TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 22 października 2021 |
|
|
|
AMD szykuje karty Radeon RX 6500 z układem Navi 24 Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 06:16 |
(6) | Chip Navi 24 to najmniejszy przedstawiciel serii układów graficznych zbudowanych na bazie architektury RDNA 2. Jest on dokładnie połową większego chipu Navi 23 stosowanego w kartach serii Radeon RX 6600, i zawiera 1024 procesory strumieniowe, oraz 64-bitowy kontroler pamięci GDDR6 wraz z 16 MB pamięci Infinity Cache. Do tej pory Navi 24 znajdował zastosowanie w kartach graficznych Radeon Mobile przeznaczonych dla laptopów. Najnowsze informacje wskazują, że AMD zamierza wykorzystać ten układ graficzny również do zbudowania kart graficznych dla komputerów stacjonarnych, w postaci serii Radeon RX 6500.
Nowe Radeony oparte o chip Navi 24 mają mieć wskaźnik TDP nieprzekraczający 100W, i zaoferują około 50-60% wydajności karty Radeon RX 6600 XT. Konstrukcje będą wyposażone w 4GB lub 8GB pamięci GDDR6 z 64-bitową magistralą, a układ graficzny Navi 24 ma pracować z wysoką częstotliwością taktowania - taktowanie Boost ma sięgać około 2,8 GHz, czyli 200 MHz więcej niż osiąga układ Navi 23 w kartach Radeon RX 6600 XT.
Radeon RX 6500 (lub 6500 XT) powinien konkurować z kartą GeForce RTX 3050, która trafi na rynek w podobnym okresie, tj. początkiem 2022 roku. Spodziewana cena sugerowana obu tych kart to nie więcej niż 200 USD. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Zdaje się (autor: kombajn4 | data: 22/10/21 | godz.: 05:38)
że na 4GB kartach nie da się kopać więc czyżby była szansa na to że kart będzie dostępna w normalnych cenach?
- cd.. (autor: kombajn4 | data: 22/10/21 | godz.: 05:40)
Przydał by się następca RX570/580 bo te karty są już wiekowe i często wyeksploatowane. Ostatnia RX570 jaką miała miewała już problemy z pamięciami i musiałem obniżyć taktowanie(z fabrycznego) żeby pozbyć się okazjonalnych artefaktów.
- Skoro grafika laptopowa (autor: ekspert_IT | data: 22/10/21 | godz.: 10:06)
To pewnie TDP do 75w i będzie bez dodatkowego zasilania.
Tak, na szczęście DAG przekroczył 4GB na ethereum więc na rynku pojawi się kilka milionów używanych kart, a ceny konsumenckich 4-gigowych w końcu powinny spaść do akceptowalnych poziomów (600zł za 1650, 450zł za 1050).
- Znowu marudzę (autor: anon1984 | data: 23/10/21 | godz.: 14:53)
@1
Ograniczenie wielkości pamięci RAM karty skutkuje tylko tym, co możesz kopać i ile jednocześnie - ktoś nawet opublikował "What to Mine on 4GB Cards? Ravencoin or Ethereum Classic".
@3
Bedą kopać inne i wymieniać na "stabilniejsze"- jedyne co pociesza to spadek tepa pojawiania się w sieci nowych GPU dla ETH oraz przejście na ETH 2.0
https://etherscan.io/chart/hashrate
Sam nie kopie i nie mam zamiaru, ale nie oznacza to że sytuacja się poprawi - aby tak było konsumenci musieliby przegłodzić rynek komponentów na rok i wtedy może by sytuacja wróciła do normy ...
A tak wszyscy podniosą ceny i sprzedadzą mniej, ale też mniej wyprodukują, a głównym winnym będzie pandemia lub kryzys kto co woli.
- @4. (autor: rookie | data: 23/10/21 | godz.: 16:47)
Niestety plandemia jest pretekstem do zawyżania cen. Patrzmy na samochody: pamiętam jak Dacia Duster w wersji podstawowej była za 39tys. Obecnie wersja podstawowa to 52tys. czyli +33% w ciągu 2 lat....Obecnie ceny surowców to pomsta do nieba, ale ludziom się wmawia, że wysoka cena spowodowana jest przez...błyskawicznie rosnący przemysł, ale przecież europejskie fabryki samochodów czy agd/rtv są czasowo zamykane lub pracują z ograniczoną wydajnością bo są problemy z półproduktami (często wstrzymywane dostawy z CHRL). To skoro są przestoje przemysłu, to logicznym jest, że ma on mniejsze zapotrzebowanie na prąd, ale ludziom wmawia się że winowajcą wysokich cen jest zapotrzebowanie przemysłu...
- @5: Duster to akurat za wiele nie podrożał (autor: zartie | data: 25/10/21 | godz.: 10:38)
Nawet bym powiedział, że w Dacii starają się utrzymywać niską cenę.
Za 39 tys. zł był Duster I w wersji ABC (absolutny brak czegokolwiek), sensownie wyposażony kosztował ok. 55 tys. W tej chwili wszedł poliftowy Duster II, w podstawowej wersji ma elektryczne szyby, światła LED i centralny zamek (+ wszystko, co w międzyczasie zaczęło być wymagane przepisami). Przed liftem Duster II w wersji Comfort (IMHO optimum patrząc cena/wyposażenie) kosztował 61 tys., po lifcie kosztuje 67 tys., ale zmieniło się wyposażenie (doszły światła LED i dotykowy ekran z replikacją smartfona).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|