TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 11 kwietnia 2003 |
|
|
|
WingMan Rumble Pad... i nie tylko Autor: NimnuL | 18:10 |
(25) | Kupując komputer PC do domowego użytku zwykle jednym z jego przeznaczeń będą gry. Jednak przy zakupie skupiamy się zwykle na wnętrzu blaszaka (karta graficzna, procesor, pamięci) klawiatura i myszka natomiast to zwykle jedyne peryferia do porozumiewania się z komputerem, a i te są traktowane nierzadko po macoszemu. To właśnie za pomocą klawiatury i myszki zwykle gramy w prawie wszystkie gry. I o ile jest to bardzo dobre rozwiązanie w grach typu FPS czy strategiach o tyle już w grach samochodowych (a szczególnie symulatorach), zręcznościówkach, sportowych i symulatorach lotu tandem klawiatura-myszka nie spełniają swojego zadania. Owszem, granie jest możliwe, jednak w wielu wypadkach jest niezmiernie utrudnione, a czasem nie ma po prostu sensu. Na ratunek przychodzą takie manipulatory jak kierownice przeznaczone do jazdy samochodem, joysticki znakomicie nadające się do symulatorów lotu oraz proste gamepady sprawdzające się w grach zręcznościowych i sportowych. No dobrze, ale co zrobić jeśli lubimy pograć sobie we wszystkie gry, a nie mamy pieniędzy aby kupić każdy z w/w manipulatorów? I tutaj na pomoc przychodzą bardziej zaawansowane modele gamepadów.
Poznajmy się ...
Niniejszy tekst traktować będzie o zaawansowanym modelu Logitecha WingMan Rumble Pad. Jednak postaram się porównać jego funkcjonalność do innych manipulatorów jakie miałem okazje używać w ostatnich dniach, a były nimi:- Joystick - Logitech WingMan Extreme Digital 3D
- Kierownica - Logitech WingMan Formula Force GP
- Gamepad - Manta Multimedia Dual Shock
Dodatkowo porównam jeszcze możliwości klawiatury Logitech Internet Navigator SE i myszki Logitech MouseMan DualOptical.
Gry na które posłużyły mi do sprawdzenia możliwości manipulatorów:- Sportowe : FIFA 2002 i NBA 2001.
- Wyścigi / Symulatory: Colin McRae Rally 2, Need For Speed - Hot Pursuit 2, F1 2002, Nascar 2002 Season, Crazy Taxi.
- Zręcznościowe: Jazz Rabbit, Mortal Kombat III
- FPS / TPP : Unreal Tournament 2003, Tom Clancy's - Raven Shield oraz Splinter Cell, Enclave
- Symulatory lotu: IŁ-2 Sturmovik, F-22 Raptorr.
- Strategia: Red Alert 2.
Joystick - Logitech WingMan Extreme Digital 3D
Pierwszy z nich to zaawansowany model joysticka, wyposażony w kapturek "hat-switch", obrotową rączkę i przepustnice. Skonstruowany z myślą o symulatorach lotu i w tych grach sprawdza się najlepiej. Pozwala z wielką łatwością i precyzją manewrować maszyną w powietrzu, a gdy dochodzi do walki z nieprzyjacielem z gracją strącamy kolejne maszyny. Jest to joystick analogowy - im większe wychylenie wolantu, tym większy kąt wznoszenia/opadania, czy tez większy przechył na skrzydło. Kapturek "hat-switch" pozwala z łatwością rozglądać się po otoczeniu w celu wypatrzenia nieprzyjaciela. Niestety jak każde wyspecjalizowane urządzenie, najlepiej sprawuje się tylko w jednej dziedzinie - wspomniane symulatory lotu. Owszem - sterowanie samochodem jest możliwe, jednak jest mniej wygodne niż ma to miejsce na klawiaturze czy gamepadzie (Crazy Taxi i Colin 2). Dobrze gra się natomiast w szóstą odsłonę NFS i w Nascar 2002. Niestety prowadzenie bolidu w F1 2002 było niedostateczne - dało się grać jedynie z dużymi ułatwieniami komputera. Do gier sportowych, FPS i strategii joystick się nie nadaje oferując zbyt małą precyzje i zbyt małą prędkość reakcji. Gry zręcznościowe także lepiej obsłużyć przy pomocy klawiatury lub gamepada.
