstwa obserwujemy wcielając się w poszczególnych członków rodziny na przestrzeni lat. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:29 |
|
Na łamach InsideGadgets pojawił się projekt nowego akcesorium przeznaczonego dla posiadaczy konsoli Nintendo Game Boy, Game Boy Colour, Game Boy Advance lub SP, który pozwala na granie w przeznaczone dla konsoli gry na ekranie TV lub PC zamieniając konsolę przenośną w bezprzewodowego pada. W skład zestawu wchodzi płytka z modułami komunikacji bezprzewodowej którą zamknięto w standardowej obudowie kartridż TX oraz odbiornik ze złączem USB, który wpinamy do urządzenia z uruchomionym emulatorem. Oba akcesoria możemy też kupić osobno w cenie $23 za kartridż i $14 za odbiornik. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Engadget | 05:14 |
(3) |
Microsoft opatentował rozwiązanie przeznaczone dla osób, które z różnych powodów nie chcą na głos wypowiadać słów przeznaczonych dla asystentów głosowych takich jak Cortana. Nowy mechanizm miałby rozpoznawać szept i zamieniać go w komendy. Wydawane w ten sposób polecenia nie przeszkadzałyby innym, ale z pewnością przykuwałyby równie wiele uwagi. Aby zaproponowane przez Microsoft rozwiązanie mogło działać urządzenie zbierające dźwięk musi znajdować się bardzo blisko ust, przez co osoba z niego korzystająca wygląda jak szpieg z filmów-parodii z końca ubiegłego wieku. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: AnandTech | 05:01 |
(2) |
Organizacja VESA wprowadziła dwa nowe standardy dla obrazu HDR. Oba wchodzą w skład serii DisplayHDR True Black stworzonej z myślą o wyświetlaczach OLED i microLED. Zakłada on nawet 100x głębszą czerń i 4x szybszą zmianę podświetlenia obrazu w porównaniu do HDR 1000. Standard HDR True Black powstał z myślą o ekranach dla laptopów i występuje w postaci poziomów 400 i 500. Wartości te określają minimalną jasność w przypadku wyświetlania koloru białego na środku ekranu, wyrażoną w nitach. Niestety w obu przypadkach standard zakłada znacznie gorsze wartości, jeśli kolor biały wyświetlany jest na całym ekranie. » czytaj dalej
|
| |
Czwartek 3 stycznia 2019 |
|
Autor: Wedelek | 20:13 |
(16) |
Od samego początku użytkownicy zgłaszali problemy z wydajnością Threadripperów WX w niektórych aplikacjach. Początkowo wydawało się, że jest to związane z budową modułową procesorów AMD i faktem, że jedynie połowa z bloków ma kontroler pamięci DDR4. Pozostałe komunikują się z RAMem za pomocą złącza Infinity Fabric. Okazało się jednak, że wydajność niektórych aplikacji jest wyraźnie wyższa w wersji dla systemu Linux niż dla Windowsa. To wzbudziło podejrzenia Wendella z Level One Techs oraz Jeremy’ego Collake’a z Bitsum, którzy zauważyli, że problem może tkwić gdzie indziej. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 20:12 |
(4) |
Evan Blass znany szerzej jako @evleaks umieścił na swoim koncie w serwisie Twitter zdjęcie nadchodzącego smartfona Samsung Galaxy S10. Urządzenie to na rynek trafi w dwóch wariantach z 5,8-calowym i 6,4-calowym wyświetlaczem OLED, prawdopodobnie o rozdzielczości QHD+. Widoczny poniżej model ma 5,8-calowy panel otoczony bardzo cienkimi krawędziami w którym wycięto niewielki otwór na aparat fotograficzny. Jest to więc powtórzenie designe’u znanego z modelu A8. Czujniki i czytnik linii papilarnych zostaną zintegrowane w ekranie. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: Slashgear | 05:29 |
(11) |
Członkowie USB-IF (USB Implementers Forum) ogłosili uruchomienie programu autentyfikacji, którą będzie można przeprowadzać za pomocą złącza USB typu C. Nowe rozwiązanie pozwoli nie tylko na sprzętowe szyfrowanie przesyłanych danych, ale i na weryfikację akcesoriów korzystających z coraz popularniejszego standardu. Urządzenie końcowe będzie w stanie wykryć czy użyty przewód lub podpięta do niego ładowarka zostały przebadane pod kątem zgodności ze specyfikacją. Jeśli nie, to połączenie zostanie odrzucone, a w związku z tym nie będą akceptowane ani transmisje danych ani energii. » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | 05:15 |
(2) |
Windowsy XP i Vista nie są już wspierane przez Microsoft od kilku miesięcy i w związku z tym są uważane za potencjalne źródła zagrożenia. To z kolei zmniejsza grupę użytkowników z nich korzystających i skłania firmy do porzucania rozwoju aplikacji dla wspomnianych OSów. Tak właśnie zrobiła firma Valve, która począwszy od 1 stycznia nie będzie już wydawać nowej wersji aplikacji Steam dla komputerów pracujących pod kontrolą XP i Visty. Na podstawie wewnętrznej ankiety wypełnianej przez użytkowników Valve szacuje udział XP na poziomie 0,11%, natomiast w przypadku Visty jest to wartość poniżej błędu statystycznego (0.02%). » czytaj dalej
