Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 10 sierpnia 2004 
    

Doom3 kosztował 14 milionów USD


Autor: DYD | 10:56
(17)
Ciekawy artykuł ukazał się na łamach CNet.com, w którym można odnaleźć informacje na temat zakulisowych prac nad Doom3. Oczywiście starsi Czytelnicy wiedzą, że ten tytuł swoimi korzeniami sięga roku 91, w którym to ukazał się "Wolfenstein 3D". Następny był "Doom" w 1993 oraz "Doom II" w 1994, a dalej już seria "Quake" od 1996. Główny programista id - Carmack - wspomniał, iż pierwszego Dooma tworzył przez niecały rok 5 - 6 osobowy zespół, a koszty wyniosły około 1 milion USD. Przy Doom3 pracowała już ekipa 25 osób przez 4 lata z budżetem sięgającym 14 milionów USD. Z kolei prezes id - Hollenshead - dodał od siebie, iż przy "Doom 3" zespół pracował 80 godzin w tygodniu, mając tylko niedziele na odpoczynek. Taki harmonogram trwał od stycznia do czerwca tego roku, aby skończyć projekt na czas...

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Doom3 kosztował 14 milinów USD (autor: Alien | data: 10/08/04 | godz.: 13:53)
    ile to milin ?? ;-)
    DYD - popraw wali po oczach


  2. pppfffffffffffffff (autor: Ptaszek Bitumiczny | data: 10/08/04 | godz.: 16:30)
    a kogo to wali, trzeba bylo oszczednosci wprowadzic i streszczac dupe hehehe, a zarobia duzo wiecej chocby na samym endzinie

  3. Ptica... (autor: DYD-Admin | data: 10/08/04 | godz.: 16:36)
    ...oni juz zarobili dawno temu, pamietasz ferrari za wolfa ???? ...

  4. Ktos na frazie napisal to: (autor: wiedzma pleple | data: 10/08/04 | godz.: 17:24)
    Doom 3 tragedia

    Juz nie interesuje mnie skok wydajnsoci w tej grze bo gierka jest tragiczna.Tyle lat czekania a tu taka kiszka,pierwsze 2-3 godziny jeszcze dalo sie grac ,ale potem nudaaaa,kilometry takich samych korytarzy gdzie trzeba lazic tam i spowrotem,wrogowie juz nie tacy straszni i przewidywalni a grafika wcale nie zachwyca,wszystko wyglada jak z palstiku i ciemno jak w dupie.Czy w dalekiej przyszlosci nie stosuje sie latarki zamontowanej na broni??TRAGEDIA
    Juz Painkiller jest bardziej zroznicowany i ciekawszy. Half life zje to badziewie doom3 na snaidanie.

    CALKOWICIE SIE ZTYM ZGADZAM,14 MILIONOW ZA TAKA SZMIRA.


  5. hehe (autor: Ament | data: 10/08/04 | godz.: 18:12)
    no niestety, zle ulokowana kasa... Gierka do d... FarCry poki co wymiata z nowych tytulow...

  6. LIPA jak nie wiem Pracowali :/ tyle lat (autor: Mario2k | data: 10/08/04 | godz.: 18:12)
    Dajecie wiarę że te lesery z ID Software pracowali po tyle godzin , LIPA
    uczciwie to moze oni pracowali w tym roku
    poprzednie 3 lata to udawali że pracują


  7. a mi... (autor: Yoghurt | data: 10/08/04 | godz.: 18:22)
    gra sie podoba, szczerze mowiac w ogole nie interesuje mnie ile wydali na to kasy, skoro mieli i chcieli to wydali. nie jestem jakims maniakalnym graczem, gram raczej malo. w farcry gralem - moim zdaniem to dwie rozne gry i nie bardzo mozna je porownywac, poza tym ze to fpp to dla mnie sa zupelnie inne.
    ps
    co do latarki na bron - jest mod do tego (jesli komus to potrzebne)