Jest to jednak niezwykle wygodne urządzenie nie powodujące zmęczenia dłoni nawet po wielogodzinnych sesjach przed komputerem. Cena to około 150 PLN, moim zdaniem niewygórowana, a 7 programowalnych i łatwo dostępnych przycisków gwarantuje mnogość konfiguracji.
Kierownica - Logitech WingMan Formula Force GP
Kierownica - jest to urządzenie jeszcze mniej uniwersalne od joysticka i nadaje się tylko i wyłącznie do jazdy samochodem. Tutaj jednak nie ma sobie równych i sprawdza się na tym polu doskonale. Logitech WingMan Formula Force GP wyposażony został w technologie ForceFeedback (sprzężenie zwrotne), dzięki czemu odczujemy na własnej skórze to co dzieje się na ekranie. Uderzając w przeszkodę, kierownica będzie wyrywać się z rąk, po wjechaniu na trawę trudniej jest skręcać "kółkiem", a ocieranie się o bandę powodować będzie lekkie skręcanie kierownicy. Dzięki temu manipulatorowi można wczuć się w role kierowcy rajdowego i choć na chwile stać się kierowcą bolidu Formuły 1 czy też popędzić 800-konnym Dodgem przez tor Daytona.
Przekładnia biegów umieszczona jest pod kierownicą w postaci wiosełek jak w samochodach rajdowych. Jest to ciekawe rozwiązanie gwarantujące dostępność i szybkość sterowania w grze.
Podobnie jak w/w joystick w oprogramowaniu znalazł się także Profiler dzięki czemu w łatwy sposób skonfigurujemy wszelkie dostępne funkcje. Cena około 300 PLN.
Gamepad - Manta Multimedia Dual Shock
Ostatni z porównywanych modeli to gamepad Manta Multimedia Dual Shock. Jest to niezwykle tani jak na swoje możliwości model z technologią wibracji i wstrząsów. Niestety wibracje w porównaniu do opisywanego za chwile gamepada Logitech są bardzo słabe. Niemniej jednak gamepad ten ma także analogowy minijoystick oraz przepustnice i ośmioprzyciskowy D-Pad. Niestety jest dość niewygodny, trudno dopasować go do dłoni, a ułożenie przycisków z prawej strony pozostawia nieco do życzenia (są one trudno dostępne). Kolejnym mankamentem to plastik z którego jest wykonane to urządzenie, jest śliski i nie gwarantuje pewności chwytu. Po około 6 miesiącach użytkowania cyfry z części przycisków dodatkowych starły się.
Niemniej jednak w cenie około 50 PLN oferuje on sporą uniwersalność. Znakomicie nadaje się do gier zręcznościowych i sportowych dzięki cyfrowemu D-Padowi, a i w gry samochodowe można komfortowo pograć, gdzie do przyspieszania i hamowania użyć można przepustnicy, a do skręcania, analogowego joysticka. Gwarantuje to wystarczającą precyzje dla amatorów wyścigów. Dla zapaleńców rajdowych oczywiście to nie wystarczy, ale dla nich właśnie jest kierownica. W Crazy Taxi znakomicie sprawował się D-Pad. Symulator lotu także dało się obsłużyć całkiem komfortowo. Przepustnica służyła do regulacji ciągu, a analogowy joystick do płynnego i dość precyzyjnego manewrowania samolotem. Gamepad nie nadaje się jednak do dynamicznych gier FPS i TPP - oferuje niewystarczającą precyzje i szybkość. Niemniej jednak sterowanie w grze Splinter Cell było dość dobre, w Unreal Tournament 2003 natomiast niedostateczne, podobnie jak w Red Alert.
