TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 13 października 2003 |
|
|
|
Notebooki szybko tanieją Autor: DYD | źródło: 4press / The Register | 22:03 |
| Jak wskazuje IDC, na Starym Kontynencie bardzo szybko maleją ceny komputerów przenośnych. Obecne ceny nowych notebooków wynoszą około trzech czwartych kwoty, jaką trzeba było wydać w roku ubiegłym. W porównaniu do sierpnia 2000r. spadek ten wynosi ponad 40%.
We wrześniu 2003r. średnia cena notebooków w Europie spadła o 1,7% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Spadek ten oznacza - porównując średnie ceny z drugiego i trzeciego kwartału tego roku - że koszty zakupu notebooków były po wakacjach o 10,6% niższe, niż przed nimi. W odniesieniu do cen z początku roku, różnica ta wynosi aż 25%. Głównym powodem aż tak dużych spadków jest niezwykle zacięta rywalizacja dystrybutorów, którzy wykorzystują ceny jako podstawową broń w walce o klienta.
Niestety spadek cen jest mniej widoczny dla klienta końcowego. Nie stanęło to jednak na przeszkodzie w uzyskaniu prawie 50% wzrostu sprzedaży komputerów przenośnych w trzecim kwartale 2003r., porównując z wynikami z analogicznego okresu roku ubiegłego. Zdecydowanie najpoważniejszymi klientami są firmy i organizacje, choć kupują mniej nowego sprzętu, niż zakładali specjaliści. Jak podaje IDC, w trzecim kwartale 2003r. całkowita sprzedaż notebooków w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki wzrosła o 29% w porównaniu do analogicznego okresu 2002r.
Analizując dane dotyczące cen notebooków, komputerów biurkowych i serwerów x86, średnia cena tych urządzeń spadła o 7,1% porównując drugi i trzeci kwartał tego roku. Z kolei odnosząc się do cen z trzeciego kwartału roku ubiegłego spadek ten wyniósł 20%. W porównaniu z sierpniem 2000r. średnia cena sprzętu spadła o ponad połowę.
"Trzeci kwartał tego roku był kolejnym okresem będącym wyzwaniem dla sprzedawców. Biorąc pod uwagę fakt, że wiele krajów znajduje się wciąż w recesji, a firmy opóźniają cykl wymiany posiadanych komputerów, dystrybutorzy nie będą mieli innego wyboru, jak tylko nadal być bardzo aktywnymi w obszarze promocji i akcji marketingowych, stymulując w ten sposób zapotrzebowanie na rynku" - powiedziała Karine Paoli, dyrektor grupy Personal Computing IDC. "Nie zanosi się na poprawę sytuacji. Biorąc pod uwagę nikłe szanse na generalną poprawę sytuacji ekonomicznej przed końcem pierwszego półrocza 2004r. ceny pozostaną wciąż kluczowym elementem przyciągania klientów, praktycznie do końca przyszłego roku". |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|