TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 2 czerwca 2021 |
|
|
|
AMD prezentuje odpowiedź na DLSS i mobilne Radeony Autor: Wedelek | źródło: AMD | 04:10 |
(11) | AMD zapowiedziało, że 22 czerwca w ręce użytkowników trafi nowa technologia dystrybuowana w ramach pakietu FidelityFX. Mowa o konkurencji dla Nvidiowego DLSS, czyli Super Resolution (FSR). Na ten moment wiemy na jej temat stosunkowo niewiele. Na pewno będzie to rozwiązanie bazujące na supersamplingu i SI, które ma być dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Oznacza to, że FSR odpalimy nie tylko na Radeonach, ale i na kartach firmy Nvidia co zresztą zostało pokazane podczas demonstracji tej technologii. AMD twierdzi, że ich implementacja jest łatwiejsza w użyciu niż DLSS 2.0, a z jej wykorzystaniem można nawet podwoić ilość klatek na sekundę w grach.
W praktyce podczas testu przeprowadzonego w grze Godfall na komputerze z Radeonem RX6800 wydajność w rozdzielczości 4K i w trybie Ultra Quality wynosiła 78FPS, w Quality było to 100FPSów, w Balanced udało się dobić do 124FPS, a w Performance do 150FPS. Dla porównania po wyłączeniu FSR przy natywnym 4K i z włączonym RT ilość klatek dobijała do 49FPSów.
Podczas innej prezentacji GeForce GTX 1060 w trybie Epic i przy rozdzielczości 1440P uzyskał średnio 27FPSów w trybie natywnym i 38FPS po włączeniu FSR. Przyrost wydajności wyniósł więc około 41%.
Jeśli chodzi o wspierane akceleratory, to w tej chwili nowa technologia od AMD będzie działać na Radeonach z serii RX Vega, RX 500, RX 5000 i RX 6000, oraz na kartach GeForce z GPU Pascal, Turing lub Ampere.
Przy okazji AMD pokazało też światu Radeona RX 6800M na bazie RDNA2 z 40 blokami CU, 96MB pamięci podręcznej i 12GB pamięci VRAM typu GDDR6 (interfejs 192-bit) oraz Radeona RX 6700M z 36CU, 80MB cache i 10GB RAMu.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Fajna technologia (autor: rookie | data: 1/06/21 | godz.: 18:02)
Open source, działa też na kartach Nv. Za chwilę nikt nie będzie pamiętać o siermiężnym i trudnym w implementacji DLSS. Niech NV w końcu pójdzie po rozum do głowy i zrozumie, że otwarte standardy w efekcie przynoszą o wiele większe zyski niż zamknięte (DDR vs RAMbus, Freesync vs Gsync, Physx)
- Dzisiaj gdzies w komentarzach na YT (autor: Kosiarz | data: 1/06/21 | godz.: 18:16)
Ngreedia - zobaczylem i mi sie bardzo spodobalo :)
- @temat. (autor: Mariosti | data: 1/06/21 | godz.: 19:37)
AMD daje porzuconym przez spocone czoło klientom GeForce serii 10 nowy feature który przedłuży znacznie życie tych kart... Ja wiem że to jest wciąż korporacja, ale pokazują po raz kolejny że mają ludzką twarz w odróżnieniu od nvidii.
- Mega bedzie (autor: Kosiarz | data: 1/06/21 | godz.: 21:47)
Jak to bedzie smigac z poziomu sterownika :p w sensie ze starszymi rzeczami out of the box
- Idea zacna... (autor: Kenjiro | data: 1/06/21 | godz.: 22:31)
Aczkolwiek na razie to jest raczej odpowiednik DLSS 1.0 (mydło edition), więc liczę na to, że z czasem powstaną wersje ulepszone. Kibicuję rozwiązaniu, bo konkurencja jest wskazana.
- @rookie + @Mariosti (autor: henrix343 | data: 1/06/21 | godz.: 22:33)
dokladnie.
Pfff jak te "mobilne radeony" zostana poupychane do lapkow (wymienne na zlaczu MXM) to tez pozamiata.
ZAdnym fanboyem nie jestem ale w tej chwili CPU = AMD i GPU = AMD. nVidia a juz szczegolnieintel nie stanowia dobrej konkurencji.
- Ach, och, (autor: josh | data: 2/06/21 | godz.: 00:54)
Żeby to dało się uruchomić na R9 390...
- Najważniejsza kwestia to jakość obrazu (autor: Soulburner | data: 2/06/21 | godz.: 07:39)
wszyscy skupiają się teraz na otwartości standardu, co jest świetne, owszem, ale musimy to zobaczyć w ruchu zanim zaczniemy się jarać.
Jeśli wierzyć przeciekom z kanału Moore's Law Is Dead, FSR ma oferować jakość bliższą DLSS2 niż DLSS1 - pozostaję sceptyczny, ale po cichu liczę, że będzie to dobre. Mojemu RX570 przydałoby się trochę ekstra mocy.
- 8== (autor: Mario1978 | data: 2/06/21 | godz.: 09:58)
To nie ma nic wspólnego z ekstra mocą obliczeniową jaką mają karty graficzne chociażby od AMD. Jeżeli OS, API i potem sterownik nie potrafi w pełni efektywnie wykorzystać GPU to właśnie dlatego ta technologia się pojawia. Mogli to zrobić prędzej a nie zrobili bo po co? Teraz gdy Nvidia ma swoje Tensory a AMD robi coś co Nvidia mogła także u siebie zrobić ale zdecydowała się na Tensory. AMD jest w o tyle lepszej sytuacji, że ich GPU od lat mają niższą sprawność wykorzystania mocy obliczeniowej od kart Nvidia. To pokazuje jak odmiennymi drogami poszły te dwie firmy i podzieliły rynek. Wystarczyło obserwować testy gier i zobaczyć, że czasami efektywności wykorzystania GPU od AMD w grach czasami osiąga 30% i właśnie o te pozostałe procenty źle wykorzystanych zasobów będzie toczyć się gra FSR czy GSR.
Nvidia też na tym zyska ale sporo mniej bo ich GPU lepiej radzą sobie z wykorzystaniem swojej mocy w wielu programach. Nie dziwmy się, że wielkie korporacje mają swoich programistów i używają własnych OS bo wiedzą doskonale, że najlepszym sposobem wyciągnięcia z hardware najwięcej jest posiadanie własnego OS specjalnie dostosowanego pod dany hardware wraz z oprogramowaniem dodatkowym. Dlatego testy na Windows czy Linux nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości i tylko mainstreamowy konsument może brać je pod uwagę.
- jakość jest ponoć gorsza (autor: Zbyszek.J | data: 2/06/21 | godz.: 22:57)
niż w DLSS 1.0 https://wccftech.com/...re-is-why-you-should-care/
- omg (autor: pawel1207 | data: 3/06/21 | godz.: 13:30)
czyli tobedzie podobny badziew do freesynca .. :D :D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|