Tradycyjna konfiguracja manipulatorów jaką można spotkać w większości domowych PC to wspomniana wcześniej klawiatura i myszka. Ten tandem nie ma sobie równych w grach FPS, TPP oraz strategii. Tutaj szybkość poruszania się za pomocą klawiatury oraz precyzja i szybkość celowania za pomocą myszki jest niedościgniona przez powyższe modele manipulatorów. Dodatkową zaletą jest cena - podstawową klawiaturę i myszkę można nabyć już za około 50zł razem i to wystarczy do grania. Klawiatura nieźle nadaje się także do gier zręcznościowych - w Jazz Rabbit grało się podobnie jak na gamepadzie, także w FIFA 2002 można było grać całkiem komfortowo, choć mniej jak miało to miejsce przy użyciu pada. Wyścigi - tutaj sprawa jest podzielona. O tyle o ile do Colina 2, Crazy Taxi oraz NFS HP2 klawiatura w zupełności sprosta zadaniu o tyle w symulatorach typu F1 2002 i Nascar klawiatura się nie nadaje. Sprawa ma się podobnie w symulatorach lotu. Grać się da, ale nie ma to większego sensu gdyż sterowanie jest ograniczone i oporne.
Logitecha WingMan Rumble Pad
Jak więc widać z powyższego tekstu. Dla każdego coś dobrego. Jeśli jednak nie chcemy wydawać zbyt dużej kwoty na manipulatory, a lubimy pograć w cały przekrój gatunków gier to warto tradycyjną klawiaturę i mysz, która jak już wspomniałem, nadaje się świetnie do strategii i gier typu FPS, uzupełnić dodatkowym kontrolerem rozszerzającym możliwość cieszenia się innymi grami. Do tego celu warto zakupić gamepada.
I ja tak właśnie uczyniłem. Po długim zastanawianiu się jak ulokować nie więcej jak 200zł myślałem nad joystickiem i kierownicą, zdecydowałem się jednak na urządzenie bardziej uniwersalne. Padło więc na Logitech WingMan Rumble Pad. Zakupiłem go w sklepie WGK.pl (tutaj gorące podziękowania dla Izy która ułatwiła zakup tego pada :* ). Gamepad ten dostępny jest w cenie około 150zł.
Jest to wielofunkcyjny gamepad wyposażony w dwa analogowe minijoysticki, jeden cyfrowy, ośmiokierunkowy D-Pad, przepustnice, technologie Vibration Feedback oraz 9 programowalnych przycisków.
Urządzenie to znakomicie sprawuje się w grach zręcznościowych i sportowych gdzie sterujemy postacią na ekranie przy pomocy D-Pada.
Bardzo dobrze radzi sobie z symulatorami rajdowymi gdzie przy pomocy jednego minijoysticka sterujemy prędkością, a drugim kierunek jazdy. Wszystko odbywa się płynnie i precyzyjnie. Crazy Taxi oraz Need For Speed obsługuje się jednak lepiej przy pomocy D-Pada, ale jest to spowodowane charakterem gry.
Dzięki przepustnicy i jednego minijoysticka z dużą łatwością można sterować samolotem. Przy pomocy drugiego minijoysticka można się rozglądać.
Do gier strategicznych jak każdy gamepad i ten się nie nadaje. Obsługa gier FPS jest możliwa, jednak podobnie jak w produkcie Manty, kiedy w grze zrobi się na prawdę gorąco to szybkość i precyzja celowania nie jest wystarczająca. Gamepad ten stanowi jednak znakomite uzupełnienie dla klawiatury i myszki.
