Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 1 grudnia 2003 
    

Krwawa promocja gry Gladiator


Autor: Anitka | źródło: 4Press / Annanova | 11:42
(19)
Choć producenci gier wideo od lat próbują uwolnić się od stereotypu branży propagującej przemoc, to równocześnie doskonale zdają sobie sprawę, że kontrowersje wokół poszczególnych tytułów powodują wzrost sprzedaży. Dlatego firma Acclaim zdecydowała się na dość niezwykły sposób reklamowania swej najnowszej gry – „Gladiator: Sword of Vengeance”.

Wspomniana gra to podlana „antycznym sosem” historia gladiatora, który ma wyzwolić Cesarstwo Rzymskie spod rządów despotycznego władcy. Tym, co na wyróżniać „Gladiatora” spośród produkcji innych firm, jest wyjątkowa brutalność prezentowanych scen. Producent twierdzi, że to jedna z najbardziej krwawych gier w historii. Kampania promująca ten tytuł ma nawiązywać do podstawowego wyróżnika gry. Specjaliści od marketingu stworzyli na jej użytek nawet nowe określenie – „bloodvertising” (od połączenia słów „blood” - krew i „advertising” - reklama).


W ciągu dwóch najbliższych tygodni w Wielkiej Brytanii, która jest największym europejskim rynkiem gier, na autobusach komunikacji miejskiej pojawią się plansze reklamujące „Gladiatora”. Oprócz samych plakatów, pod warstwą folii umieszczone zostaną w nich pojemniki z czerwoną farbą imitującą krew. „Krew” z autobusowych reklam będzie stopniowo wyciekać na ulice, plamiąc jezdnie i chodniki. Po tygodniu plansze zostaną zdjęte, a na ulice ruszą specjalnie wynajęte ekipy sprzątające, które usuną czerwone plamy. Taka metoda promocji gry wywoła zapewne falę oburzenia i protestów w mediach. I choć dział marketingu firmy Acclaim mówi, że projekt jest przede wszystkim spójny z koncepcją gry, nie ma cienia wątpliwości, że właśnie o wzbudzenie kontrowersji tutaj chodzi.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ale... (autor: El Vis | data: 1/12/03 | godz.: 11:55)
    pojeby (przeoraszam za wyrażenie;])

  2. O w mordę... (autor: Agnes | data: 1/12/03 | godz.: 12:04)
    też przepraszam. Ale to przesada? Powiedzcie, że to przesada, a nie norma...

  3. No cóż (autor: XYZ | data: 1/12/03 | godz.: 12:04)
    Dobra reklama to skuteczna reklama, a tutaj zamieszanie w mediach będzie na pewno gigantyczne i każdy małolat na Wyspach będzie chciał mieć tę grę... W sumie to nie pierwsza taka zagrywka Acclaim. Zapewne wydatki na entualne kary są wliczone w koszta.

  4. Acclaim... (autor: DYD-Admin | data: 1/12/03 | godz.: 12:13)
    ...Mortal Kombat - babality... i wszystko jasne... ;-)

  5. Mnie sie podoba ten pomysl (autor: XepeR | data: 1/12/03 | godz.: 12:19)
    i to bardzo. Ulice skapane w krwi!! ARGGHHH!!! :)

  6. ja juz (autor: Ptaszek Bitumiczny | data: 1/12/03 | godz.: 12:27)
    chce ta gre:)

  7. pomysl (autor: Franz | data: 1/12/03 | godz.: 12:33)
    niezly, bo skoro reklamuje sie inne zeczy ktore tez sa nie etyczne dla niektorych to czemu nie to? a troche kolorkow na ulicach sie przyda:DD

  8. to je (autor: ein | data: 1/12/03 | godz.: 12:48)
    chore

  9. Dobre (autor: NJarek | data: 1/12/03 | godz.: 12:51)
    Mnie ta reklama juz przekonala :-)

  10. Szkoda.. (autor: KaT | data: 1/12/03 | godz.: 13:03)
    , ze nie zrobiono jeszcze symulatora paipeskiego inkwizytora, prostety bylyby nawet bez tej krwii. A tak powaznie to takie gry sa skierowane do doroslych, wiec czemu zabraniac takiej a nie innej reklamy. Rownie dobrze mozna by w ten sposob reklamowac filmowy horror i nikt by larum pewnie nie podnosil, ale czasem koltunstwo z ludzi wylazi ;)

  11. Rabin (autor: Danzig74 | data: 1/12/03 | godz.: 13:58)
    a drogi kacie pomysl ile by bylo rabanu jak by powstala gra o powstaniu panstwa izrael i zamachach terorystycznych przeprowadzanych przez syjonistow ;))

  12. KaT, (autor: XYZ | data: 1/12/03 | godz.: 14:05)
    właśnie o to chodzi, że gra jest dla dorosłych, a ulice i autobusy dla wszystkich... To tak jak z pornografią - okej że jest, ale nikt jej nie puszcza w ogólnodostępnej TV.

  13. mieszka ktos w Wielkiej Brytanii? (autor: Cadd | data: 1/12/03 | godz.: 15:59)
    moze by zrobil fotke takiego autobusu ;)

  14. Agnes (autor: El Vis | data: 1/12/03 | godz.: 16:04)
    Póki co to na szczęście nie jest norma, to ciągle przesada i to duża. Obawiam się jednak że za kilka lat normy będą właśnie takie, dostosują się do rynku :-(

  15. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 1/12/03 | godz.: 20:26)
    Normy ustala społeczeństwo, Agnes..
    ..a, że społeczeństwo jest głupie.. ..cush..


  16. Forma reklamy ciekawa (autor: DJopek | data: 1/12/03 | godz.: 22:49)
    Ale muszę pochwalić Acclaim za odwagę takiej formy reklamy, bo mało firm by się na coś podobnego zdecydowało :-) Czekam na forki tego "widowiska" :)

  17. po co wykonanie (autor: wikear | data: 2/12/03 | godz.: 01:00)
    oni specjalnie dali przeciek do prasy o takim pomysle i nie musza juz do gry ani funta dokladac... wszyscy juz wiedza, slyszeli lub ktos im mowil o autobusach z krwia... reklama za zero funciszy.. BRAWO!

  18. idiotyzm (autor: kretos | data: 2/12/03 | godz.: 08:30)
    i to do kwadratu - ciekawe czy firmy przewozowe (te od tych autobusow) juz o tym wiedza - bo ja bym nie chcial jezdzic autobusem, ktory wyglada jakby wlasnie przejechal stado przechodniow na pasach i mysle ze wielu ludzi zrazi sie do publicznych srodkow lokomocji po takiej "reklamie". To oczywiste ze takie cos (jezeli dojdzie do skutku w co watpie) wywola burze - Acclaim moze sie na tym przejechac jak zabronia sprzedazy gry w UE :)

  19. Bardzo prosze... (autor: dlugi87 | data: 2/12/03 | godz.: 11:21)
    ...kogos kto mi moze podac wymagania do tej gry bo chcialbym wiedziec czy musze cos sobie zmienic w komputerze :) :P

    Pozdrowienia

    Dlugi :D


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.