TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 19 kwietnia 2005 |
|
|
|
TDK prezentuje nośnik BluRay Autor: Adam | źródło: Akihabara | 08:10 |
(23) | Firma TDK zaprezentowała płytę pozwalającą na zapis danych w technologii BluRay. Nośnik nosi oznaczenie PD-RE23CN i jest przeznaczony do zastosowań profesjonalnych. Na płycie można zapisać do 23 GB informacji z możliwością ich kasowania i ponownego zapisu. Płyta osiąga prędkość, według danych TDK, dochodzącą do 72Mbps. Wielkość samej płyty wynosi 120 mm a wraz z ochronną kasetą wymiary wynoszą 128,6 mm na 130,6 mm na 9,1mm. Płyta ma trafić do sprzedaży najwcześniej w czerwcu tego roku natomiast jej cena nie została jak na razie podana. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Fajne :) (autor: LucasDhala | data: 19/04/05 | godz.: 11:43)
Nie bedzie sie tak rysowac. Wracamy do ery "kaset" ? :)
- a wiesz czemu jest w kasecie ? (autor: Vetch | data: 19/04/05 | godz.: 12:19)
bo jakby była bez, to nie nadawałaby się do użytku po jednym dotknięciu :-) Praktyka oraz historia jednak pokazuje że płaskie krążki w kasetach są zawsze drogie, nieopłacalne i podobnie jak inne, też ulegają uszkodzeniu (FDD, MO, ZIP, LS). Poza tym wymagają specjalnych napędów. Nie wróżę świetlanej przyszłości :-)
- IMHO już DVD, szczególnie (autor: sebtar | data: 19/04/05 | godz.: 12:33)
DVD-R i RW są zbyt miękkie i delikatne. Widząc tego blu-raya przypomniała mi się Amiga CDTV - tam był równie efektowny sposób sadzania płyty do czytnika ;-)
- mi to przypomina kardriga (autor: sol4rlag | data: 19/04/05 | godz.: 13:59)
znaczy nie wiem jak to się pisze ale to coś do pegazusa. Wyobraźcie sobie teraz przechowywać kolekcje aż 20 takich "płyt" :D troche dużo miejsca by zajęło
- Vetch, wiem dokladnie dlaczego :) (autor: LucasDhala | data: 19/04/05 | godz.: 14:18)
Tylko tak fajnie retro zapachnialo. mimo wszystko, jest szansa, ze bedzie to trwalsze od zwyklego krazka dvd, byle nie byl to taki szajs jak dyskietki (ktore padaly po 2-3 krotnym uzyciu)
- Eeee ?? (autor: colinmcrae | data: 19/04/05 | godz.: 15:17)
"Osiąga prędkość według danych TDK dochodzi do 72Mbps"
Kto mi to na polski przetlumaczy?
- Kaseta OK cena NIE :/ (autor: Mario2k | data: 19/04/05 | godz.: 15:35)
Widać prędkość (odczyt?? zapis ? ) dochodzi do 9MB/s
A co do kasety to całkiem dobry pomysł ,w końcu nośnik będzie zabezpieczony ,teraz wypada poczekać z 12-18 miesięcy aż to cudo stanieje
- ??? (autor: sol4rlag | data: 19/04/05 | godz.: 16:13)
zaraz 9 MB/s to oznacza, że zapisanie, bądź odczytanie płyty (jak widadać w NAJLEPSZYM wypadku) zajmie 43 minuty, a to chyba całkiem sporo.
- Sporo? (autor: Procorpio | data: 19/04/05 | godz.: 18:03)
Jeśli 1GB zapisuje poniżej 2 min to myślę,że prędkość zapisu jest wspaniała jak na początek .Pamiętam czasy jak 45 minut się płytę 650 MB wypalało. To była jazda...bez Burn Proof ..a jedna płyta kosztowała sporo.
- Też prawda :D (autor: sol4rlag | data: 19/04/05 | godz.: 19:05)
Początki są ciężkie :D teraz nagranie CD to kilka minut. Ale, żeby takiego BluRay wypalić w krótkim czasie to trzeba by mieć przesył spory, a to wymaga czegoś jeszcze szybszego niż S-ATA. Moim zdaniem patent jest dobry, ale troche za wcześnie.