Ergonomia
Rumble Pad jest bardzo wygodnym urządzeniem, dobrze leżącym w dłoniach zarówno dziecięcych jak i dorosłej osoby. Bardzo dobry jest też dostęp do wszystkich przycisków. Świetnie ułożone 2 przyciski położone pod palcem wskazującym, które w np. symulatorach lotu mogą służyć jako przyciski "fire". Całość wykończona jest estetycznie, z dobrej jakości plastiku - obudowa z czarnego, matowego tworzywa a przyciski z półprzeźroczystych materiałów.
Pewne zastrzeżenia mam do wykonania przepustnicy. Jest to suwak - wygodny i łatwo dostępny, jednak podczas przesuwania nie stawia prawie w ogóle oporu przez co sprawia wrażenie słabo wykonanego.
Dodatkowe uwagi mam do D-Pada, którego naciskanie nie powoduje wyraźnie wyczuwanego skoku przez co nie mamy pewności co do naciśnięcia. Jednak można się do tego przyzwyczaić.
Uważam także, że minijoysticki które wykonane są z niebieskiego, przeźroczystego plastiku poprawiłyby znacznie ergonomie gdyby pokryte były cienką warstwą gumy jak to ma miejsce np. w rolkach myszek. W tej postaci co są, czasem "drążek" potrafi się wysunąć spod kciuka.
Ostatnim mankamentem w samym produkcie jaki zauważyłem to sztywny przewód o długości 180cm. Długość wystarcza, jednak miękki przewód jak choćby w myszce MouseMan DualOptical poprawiłby walory estetyczne.
Vibration Feedback - technologia zaimplementowana w tym urządzeniu oparta jest na 2 silniczkach - po jednym umieszczonym w każdej z "rękojeści" Rumble Pada. Technologia ta wzorowana jest na ForceFeedbacku. Ze zrozumiałych względów jest ona słabsza i działa na innej zasadzie niż ForceFeedback, jednak w zupełności wystarcza i poprawia znacznie walory gier. Na ten przykład - w grze F1 2002 gamepad przenosi delikatne wibracje silnika na dłonie a po wyjechaniu poza trasę zaczyna silnie wibrować i podskakiwać. Wibracje są stosunkowo silne jednocześnie silniczki pracują bardzo cicho.
W IŁ-2 moment uruchomienia silnika powoduje wzmożone wibrowanie urządzenia, podobnie jak wystrzały czy trafienia przez przeciwnika.
Także w grach FPS efekt ten jest ciekawy - każdy wystrzał jest przenoszony przez wibracje na nasze dłonie.
Jeśli jednak komuś się to nie spodoba zawsze może w prostu sposób wyłączyć wibrowanie przy pomocy przycisku Rumble umieszczonego w środkowej części urządzenia. Zapragnąć wyłączyć tą funkcje możemy pod wpływem niektórych gier jak na przykład Nascar gdzie gamepad wibruje delikatnie ale bez przerwy przez cały czas co po pewnym czasie może spowodować drętwienie dłoni.
Obok wspomnianego przycisku znajduje się także przycisk Mode dzięki któremu przełączamy się miedzy trybem symulacji lotu (zielona dioda - wychylenia joysticka powodują zmianę kierunku poruszania się, konsola D-Pad zmienia perspektywę widzenia) a trybem gier akcji (czerwona dioda - konsola D-Pad zmienia kierunek poruszania się a joystick, perspektywę widzenia).
Sterownik
Wraz z urządzeniem dostarczony jest sterownik i oprogramowanie ułatwiające konfiguracje przycisków w grach - WingMan Profiler. Niestety tylko dla systemów Windows. Oprogramowanie to w bardzo łatwy sposób umożliwia przypisanie dowolnemu przyciskowi na gamepadzie dowolnego przycisku na klawiaturze dzięki czemu możemy w pełni wykorzystać możliwości manipulatora w grach.
Sterownik instalowałem pod kontrolą systemu Windows 2000 Prof.