  8. dla mnie gra jest wypasiona (autor: Soulburner | data: 10/08/04 | godz.: 18:59)
    zgadzam się, że nie ma co porównywać Doom'a 3 z grami typu FarCry czy Half-Life 2 - to są całkiem inne gry. Od samego początku było wiadomo, że Doom będzie się dział w bazie na marsie, gdzie raczej nie uświadczy się otwartych przestrzeni.
    Gram sobie średnio 40-60 minut dziennie i dzięki temu gra się nie nudzi - jeśli chce się ją przejść za jednym podejściem, to faktycznie może znużyć, a tak nie dość, że będę grał kilka tygodni, to jeszcze jak skończę to wyjdzie Half-Life 2 :P

    Mario2k - ależ mogli pracować nad tą grą tyle lat! Zwróć uwagę, że mapy są bardzo szczegółowe, nie wystarczy już jak w Quake poustawiać kilka ścian imitujących np. futurystyczną bazę. Teraz taka baza wygląda realistycznie, krzesła, rury, komputery, siatki itp. Nie znajdziesz miejsca, które jest niedopracowane - każdy kątek mapy jest dopnięty na ostatni guzik! Podobnie jest z Half-Life 2 - mapy wymagają dużo większego nakładu pracy. Jednak teraz się to zmieni - developerzy nauczyli się robić szczegółowe mapki i już nie powinniśmy czekać tyle lat na nową grę. John Carmack i Gabe Newell stwierdzili, że stworzenie następnego tytułu nie zajmie już tyle czasu.


  9. Tyle kasy... (autor: PiK@TwojePC | data: 10/08/04 | godz.: 21:14)
    ...(w sporej części) na kod pełen bugów.

  10. tak pewnie te mapy robiło z 30 osób przez 4 lata :) (autor: Mario2k | data: 10/08/04 | godz.: 23:54)
    Co do czasu potrzebnego na zrobienie mapy
    kiedyś na potrzeby Q3 mój kumpel zrobił zajebist.. mapę ,dużą posiadajacą wiele detali jak na owe czasy mape , zajeło mu to
    bez żadnej praktyki tydzień czasu ,a siedziałdziennie max 3 godziny :)
    Daćmu odpowiednie lepsze narzędzia ,szybszy sprzęt to by sam zrobiłmape do trzeciego Dooma w ciagu 10 dni ,dodać należy że on robiłwszystko ,geometria ,textury itp
    ja mu tylko pomysł podrzuciłem
    o ile mi wiadomo w ID Software jest kilku maperów , 2-3 gosci od nakładania tekstur
    Zgadza sie mapy są dosć złożono , ale mogły im zajać nie więcej niz 6-7 miesiecy normalnej utrzciwej pracy , Ludzie nie dajcie sie ogłupić że tego cacanego DOOMa robil 4 lata ,to prosty wykręt
    i tyle ,zresztą nie ma sie co na ten temat co rozpisywać


  11. e tam (autor: Soulburner | data: 11/08/04 | godz.: 01:11)
    zwróć uwagę, że mapki mogły być już zaprojektowane dawno, ale zrobienie tekstur już nie jest takie proste - to nie jeden dwuwymiarowy obrazek, a kilka warstw: bump-maps/normal maps, specular maps i jeszcze ze dwie (to samo dotyczy skórek na modelach).
    A mapperów w idsoftware jest czterech.

    ...i masz rację - nie ma co się na ten temat rozpisywać, jednemu gra się podoba, innemu nie. Kwestia gustu i tyle :)

    Pozdrawiam!


  12. stany, stany fajowa jazda..... (autor: Amorr | data: 11/08/04 | godz.: 09:33)
    rozmawialem w usa z typem/programista (kiedys pracowal przy gierkach - teraz pisze programy do/dla kart platniczych) i oni serio sie tam obijaja jak tylko moga (a chca) - caly bajer polega na tym ze uslugi komputerowe sa ojjjjjjjjjj jak drogie !! :) a jeszcze programiscii - tak czy siak jest to uwazane za bardzo trudne i dlatego tyleeeee sie to robi i tyylleee to $$$ - wiec robisz cos bo umiesz ale masz to w domciu i dopracowujesz a w pracy tez cos tam robisz lecz w tych "kregach: sa bardzo ladne biura i milo posiedziec pogadac - no pokonsultowac :D

    normalnie jak polscy studenci - impra, impra, impra bol glowy nie-impra bo sesja :D
    tam tez nic, nic zbliza sie termin oddania projektu wtedy siedza nawet w pracy po godzinach i sie szef cieszy

    mmmmmmmm tak nie zabardzo na temat dooma ale .......