- Procorpio (autor: sol4rlag | data: 19/04/05 | godz.: 20:03)
Jeszcze coś. Faktycznie w starożytności płyty CD wypalało się jakieś 45 min, sam jeszcze mam nagryware Rx8 RWx4, ale weź pod uwagę, że wtedy dysk przeciętny to był koło 2 GB, teraz dysk przeciętny to będzie koło 80 GB. Więc puenta: zarhiwizowanie dysku trwało <kiedyś> tyle co wypalenie 1 płyty CD, <teraz> zajmie to wypalenie kilku płyt BluRay. Ale nagmatwałem :D dobra powiem jeszcze raz, żeby było jakoś sensownie:
Jeżeli policzysz to sobie proporcjonalnie- ilość megabajtów do ilości czasu to faktycznie BluRay jest spoko, natomiast jeżeli policzysz to sobie w stosunku wielkość przeciętnego dysku do ilości czasu, to się okaże, że BluRay wypada gorzej niż CD.
- sol4rlag (autor: Procorpio | data: 19/04/05 | godz.: 20:40)
Masz rację:) Lecz sam przyznaj ,że jak na początek to nie jest tak źle. Wejdzie to cudo na rynek, 2 lata pobędzie i będziemy zadowoleni z parametrów.
- DVD-RAM też jest w kasetach... (autor: Remek | data: 19/04/05 | godz.: 21:01)
...
- Nie, no oczywiście (autor: sol4rlag | data: 19/04/05 | godz.: 21:25)
Jak na początek nie jest źle, nawet jeżeli porównać do transferu CDR to jest całkiem nieźle. A co będzie za 2 lata to ciężko określić, szczególnie, że teraz co miesiąc nowa technologia :P chociaż, jeżeli BluRay się utrzyma, to fajnie będzie wyglądać wypalanie 23 GB w ciągu kilku chwil :D
- Lepsze takie kasey niż walające się wszędzie CD bez opakowania (autor: Jacek_2004 | data: 19/04/05 | godz.: 21:44)
które się ciągle rysują.
- No i dzięki kasecie (autor: Goomich | data: 19/04/05 | godz.: 21:53)
jest o około 10 GB więcej miejsca niż na HD DVD.
- blu ray (autor: koko | data: 19/04/05 | godz.: 22:03)
jedna z zalet blu ray ma byc wlasnie wieksza odpornosc na dotyk nawet do CD
- Procorpio:... (autor: |no name|no fame| | data: 19/04/05 | godz.: 22:09)
Tak, ale podobno im większa prędkość zapisu tym gorsza jakość tego zapisu. Widziałem kiedyś zdjęcia płyt CD-R (nagranych z różnymi prędkościami) wykonane przy pomocy jakiegoś mikroskopu. Im mniejsza prędkość zapisu, tym "plamki" były bardziej wyraźne - były jakby dokładniej wypalone i miały ostrzejsze krawędzie. Dla napędu CD-ROM z reguły to nie ma większego znaczenia, ale odtwarzacze CD-Audio miewają problemy z płytami nagrywanymi z dużą prędkością. Poza tym ponoć trudniej jest odczytać dane z porysowanej płyty CD-R nagranej z dużą prędkością zapisu. Osobiście, jeśli nagrywam coś dla siebie, to staram się używać jak najwolniejszej prędkości zapisu.
- hmm Wy pamiętacie (autor: Dabrow | data: 20/04/05 | godz.: 10:11)
a ja mam sprawnego TEACa 4/4/32 - to jest dopiero maszyna - 5 lat i nie do zdarcia... Ciekawe któy ze współczesnych napędów tyle pochodzi bez konserwacji itp... a płytki pali tak że nie ma bola - wszystko przeczyta... (-;
- Dabrow: Też mam nagrywareczkę TEAC. (autor: |no name|no fame| | data: 20/04/05 | godz.: 20:19)
W tym roku stuknie jej 4 rok i nie narzekam. LG posypałoby się w tym czasie z 4 razy.
- ???!!!!! (autor: sol4rlag | data: 20/04/05 | godz.: 23:17)
JA mam LG z przed ponad 4 lat, działa cały czas, i nawet WYPALA !! 8x4x32
- P.S. (autor: sol4rlag | data: 20/04/05 | godz.: 23:17)
Ani razu nie było w serwisie
- Zmienie temat (autor: wikear | data: 21/04/05 | godz.: 09:21)
Jak się już chwalicie.. ja mam napęd dysków CD na 4 płyty :D x1 i działa... ale tylko pod 95 i 98... pod XP kiedys poszlo ale mialem probsy z dynamicznym zmienianiem plyt :D
pamietam ze w baldur's gate gralem to zmienialem literke dostepu... nie musialem miszac CDkami :D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|