Instalacja przebiegła niezwykle sprawnie. Najpierw należy włożyć płytę CD do napędu poczym poczekać aż uruchomi się instalator. Niestety do wyboru nie ma polskiej wersji językowej, pomimo, że do wyboru jest większość języków europejskich i nie tylko. Uważam to za karygodne posunięcie ze strony tak szanowanej firmy jaką jest Logitech, szczególnie, że gamepad kierowany jest raczej do młodszej klienteli a ta rzadko jest biegła w obcych językach. Niemniej jednak całą sprawę ratuje nieco animacja prowadząca nas przez instalacje.
Po chwili zostaniemy poproszeni o podłączenie urządzenia do portu USB (przez taki interface Rumble Pad komunikuje się z komputerem). Wykrycie urządzenia następuje automatycznie. Klikamy zatem "Dalej" i reszta instalacji przebiega w pełni automatycznie. Po kilkunastu sekundach gamepad jest już gotowy do pracy. Jego możliwości można sprawdzić wybierając z Panelu sterowania, Opcje gier. Dzięki czemu pokaże się następujące okno: Naciskając przyciski gamepada z głośników dobiegną nas różnorodne odgłosy od uruchomienia silnika samochodu, poprzez odgłos helikoptera a na wystrzałach i ponurych dźwiękach skończywszy. Oczywiście każdemu dźwiękowi towarzyszą inne wstrząsy.
Gamepad ma niewątpliwie 2 ogromne zalety których nie oferują żadne inne manipulatory, a mianowicie - uniwersalność i swoboda użycia - gamepad możemy trzymać w dłoniach siedząc wygodnie w większej odległości od monitora, wygodnie rozparci w fotelu.
Zalety:
- uniwersalność w grach
- wygoda grania - bardzo dobre umiejscowienie przycisków
- bardzo dobre wykonanie
- łatwość konfiguracji w grach
- mocny efekt wibracji
- 2 analogowe joysticki
- 3 letnia gwarancja
- podłączenie przez USB
Wady:
- brak polskiej wersji językowej sterownika
- zbyt delikatna przepustnica
- minijoysticki czasem wsuwają się spod kciuków |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Ooo DYD ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 11/04/03 | godz.: 18:41)
szybciej niz myslalem ;) no ciesze sie, ze zamiesciles ;) mam nadzieje, ze sie komus spodoba - staralem sie ...
milego czytania ...
pozdrawiam
- NimnuL... (autor: DYD-Admin | data: 11/04/03 | godz.: 19:22)
...porawilem troche lieroofjkuf i przecinki dostawilem - jakby cos informuj, to zmienie/poprawie, ale nie na mail... nie dziala jeszcze
- DYD (autor: NimnuL-Redakcja | data: 11/04/03 | godz.: 19:30)
OK w porzadku - myslalem ,ze uniknalem bledoof , ale widze, ze word lubi jeszcze tego nie poprawic ;) jak znajde cos istotnego to dam znac ... nie ma sensu abym o pierdoly glowe zawracal ....
w ogole recka jest OK ?
- ciekawa, profesjonalna... (autor: obiwan | data: 11/04/03 | godz.: 20:04)
recenzja. Brawo NimnuL !!!
- Dziekuje ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 11/04/03 | godz.: 20:10)
powaznie Ci sie podoba ? lepsza od poprzednich ? poprawiam nieco poziom ? mam nadzieje ;) bo kiedys moze cos bede pisal ;) a tak mam tu darmowe praktyki ;) co mi sie bardzo podoba ... tyle, ze sprzet musze sobie kupic ;))
- Dobre (autor: Duckman | data: 11/04/03 | godz.: 22:01)
Dobra recka! Przydal by mi sie do pieca jakis Joy. Ale u na Piecu jest tyle zrecznosciowek, ze mozna sie powiesic. Chociaz wyciagnac musze swoj stary pad i pograc Raymana 3 bo zapowiada sie ciekawie :)
- Nimnul profanie :/ (autor: RusH | data: 11/04/03 | godz.: 22:24)
ta manta to kopia pada PSXowego - najlepiej dopasowanego pada do dloni jaki wymyslono i wyprodukowano od 123 lat !!!
