TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 20 czerwca 2003 |
|
|
|
Nie tylko 3DMark... Autor: R4v | źródło: 3DGPU | 15:21 |
| Okazuje się, że nie tylko dla 3DMarka optymalizowane są sterowniki. Od pewnego czasu dość popularny staje się tester Shadermark. Użyty on został także przy okazji testu GeForce 5900 Ultra przez 3DVelocity. Wyniki są co najmniej zagadkowe. Okazuje się, że o ile w przypadku użycia Pixel Shadera w wersji 2.0 wyniki nie wzbudzają jeszcze podejrzeń, o tyle przy przejściu na Pixel Shader 1.x GeForce staje praktycznie w miejscu. Po odpowiedzi nVidii wiadomo już, że to nie błąd sterowników a jedynie optymalizacja dla wersji z PS 2.0. Tłumaczenie jest znane: nVidia współpracuje z twórcami gier i wszystkie nowe tytuły są optymalizowane dla GeForce'ów i to te karty wyznaczają standardy. Jeżeli więc twórcy benchmarków nie chcą współpracować z producentem grafiki, on sam zadba o "odpowiednie" wykonanie programu. Oczywiście ATi pokusiło się o polemikę. Według Richarda Huddy, "standardy" nVidii w dziedzinie DirectX9 są opóźnione o ok. pół roku w stosunku do ATi. Większość shaderów DX 9 jest optymalizowana przez nVidię tak, aby działały na układach przystosowanych do DX 8. Jako przykład fatalnej architektury podano także demo "Dawn", które na kartach ATi, przy wykorzystaniu dodatkowych wrapperów chodzi i tak szybciej niż na kartach nVidii. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|