Apple opatentowało nowy rodzaj podsystemu pamięci podręcznej, który ma rozwiązać problem z jednoczesnym dostępem do jej zasobów zarówno przez GPU jak i CPU. Ma on zastąpić tradycyjny model UMA (unified memory access) i opierać się na dwóch typach pamięci DRAM: szybszej i wolniejszej. Tej pierwszej byłoby oczywiście relatywnie niewiele i byłaby montowana w formie chipletów na tym samym PCB, co SoC. Apple chce w niej przechowywać najczęściej wykorzystywane dane i ma ona pełnić rolę pamięci podręcznej oraz być wsparciem dla wolniejszej, ale dużo pojemniejszej pamięci DRAM montowanej na osobnym PCB. Pamięć podręczna ma być przy tym budowana w sposób warstwowy i składać się z kilku połączonych ze sobą warstw z wydzielonymi sektorami dla poszczególnych części SoC.
Oprócz zmienionej budowy fizycznej Apple zastosuje tu też zupełnie nowe mechanizmy dostępu do zasobów sprzętowych, które mają umożliwić lepsze zarządzanie nimi.
K O M E N T A R Z E
Czyli (autor: jaross | data: 28/01/21 | godz.: 08:08) Opatentowali cache L4?
Dobrze, że nie opatentowani koła.
@up (autor: Qjanusz | data: 28/01/21 | godz.: 10:00) jeszcze mają czas...
O apple wymyslilo na nowo pamiec HBM... (autor: gantrithor | data: 28/01/21 | godz.: 10:19) a tak na serio to musza przedstawic jakis patent zeby ktos ich nie zaczal szarpac za brak oplat licencyjnych
@up (autor: bmiluch | data: 29/01/21 | godz.: 00:55) to i tak lepszy patent niż ten na zaokrąglone krawędzie
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.