- Rumble Pad.... (autor: PiK@TwojePC | data: 11/04/03 | godz.: 23:04)
Zakupilem go odrazu jak ukazal sie w Polsce. A wiec juz jakis czas temu. Pad do tej pory dziala :-) Solidna konstrukcja, godna polecenia.
- osobiscie nie spodobal mi sie ten gamepad... (autor: cypiz | data: 12/04/03 | godz.: 10:14)
moja znajoma go, joystictiki analogowe maja fatalna konstrukcje. Gdy dlon sie troche spoci, zaczynaja wyskakiwac spod palcow, ale ot tym juz redaktor napisal. Poza tym, joy ma slaba wy3malosc, spadl kilka razy na ziemie, i juz sa problemy z powrawnym dzialaniem... Wole jednak swojego Microsoft Sidewinder Game Pad... jest b.trwaly, spadl mi juz nie raz na ziemie, jest rownez genialnie wyprofilowany do dloni, lepiej niz ten Logi. BTW nie mam nic do tej firmy, mice MX300 rzadzi!!! :-D
- Duckman (autor: NimnuL-Redakcja | data: 12/04/03 | godz.: 11:25)
no wlasnie .. czekam na Raymana 3 zeby pokatowac tego pada ;)
RusH - nie wiem czy bawiles sie tym padem manty ... kolega jak juz wspomnialem go ma od dluzszego czasu, przyciski juz sie zmazaly, a lezenie w dloni pozostawia sporo do zyczenia ... dla mnie ten pad nie byl wygodny ... wzorowany na PSXie to owszem, ale nie jest wygodny.
cypiz ... no co Ty :) jak sie lapki spoca to wlasnie joye nie wyskakuja spod palcow bo sa zrobione z lekko chropowatego materialu ... potrafia sie wyslizgnac jak dlonie są suche .
Co do spadania - jest to zaawansowany produkt ze skomplikowana konstrukcja i jak spadnie to zrozumialem , ze jest sie tam co uszkodzic .. tylko proste pady za 30 zl sa niezniszczalne ....
co do produktu M$ to owszem - tez slyszalem, ze jest lepiej wyprofilowany, jednak nie ma analogowych joyow a to od razu dyskfalifikuje go z grania w symulatory samochodowe i lotu ....
pozdro
- cypiz -> Nimnul (autor: cypiz | data: 12/04/03 | godz.: 12:34)
nie widziales jeszcze jak gra sie w NFS P2K/HP2 bez analoga ;-) ja calkiem dobrze wymiatam na tym Sidewinderku... w koncu mam go juz ponad 3lata :-)
- na D-padzie gralem (autor: NimnuL-Redakcja | data: 12/04/03 | godz.: 13:05)
w NFS HP2 i gra sie zdecydowanie gorzej jak na analogu ..
- cypiz (autor: NimnuL-Redakcja | data: 12/04/03 | godz.: 13:06)
grales kiedys w symulatory typy F1 2002 lub jakis symul. lotu na D-padzie ? a na analogu ? :)
roznica nieporownywalna ...
- Nimnul (autor: cypiz | data: 12/04/03 | godz.: 13:32)
fakt calkiem inny mechanizm dzialania, tu masz galke, a tu masz "cyfrowy przycisk"... niemniej jednak... takie gry nie deklasyfikuja od razu D-pada... naprawde da sie nimi sterowac. Gralem w F1 2001 na analogu i musze sie z toba zgodzic "czucie" jest duzo wieksze... ale czasami mozna przez nie wyladowac na bandzie... :)
- ehhh cypiz (autor: NimnuL-Redakcja | data: 12/04/03 | godz.: 18:49)
niestaty, ale Dpad IMHO nadaje sięjedynie do gier zręcznosciowych, pllatrofmuwek i mordobicia .. nie nadaje sie w zaden sposob do symulatorow ... w NFS sie sprawdza, ale po co korzystac z Dpada skoro sa analogi ? komfort nieporownywalnie wiekszy ...
