AMD już w czerwcu zaprezentuje swoją odpowiedź na DLSS?
Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 17:25
(4)
Znany YouTuber o pseudonimie Coreteks twierdzi, że podczas czerwcowych targów Computex AMD oficjalnie zaprezentuje technologię FSR (FidelityFX Super Resolution). Pod tą nazwą kryje się konkurent Nvidiowego DLSSa, a więc skomplikowanego supersamplingu, który w locie skaluje obraz wyrenderowany w niższej rozdzielczości do wyższej z wykorzystaniem algorytmów SI. Dzięki temu obraz rozciągnięty z 1080p do 4K wygląda równie dobrze jak renderowany w natywnej rozdzielczości, ale do jego wyprodukowania karta zużywa znacznie mniej mocy obliczeniowej. Implementacja tej techniki w wykonaniu AMD ma być nie tylko otwarta – można będzie z niej korzystać na Radeonach i kartach GeForce, ale i łatwiejsza w użyciu niż produkt konkurencji.
Chodzi o to, że w przypadku rozwiązań zielonych sieć neuronowa musi zostać najpierw nauczona w jaki sposób ma poprawiać obraz, co wymaga dodatkowej pracy ze strony deweloperów, a FSR ponoć nie wymaga przeprowadzenia wstępnej fazy uczenia. Coreteks przekonuje również, że wydajność nowej technologii ma być co najmniej zadowalająca, a deweloperzy już pracują nad jej implementacją w swoich tytułach.
K O M E N T A R Z E
Końcem Czerwca (autor: Mario2k | data: 7/05/21 | godz.: 20:12) W grach Jesienią :)
to albo będzie brzydkie (autor: GULIwer | data: 8/05/21 | godz.: 22:51) albo wolne. Uniwersalne, wymagające małego nakładu developera to tylko w Erze. Chciałbym się mylić bo 4k zaczyna być wszędzie w monitorach i TV, ale żeby to obsłużyć w 120fps to karty już nie za bardzo wyrabiają.
@2. (autor: pwil2 | data: 9/05/21 | godz.: 00:52) Wraz z popularyzacją 4K na monitorach w okolicy 27" szkoda tracić wiele mocy obliczeniowej na liczenie każdego piksela w 4K. Alternatywą mogłoby być dynamiczne skalowanie rozdzielczości w częściach obrazu, gdzie detale są mniej istotne. Np. w wyścigach trawa/pobocze jest i tak rozmyte, a rozdzielczość najważniejsza jest w okolicy horyzontu.
AMD pracuje nad rozwiązaniem, które wykorzysta zasoby jakie (autor: Mario1978 | data: 9/05/21 | godz.: 17:33) nie są w pełni wykorzystywane przez ich GPU. Przydałoby się to także w przypadku CPU no ale to na późniejszy etap.
Nvidia lepiej wykorzystuje zasoby swojego GPU dlatego FSR w wykonaniu Nvidia będzie słabszy w efekcie końcowym. Wystarczy prześledzić wydajność w grach GPU od AMD na przestrzeni lat by zauważyć jak często efektywność wykorzystania ich GPU w grach osiąga poziom 30%, w najlepszym przypadku nie przekraczają 70% a więc jest pole manewru. Trzeba poczekać na premierę i wsparcie w grach a wtedy dostaniemy odpowiedzi.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.