TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 19 listopada 2021 |
|
|
|
Samsung pracuje nad pamięciami GDDR6+, GDDR7 i DDR6 Autor: Zbyszek | źródło: ComputerBase | 18:24 |
(4) | Serwis ComputerBase dotarł do informacji pochodzących od firmy Samsung dotyczących rozwoju przyszłych pamięci dla kart graficznych (GDDR) i komputerów (DDR). Z informacji wynika, że firma pracuje obecnie nad pamięciami GDDR6+, czyli ulepszonej wersji dotychczas produkowanych kostek GDDR6. Mają one mieć specyfikację zgodną ze standardem JEDEC GDDR6, jednak dzięki szeregowi dodatkowych ulepszeń będą osiągać większe szybkości, sięgające do 24 Gbps. Pamięci GDDR6+ od Samsunga będą konkurować z GDDR6X firmy Micron, i pozwolą katom graficznym z 256-bitową magistralą uzyskać przepustowości do 768 GB/s.
Poza tym, Samsung ma prowadzić już wstępne prace nad kolejną całkowicie nową generacją pamięci - DDR6 i GDDR6. Oba typy pamięci mają być gotowe w 2025 lub 2026 roku, i zaoferują dwukrotny wzrost szybkości względem DDR5 i GDDR6. Pamięci DDR6 mają mieć szybkość do DDR6-12800, natomiast kostki GDDR7 do 32 Gbps. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- a DDR8 maja byc 2 razy wszybsze niz DDR7... (autor: henrix343 | data: 21/11/21 | godz.: 22:44)
i maja miec timingi na poziomi 1000...
Jedyne co pozytywnego przyniesie DDR5 to wbudowane ECC. Od ddr3 timingi, voltage, ogolny speed wcale nie jest imponujacy i PRZYDATNY (poza pewnymi specyficznymi zastosowaniami). O WIELE lepiej by bylo jak by skupili sie na cenie.
A przez plyty, jest MUS zmiany pamieci. Jak by do teraz walili tylko ddr3 to ich cena byla by smieszna i bylyby ogolno dostepne.
- 1-- (autor: Mario1978 | data: 22/11/21 | godz.: 13:18)
Bo obecna twoja wiedza jest oparta na tym co jest i było. Nawet nie zwróciłeś uwagi, że obecny sposób programowania gier czerpie ze źródła, w którym rządziły pamięci DDR pierwszej generacji. Jeszcze do niedawna CL w pamięciach było dominującym parametrem a potem taktowanie ale lepiej brzmi ilość MegaTransferów na sekundę. W tej chwili ważniejsze zaczyna się stawać taktowanie i kompromis z najniższym opóźnieniem czyli parametrem CL. Zobaczymy co przyniosą nowe silniki graficzne bo zmiany na rynku rozrywki wirtualnej są jak najbardziej wskazane. Przykro się patrzy gdy w wielu grach procesor 128wątkowy mający tyle mocy obliczeniowej wykorzystuje ją tylko w 10% a nawet mniej. To oprogramowanie jest wadliwe i dlatego czeka na zmiany. Zobaczymy co przyniesie UE5, Unity3D w nowej generacji czy chociażby nowe silniki graficzne skalowane nawet do SOC w Smartfonach. Zainteresuj się temat i zobacz, że SOC w Smartfonach zwłaszcza tych, które nadejdą będą miały ogromny przyrost wydajności na Watt gdzie obok CPU i GPU to właśnie NPU będzie mogło się wykazywać chociażby w Global Illumination. Nie wiem czy widziałem pokaz Mediatek Dimensity 9000 ale właśnie iPhone 13 Pro Max ze swoim A15 staje się produktem poprzedniej generacji i chodzi właśnie o moc obliczeniową i możliwości. Sam NPU, który może liczyć grafikę trójwymiarową jest o 66% wydajniejszy od tego co jest w A15. Nawet test Antutu nie wykaże w pełni możliwości D9000. Przykro to wygląda patrząc na specyfikację i użyte podzespoły gdy iPhone ma pamięci z przed 3 lat LPDDR4x a najnowszy produkt od Mediatek obsługuje LPDDR5x. A przecież różnica czasowa premier nie będzie duża. Apple po prostu robi to co potrafi najlepiej 'Co tu robić by się nie narobić' i sprzedawać stare technologie w wygórowanych cenach.
- Odpowiedź... (autor: Majster | data: 22/11/21 | godz.: 17:30)
Mario1978... częściowo masz rację, tylko wiesz jak to jest... akurat chodzi o to, że niektóre firmy nie spieszą się zbytnio z pozytywnym rozwijaniem oprogramowania. Pamiętasz ile było wielkiego zachwytu i oczekiwań dotyczących Mantle? Potem kolejne szumne zapowiedzi, że DirectX 12 to będzie wielki przełom i Bóg wie co jeszcze, i co? Nic z tego. To tylko pobożne życzenia takich ludzi jak my wszyscy, ale firmy (duże korporacje) mają to wszystko w d... Olewają temat po całości.
Zobacz...
http://twojepc.pl/news30945.html
Ta szumnie zapowiadana gra w ogóle się nie ukazała, a mamy teraz końcówkę 2021 roku. Podobnie było z Mantle, że niby o ho ho co to miało nie być, a wyszła jednak totalna klapa. Jakby Mantle miało zmusić twórców gier do lepszego ich tworzenia (żeby zrobić zwykłym graczom że tak powiem dobrobyt), to by musiało być coś cholernie niezwykłego. A tak to w przeciwnym razie zostaje po staremu. I w sumie bubel goni bubla.
- Prędzej czy pózniej pamięci (autor: pandy | data: 25/11/21 | godz.: 19:47)
będą musiały posiadać wbudowane procesory (wbudowane, programowalne algorytmy przetwarzania danych) oraz kompresje danych zwłaszcza pamięci klasy GDDR.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|