- O! Mój padzik! :P (autor: Tiamat | data: 13/04/03 | godz.: 07:40)
Co do pada .. a raczej D-pada .. to sorki, ale w tym padzie to się on niezbyt nadaje do czegokolwiek. Moze do gierek w rodzaju kangurka kao czy croca (spoko gry!) - ale na pewno nie do gier karate - do czego przecież powinien zwłaszcza pasować. Problem polega na tym, że nie daje się (przynajmniej ja nie umiem) zrobić nim kombosów - szybkie wciśnięcie dowolnej dłuższej sekwencji jest niemożliwe - bardzo ciężko wcisnąć np. 3 razy 'góra' - bo któryś raz wyjdzie 'po skosie'. Chyba logi też to zauważył bo w wersji bezprzewodowej D-Pad jest zupełnie inny, nie wiem, jak się sprawdza, bo nie miałem okazji się wersją bezprzewodową pobawić.
Co do recki to czytałem szybko - merytorycznie wygląda spoko, gorzej z polskim - a konkretnie gramatyką. :P
"Naciskając przyciski gamepada z głośników dobiegną nas różnorodne odgłosy od uruchomienia silnika samochodu" - czytając nie wiem czy chodzi o to, że to te odgłosy naciskają przyciski ? To samo w 1wszym zdaniu recki - "Kupując komputer PC do domowego użytku zwykle jednym z jego przeznaczeń będą gry" - też niezbyt gramatyczno-stylistycznie. "Kupując komputer (...) zwykle zamierzamy/myślimy/będziemy (...)". Chyba wiadomo, o co chodzi.
Też mam ten pad - bardzo fajny poza D-Padem, którego przez to prawie wcale nie używam. Ostatnio prawy analog świruje - czesem jest prosto, a pad uważa, że jest do połowy wychylony w bok - może się zakurzył ? Muszę częściej grać :P
--TmT-+
- Zgadza sie ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 13/04/03 | godz.: 09:00)
Dpad jest inny ... jakis dziwny ale nie jest zly ... da sie przyzwyczaic i da sie na nim wymiatac ... sprawdzalem wlasnei MK4 i da sie wymiatac ostro ... kwestia przyzwyczajenia lub gustu ...
jak juz cytujesz to do konca ;)
"Naciskając przyciski gamepada z głośników dobiegną nas różnorodne odgłosy od uruchomienia silnika samochodu, poprzez odgłos helikoptera a na wystrzałach i ponurych dźwiękach skończywszy"
i co w tym niezrozumialego ? jasno, czysto i pewnie .. naciskasz przycisk, z glosnikow wydobywaja sie odglosy silnika samochodu itd ... czego nie rozumiesz - przeca jest dobze napisane .
co do trwalosci - okaze sie po czasei .. ale 3 ata grwanacji cos znaczy .
pozdrawiam
NimnuL
- co do tresci merytorycznej (autor: Kane | data: 13/04/03 | godz.: 21:58)
nie bede sie wypowiadal bo nie grywam takimi urzadzeniami ale wypowiem sie co do formy. NimnuL blagam Cie naucz Ty sie wreszcie pisac po polsku. Przeciez ten tekst to dramat pod wzgledem stylistycznym, gramatycznym, logicznym itd. Na poczatku nawet mialem zamiar poprawic Ci kilka rzeczy ale po dojsciu do konca artykulu zrezygnowalem tyle tego jest. Jak wiesz ze masz problemy z pisaniem to dawaj swoje teksty do przeczytania osobom trzecim. Narazie piszesz o rzeczach ktore latwo pojac nawet jesli tekst napisany jest nieporadnie. Ale kiedy zaczniesz pisac o powazniejszych sprawach z taka polszczyzna nikt Cie nie zrozumie. Na nic zda Ci sie nawet bardzo doglebna znajomosc tematu jesli nie bedziesz potrafil jej przelac na papier. Jesli nie masz kogos kto przeczyta Twoj tekst to wyslij go chociazby mnie. Ja mam malo czasu ale chociaz te najgrubsze bledy CI poprawie. Sam zreszta polonista nie jestem ale dobrze zdaje sobie z tego sprawe i oddaje moje teksty osobom z bardzo dobra znajomoscia j. polskiego do korekty.
