W serwisie BusinessWeek można dziś przeczytać interesujący artykuł na temat szpiegowania pracowników przez pracodawców. Według statystyk American Menagement Assn. 78% czołowych firm amerykańskich monitoruje konta email, Internet, rozmowy telefoniczne oraz filmuje pracowników. W 1997 robiło tak "tylko" 35% pracodawców. Na podstawie tak zebranych materiałów 31% firm zwolniło pracowników za nieprawidłowe używanie telefonu, email lub Internetu. 75% firm ukarało z tego powodu pracownika dyscyplinarnie. BusinessWeek radzi: nigdy nie wysyłać prywatnych emaili z konta służbowego i nigdy nie tworzyć prywatnych dokumentów na sprzęcie służbowym. W Polsce sprawa jest o tyle lepsza, że prawo wymaga, aby pracodawca poinformował pracowników o prowadzonym monitoringu - w USA nie jest to wymagane, z wyjątkiem stanu Connecticut.
K O M E N T A R Z E
Jeszcze nikt nie napisał komentarza.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.