Jak donosi firma In Stat/MDR, próby Microsoftu spopularyzowania Tabletów PC na rynku masowym zakończyły się pozytywnie jedynie po części. W najnowszym raporcie firma podaje, że urządzenia znalazły zwolenników na rynku wertykalnym (branżowym) - np. w opiece zdrowotnej, nieruchomościach, czy ubezpieczeniach, ale rynek masowy wciąż pozostaje nieprzekonany. Jak wyjaśnia Brian O´Rourke, analityk In-Stat/MDR, ta część rynku już wcześniej wykorzystywała przenośne urządzenia elektroniczne, a tablety zapewniają im te same funkcje plus dodatkowo możliwość pracy na oprogramowaniu znanym z tradycyjnych komputerów. Z kolei rynek masowy nie "rzucił się" na tablety głównie z powodu ograniczonych budżetów IT, oraz braku potrzeby zmian.
W ciągu najbliższych kilku lat ceny tabletów powinny spaść, co w połączeniu z kuszącymi możliwościami tych urządzeń powinno się przyczynić do wzrostu podaży na rynku masowym. In-Stat/MDR przewiduje, że w przyszłym roku średnia cena tabletów spadnie poniżej 2000 USD, co powinno się przyczynić do większego zainteresowania tymi komputerami.
K O M E N T A R Z E
Jeszcze nikt nie napisał komentarza.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.