|
Autor: Wedelek | źródło: HotHardware | 05:03 |
(8) |
Amerykański Departament ds. Handlu umieścił sztuczną inteligencję na liście produktów i rozwiązań, które są istotne ze względów bezpieczeństwa narodowego. Oznacza to, że rząd USA pracuje nad restrykcjami w zakresie handlu tą technologią. Na razie żadne konkrety nie padły, ale można się spodziewać, że w przyszłości eksport SI nie będzie tak łatwy jak obecnie, a firmy zajmujące się rozwojem technologii będą zmuszone do przestrzegania dodatkowych, odgórnie narzuconych zasad. Statystyczny Kowalski najprawdopodobniej nie odczuje zbyt mocno negatywnych skutków, ale producenci już tak. » czytaj dalej
|
| |
Środa 2 stycznia 2019 |
|
Autor: Zbyszek | źródło: NetMarketShare | 18:50 |
(6) |
Według danych firmy analitycznej NetMarketShare w ubiegłym miesiącu system Windows 10 był najbardziej popularnym system operacyjnym zainstalowanym na komputerach osobistych, i pod względem udziałów wyprzedził dotychczas zajmującego tą pozycję od wielu lat starszego Windowsa 7. W grudniu 39,22 procent komputerów łączących się z globalną siecią posiadało zainstalowany Windows 10, natomiast w przypadku Windowsa 7 odsetek ten wyniósł 36,90 procent. Wcześniej w listopadzie obie wersje Windows cieszyły się niema identyczną popularnością wynoszącą niespełna 38,5 procent. Na wyraźną poprawę wyniku Windows 10 wpływ mogła mieć większa liczba dni świątecznych przypadająca w grudniu. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 18:19 |
(19) |
Jeden z rosyjskich sklepów internetowych dodał do swojej oferty procesory AMD Ryzen kolejnej generacji, należące do serii 3000 opartej o architekturę ZEN 2. Procesory nie są jeszcze dostępne do wysyłki, ich status oznaczono jako produkty nadchodzące. Najbszybszym z modeli jest Ryzen 9 3800X, wyposażony w 16 rdzeni z obsługą 32 wątków, i taktowany zegarem bazowym 3,9 GHz i do 4,7 GHz z Turbo (wskaźnik TDP 125W). Kolejne dwa z procesorów to 12-rdzeniowe i 24-wątkowe Ryzen 7 3700X i Ryzen 7 3700. Pierwszy ma taktowanie bazowe 4,2 GHz, taktowanie turbo 5,0 GHz i wskaźnik TDP 105W. Drugi ma zegary od 3,8 do 4,6 GHz i TDP 95W. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: VideoCardz | 17:43 |
|
W sieci pojawiły się zdjęcia referencyjnej wersji szykowanej przez Nvidia karty GeForce RTX 2060, czyli najsłabszej karty graficznej Nvidia nowej generacji. Karta ma system chłodzenia zbliżony wyglądem do innych modeli z serii RTX, oraz jedną 8-pinową wtyczkę zasilającą. Według serwisu VideoCardz, premiera karty odbędzie się 15 stycznia, a jej cena wyniesie od 349 USD. Wersja Founders Edition tradycyjnie powinna być trochę droższa. Natomiast wydajność GeForce RTX 2060 ma być do 5 procent wyższa niż w przypadku GeForce GTX 1070. Zgodnie wcześniejszymi przeciekami karta otrzyma układ TU106, ten sam, który jest stosowany w GeForce RTX 2070, ale z zablokowaną częścią jednostek. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: 3DCenter.org | 17:26 |
(2) |
Pamięci GDDR6 są aktualnie używane jedynie przez karty graficzne Nvidia GeForce RTX. Zdaniem 3DCenter.org, właśnie ten czynnik wraz z dużą powierzchnią samych chipów może mieć decydujący wpływ na nienajniższą cenę tych akceleratorów. Jak się okazuje, kostki pamięci GDDR6 o szybkości 14 Gbps są obecnie o ponad 70 procent droższe od kostek GDDR5 8Gbps o idnetycznej pojemności. Mowa o kostkach tego samego producenta jakim jest Micron, u którego Nvidia zamawia pamięci GDDR6. Różnica w cenie pomiędy GDDR5 a GDDR6 powoduje wzrost kosztu budowy karty o 22 dolary w przypadku karty z 6 kostkami pamięci i o ponad 29 dolarów w przypadku karty z 8 kostkami. » czytaj dalej
|
Autor: Zbyszek | źródło: Colorful | 17:10 |
|
Firma Colorful wprowadza do sprzedaży kartę GeForce RTX 2070, GeForce RTX 2080 i GeForce RTX 2080 Ti w autorskiech wersjach iGame Neptune OC. Akceleratory mają zmodyfikowane płytki drukowane ze wzmocnioną sekcją zasilania oraz hybrydowy system chłodzenia, składający się z bloku wodnego zintegrowanego z radiatorem, oraz dodatkowej chłodnicy z dwoma wentylatorami o średnicy 120mm. Takie połączenie ma gwarantować wysoką skuteczność chłodzenia i pozwoliło wydatnie podnieść zegary Turbo dla wszystkich trzech modeli kart. Taktowanie Turbo dla GeForce RTX 2080 Ti iGame Neptune OC wynosi 1740 MHz zamiast 1545 MHz standardowo. » czytaj dalej
|
|