Aha i to zdanie ktore wytknal Ci Tiamat tez nie jest poprawne wiec nie masz sie przy czym upierac.
- Kane ... (autor: NimnuL-Redakcja | data: 14/04/03 | godz.: 09:48)
o to bede musial teksty wysylac komus przed publikacją bo ja na prawde nie widze tu bledow ... bede wysylal to Tobie ;)
a jak według CIebie powinno brzmiec zdanie ktore wytknął mi Tiamat ?
- no moim zdaniem... (autor: Massai | data: 14/04/03 | godz.: 10:27)
Powinno się raczej zaczynać tak:
"Jeśli naciśniemy guziczki/ będziemy naciskać guziczki..."
Albo: "Na nacisniskanie guziczków pada komputer zareaguje odgłosami..."
- Massai (autor: NimnuL-Redakcja | data: 14/04/03 | godz.: 11:10)
no faktycznie - mozna i tak .... nastepnym razem jesli cokolwiek jeszcze napisze to skrupulatnie zostanie wszystko dopieszczone ;)
ale skupiliscie sie glownie gramatyki jakbysmy byli na stronie poprawnej polszczyzny ... co sądzicie o samym tescie ?
- Massai (autor: Kane | data: 14/04/03 | godz.: 12:36)
napisal co moglbys poprawic zeby zdanie bylo bardziej zrozumiale. Jest jednak jeszcze jeden blad:
"Naciskając przyciski gamepada z głośników dobiegną nas różnorodne odgłosy od uruchomienia silnika samochodu POCZĄWSZY, poprzez odgłos helikoptera a na wystrzałach i ponurych dźwiękach skończywszy"
- Kane .. (autor: NimnuL-Redakcja | data: 14/04/03 | godz.: 12:55)
faktycznie - tego brakowalo ... dobra - no to przed kolejnym opublikowaniem materialow - ja skupie sie na technicznej sprawie a ktos inny na dopieszczeniu gramatyki ; )
dzieki za uwagi ...
pozdrawiam
- Mam Logitech Wingman Wireless (autor: JohnyBravo | data: 23/05/03 | godz.: 07:10)
jest cool. Moge sie pierd.lnosc z nim w wyro jak jestem zjebany. Gra sie tak samo jak na Gamepadzie Sony PS2.
- Logitech się nie popisał. (autor: Piterko | data: 8/01/04 | godz.: 14:17)
Takie jest moje zdanie odnośnie joya WingMan Extreme Digital 3D. Miałem dwa takie i za każdym razem po kilku miesiącach zaczynały się kłopoty z osią "z". Wykluczało go to z wszelkich symulacji lotniczych. grałem nim jeszcze w grę Fifa 2003 a teraz nie gram w ogóle bo przestał działać całkowicie.
Jeśli chodzi o Rumble Pad to bez wątpienia D-Pad jest do kitu. Włączają się nie te kierunki co trzeba. Poza tym zauważyłem ostatnio że jeden z przycisków nieraz działa z opóźnieniem tzn. przyciskasz , i np.: strzelasz po krótkiej chwili lub puszczasz przycisk a karabiny strzelają jeszcze przez chwilkę. Poza ty padzik jest OK.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|