Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 17 kwietnia 2024 
    

Nieoficjalna specyfikacja konsol PlayStation 5 Pro


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 17:36
(4)
Nie tak dawno firma Sony wprowadziła do sprzedaży nowe, odświeżone wersje swoich konsol PlayStation 5 - mające obudowy o wymiarach zmniejszonych o około 30 procent, i wyposażone w procesor Oberon wytwarzany w litografii 5nm, zamiast 6nm jak w starszym modelu. Tym samym nieformalnie zadebiutowała konsola PlayStation 5 Slim. W przygotowaniu jest też konsola PlayStation 5 Pro o zwiększonej wydajności, której premiera jest spodziewana jesienią tego roku. Według nieoficjalnej specyfikacji tych urządzeń jaka pojawiła się w sieci konsole PlayStation 5 Pro otrzymają procesor wytwarzany w litografii N4P (4nm drugiej generacji) ze znacznie mocniejszym GPU.

Zintegrowany układ graficzny będzie oparty o architekturę RDNA 3+ i wyposażony w 60 bloków CU (3840 procesorów strumieniowych). W porównaniu do GPU z dotychczasowych wersji PlayStation 5 (2304 procesory strumieniowe, RDNA 2) nowy GPU ma oferować średnio o 45 procent wyższą wydajność w rasteryzacji, i wyraźnie wyższą po włączeniu RayTracingu. GPU będzie współpracował z 16 GB pamięci GDDR6 o szybkości zwiększonej z 14 Gbps do 18 Gbps (przepustowość 576 GB/s, zamiast 448 GB/s).

W kwestii rdzeni CPU Sony miało zdecydować się na pozostawienie rdzeni z architekturą ZEN 2, ale ich taktowanie zostanie zwiększone o 10 procent z 3,5 GHz do 3,85 GHz. Dodatkowo procesor przygotowany dla PlayStation 5 Pro otrzyma też jednostki NPU (Neural Processing Unit) o bardzo wysokiej wydajności 300 TOPS (w trybie INT8) - tj. kilkanaście razy wyższej niż oferuje jednostka NPU obecnych procesorów Ryzen serii 8000. Poza tym konsola otrzyma kodek audio ACV o taktowaniu zwiększonym o 35 procent, oraz możliwość obsługi ekranów o rozdzielczości 8K.

Specjalnie dla PlayStation 5 Pro firma Sony miała opracować autorską technikę upscalingu rozdzielczości renderowanego obrazu, i nada jej nazwę PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Nowy algorytm wykorzysta wspomniane jednostki NPU, i ma dwukrotnie zwiększać wyświetlaną rozdzielczość (np. z Full HD do 4K) praktycznie bez utraty jakości obrazu, dodając opóźnienie na poziomie około 2ms. Technologia ma nie wymagać przystosowania po stronie gry i będzie można ją włączyć w każdym tytule. Będzie też uruchamiana automatyczne w przypadku wybrania przez gracza rozdzielczości 8K.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. to fajnie ze bedzie nowa konsola (autor: Irix | data: 17/04/24 | godz.: 23:04)
    na plus ,ze nadal nie ma nic ciekawego do grania (sprzedalem po 2 latach PS5) , ale niech odgrzewaja kotleta i lupia ludzi na subskrypcje

  2. Tam ma być FP8 obsługujące INT8. (autor: Mario1978 | data: 19/04/24 | godz.: 19:02)
    A nie samo INT8. Oczywiście premiery jeszcze nie było ale jak będzie samo INT8 rzeczywiście to te 300TOPS nie będzie już takie wyjątkowe.

  3. Za chwilę zaczną narzekać że nie ma Dlss i Path tracingu (autor: rookie | data: 22/04/24 | godz.: 08:02)
    Bo Path tracing jest konieczny do grania a że nie wyrabia w tym 4090 w 1080p w max detalach to szczegół....

  4. Meh (autor: pwil2 | data: 23/04/24 | godz.: 03:02)
    Miało być +1GHz do taktowania procesora i podwojenie jednostek/mocy rasteryzacji...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.