Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 13 maja 2003 
    

Wymagania Longhorna


Autor: R4v | źródło: VR-Zone | 16:05
(13)
Chociaż do premiery nowego systemu Microsoftu, znanego po nazwą Longhorn, pozostało jeszcze sporo czasu, to zaczynają się pojawiać szczegóły dotyczące jego budowy. Japoński serwis PC Watch przedstawił m.in. wymagania kolejnej wersji Windows. Okazują się one dość wygórowane. Dla obsługi pierwszej warstwy (Tier 1), należy posiadać kartę graficzną kompatybilną z DirectX7, obsługującą 32-bitowy kolor i 24-/8-bitowy stencil buffer, 4 poziomy rozmycia tekstur, możliwość nakładania 2 tekstur jednocześnie oraz obsługę mip-mappingu i cube-mappingum. Do tego wymagane jest 32MB pamięci graficznej. Warstwa 1 pracuje w minimalnej rozdzielczości 1024x768. Karta graficzna powinna także współpracować z magistralą AGP 4x/8x lub PCI Express 16x, ewentualnie może to być zintegrowana karta graficzne z pamięcią systemową DDR.

Wymagania te bledną jednak przy warstwie 2 (Tier 2). Wymaga ona karty obsługującej DirectX 9 z Pixel Shaderem 2.0, obsługą 2x2 FSAA oraz obsługą Bump i Environment Mapping i sprzętową obsługą T&L. Do tego grafika powinna posiadać minimum 64MB (zalecane jest 128MB) i obsługiwać magistralę AGP 8x lub PCI Express 16x. Można także wykorzystać wbudowany w chipset układ graficzny, o ile korzysta on z pamięci systemowej przy pomocy podwójnego kontrolera pamięci (Dual Channel). Jeżeli zastanawialiście się kiedyś, do czego może służyć przepustowość AGP 8x, to Microsoft przynosi odpowiedź. Warstwa 2 ma zużywać 80% dostępnego pasma. Na szczęście dla posiadaczy monitorów 15" LCD pozostawiono minimalną rodzielczość 1024x768. Więcej o systemie i jego enginie graficznym można poczytać w artykule na stronie Paul Thurrott's Supersite for Windows.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no nieźle (autor: flako | data: 13/05/03 | godz.: 16:11)
    mało gier ma takie wymagania

  2. Czy to jakis zart? (autor: LoX | data: 13/05/03 | godz.: 16:39)
    Tier2 - Pixel Shader - buahahaha niezle, temu Gates'owi to juz chyba kompletnie na leb padlo :D

  3. heh (autor: yeger | data: 13/05/03 | godz.: 16:58)
    mam nadzieje ze to zart...

  4. ciekaw jestem jak to bedzie wygladac (autor: Outsider | data: 13/05/03 | godz.: 17:13)
    przy takich wymaganiach - sam nie wiem czego mozna sie spodziewac...

  5. Outsider... (autor: r4v-Redakcja | data: 13/05/03 | godz.: 17:21)
    ... to zajrzyj pod link, który jest pod konie niusa. Tam są zdjęcia.

  6. głupi popis grafików (autor: Seba78 | data: 13/05/03 | godz.: 17:54)
    głupi popis grafików firmy mikrosoft... myślę, że powini się skupić na prawidłowym stabilnym działaniu systemu, maksymalnym uproszczeniu i sprawieniu aby windows wkońcu stał się przyjazny dla nas... Wydaje mi się, że obecny sprzęt jest na tyle szybki i wydajny, że coraz żadziej będziemy go wymieniać i po prostu niewiele osób będzie mogło sobie pozwolić na zainstalowanie tego gówna. Linuch więc coraz częściej będzie gościł u nas...
    Seba


  7. A czy seria win2k/xp nie jest stabilna??? (autor: DJopek | data: 13/05/03 | godz.: 18:14)
    Zresztą co tu upraszczać? Chcesz aby przez całego windowsa prowadził Cię czarodziej a Ty tylko wciskasz Yes lub Next? Ja uważam że seria win2k/xp jest super stabilna, naprawdę dopracowana (wiadomo poprawki się pojawiają ale przy tak złożonych programach jak SO nie możliwe jest stworzenie systemu idealnego, nawet linuxa ma błędy które eliminowane są poprzez kolejne dystrybucje...). Moim zdaniem MS idzie w dobrym kierunku, ale to moje zdanie...

  8. Seba78... (autor: Metallion | data: 13/05/03 | godz.: 18:59)
    Nie nazwałbym tego popisem grafików, a raczej lenistwem programistów. Gdyby im zależało, to taki OS śmigałby już na dzisiejszych popularnych konfiguracjach sprzętu.

    Tak na marginesie, to na pewno wszyscy są ciekawi jak zostaną wykorzystane sprzetowe zasoby dla warstwy 2.

    Pewnie już niedługo będzie kolejny test w 3Dmarku 2004/2005, z latającymi okienkami i będziemy się cieszyć/martwić, że wyszło nam tyle a tyle FPSów ;)))

    Swoją drogą słyszałem, że ma być dostępna też warstwa bez tego całego cyrku. Przecież już w XP można wyłączyć nowy interfejs i cieszyć się, że trochę szybciej chodzi.


  9. pod link zajrzalem (autor: Outsider | data: 13/05/03 | godz.: 20:25)
    ale tam zbyt wiele nie widac, a przynajmniej mnie to nie zadawala :)

  10. ehh (autor: Teo | data: 13/05/03 | godz.: 21:16)
    Czego to nie wymysla. wydaje mi sie ze to skalowanie okienek (tak to wyglada na zdjeciach) jest co najmniej nieprzydatne. Jesli w nowym Win bedzie "pulpit 3D" to bedzie wymagal jakiegos nowego urzadzonka do obslugi kursora lub co tam wymysla, bo latanie zwykla myszka po takim pulpicie bedzie troche niewygodne. Ale nowy Theme pulpitu wyglada ladnie :)

  11. Bez obaw panowie (autor: awares | data: 14/05/03 | godz.: 09:29)
    Dzialam na Longhornie 4015 i spokojnie mozna wylaczyc te wszystkie glupoty, niczym sie wtedy nie rozni od XP. Miejmy nadzieje, ze w finalnej wersji tez bedzie taka mozliwosc. Warto jednak na chwile wlaczyc sobie te wszystkie blyskotki, bo wygladaja imponujaco, ale tylko popatrzec, pracowac sie nie da...

  12. nareszcie! (autor: MARC | data: 14/05/03 | godz.: 11:08)
    Pamietajcie, ze ten system ma wyjsc dopiero w 2005 roku, wiec nalezy zakladac, ze do tego czasu srednia konfiruracja troche sie polepszy. Zreszta uwazam, ze juz dawno nalezalo wykonywac znacznie bardziej drastyczne kroski w rozwoju systemow operacyjnych. Pamietam, ze kiedys podobnie sie mowilo o 32 bitowych Windowsach, bo ludzie nie mieli odpowiedniego sprzety, a teraz jednak coraz wiecej osob przesiada sie na 2k/xp i jakos nie krytykuja juz tych systemow.

  13. ._. (autor: GregorP-Redakcja | data: 14/05/03 | godz.: 13:40)
    The Bill widocznie uznał, że już odpowiednio
    wytresował ludzi..
    ..teraz ludziom wystarczy gra w Longhorna..


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.