  13. gierka jest tragiczna? (autor: r3m4l | data: 11/08/04 | godz.: 12:53)
    Jak czytam co niektore komentarze to chwilami mam wrazenie, ze co niektorzy graja tylko na 'god mode'. Nie dosyc, ze ani grosza nie wydali na gre to jeszcze ja z blotem zmieszaja. Jesli jest za ciemno warto czasem wpisac jakies haslo w googlach i napewno inni uzytkownicy maja ten sam problem. A dla leniwych rozwiazanie jest tutaj: http://www.techreport.com/onearticle.x/7133
    Wiec jakie jest moje zdanie? Gra wg mnie jest swietna, zrobiona w starym stylu czyli w koncu jakas gra z klimatem. Duzo motywow z obcego, filmach o zombie itp. Tylko trzeba umiec to zauwazyc. Grafika jest swietna, a jak ktos pisze, ze plastikowa. No coz, im slabszy sprzet tym gorzej wyglada. Zobaczcie screeny z geforce'a 6800, te potwory sa jak zywe. Ja osobiscie mam nieco podkreconego 5900XT i jest calkiem przyjemnie i fps w granicach 30-50 klatek.
    Jesli ktos pisze, ze gra jest za nudna to chyba zapomnial, ze istnieja wyzsze poziomy trudnosci.
    Za waskie korytarze? To jeszcze poteguje klimat gry, nigdy nie wiesz co sie czai za rogiem.
    No ale kazdy lubi co innego. Napewno jak ktos lubil doom'a, quake'a, polubi takze doom'a III. A pogrywajacy w unreal'a jak zwykle beda przeciwnikami tych gier. Tak bylo od zawsze.


  14. ojj (autor: D@rko | data: 11/08/04 | godz.: 16:59)
    gierka jest ragiczna tylko dla tych co nie mają do niej sprzętu:D. Gdyby każdy uruchomił ja w przedziale 60-40 fps...:D
    Gra jest świetna, ma zajebisty silnik, który starczy na bardzo dłuuugo, aże nie kaźdy sprzęt to pociągnie, cóż takierawo postępu. Sam nie posiadam odp. komputera do tej gry , ale widziałem ją na naprawdę wypasionej maszynie , w najwyższych rozdzielczościach , z pełnym AA itp. i naprawdę to zupełnie inna bajka:)


  15. Silny sprzęt... (autor: PiK@TwojePC | data: 12/08/04 | godz.: 01:04)
    ...mam, ale nie widzę żadnych nowinek, które by go wykorzystywały. A na Dooma czekałem bardzo, bardzo długo i najwyraźniej naobiecywałem sobie za wiele. Na pewno nie jest to gra dla której warto robić upgrade. Klimat - owszem ma i nawet wciąga - tzn. jest mnie w stanie utrzymać 2h przy kompie.
    Co do grafiki jeszcze - na srednich ustawieniach - 1024x768 medium jest naprawde tragicznie :-( Przy odpowiedniej optymalizacji by ot chodziło dużo, ale to dużo szybciej.
    Wracam do Duke Nukem 3D :P , Redneck Rampage :D
    Jeżeli chodzi o czas to myślę, że Amorr ma rację. Jako, że też troche programuję (studia) to wiem coś o tym. Mimo iż dostaję ok. 2 tyg. na projekt, to robię go zazwyczaj w 2 ostatnie dni, siedząc ok. 16h dziennie przy klawiaturze.


  16. Jasne (autor: beef | data: 12/08/04 | godz.: 13:34)
    Cyt: "Przy odpowiedniej optymalizacji by ot chodziło dużo, ale to dużo szybciej". Z niecierpliwością czekam na Twoje celne uwagi. Jak będziesz je wysyłał do Carmacka, nie omieszkaj w polu DW wpisać mój adres. Człowiek uczy się całe życie :p

  17. do r3m4l (autor: nicram | data: 19/08/04 | godz.: 18:46)
    chłopie masz racje. A co do grafy to ty maz plastikowy r**.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.