TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 9 listopada 2020 |
|
|
|
GeForce RTX 3080 Ti pojawi się w styczniu Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 23:33 |
(13) | Niedawna premiera Radeonów RX6000 i ich wysoka wydajność skłoniły Nvidię do zmiany planów. Dotyczą one karty GeForce RTX 3080 Ti, której premiera początkowo nie była planowana. Według najnowszych informacji karta ta jednak trafi na rynek, i pozwoli wzmocnić konkurencję z modelem Radeon RX 6900 XT. GeForce RTX 3080 Ti ma otrzymać chip GA102-250-KD-A1 zawierający 10496 rdzeni CUDA, czyli dokładnie tyle samo ile ma GeForce RTX 3090. Różnicą będzie natomiast pojemność pamięci - zamiast 24GB będzie to 20 GB, przy 320-bitowej magistrali.
Zastosowane kostki GDDR6X o szybkości 19 Gbps pozwolą uzyskć przepustowość na poziomie 720 GB/s. Zasadniczo GeForce RTX 3080 TI zaoferuje więc takie GPU jak ma GeForce RTX 3090, ale przepustowość pamięci będzie identyczna jak w GeForce RTX 3080. Także wymiary GeForce RTX 3080Ti mają być identyczne jak dotychczasowego GeForce RTX 3080 (GeForce RTX 3090 jest znacznie większy i w obudowie zajmuje aż 3 sloty miejsca).
Według informatora Kopite7kimi słynącego z wielu sprawdzających się później informacji, premiera GeForce RTX 3080 Ti nastąpi w styczniu 2021 roku, a prawdopodobna cena tego modelu wyniesie 899 USD, czyli o 100 dolarów mniej aniżeli będzie kosztować Radeon RX 6900XT. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- RTX 3080 with limited 10GB VRam (autor: Mario2k | data: 10/11/20 | godz.: 23:47)
They Got fu**ed by NVidia
- niestety RTXy 3000 to totalne rozczarowanie (autor: Shark20 | data: 10/11/20 | godz.: 23:52)
NVidia zmienia proces litograficzny o całą generację, i uzyskuje +45% do wydajności przy wzroście TDP z 250W do 350W (wydajność na wat prawie identyczna jak w serii RTX 2000).
AMD w tym samym procesie litograficznym i uzyskuje o 100% wyższą wydajność (przy wzroście TDP z 225W do 300W) i o 50% lepszą wydajność na wat)
- Shark20 (autor: pawel1207 | data: 11/11/20 | godz.: 03:57)
i zalosne wyniki w rt i brak dlssa i tensorow i jak sie na to patrzy to okazuje sie ze ofertaa amd wcale nie jest tak arakcyjna no chyba ze masz koparke ..:D
- Ta... (autor: Lucullus | data: 11/11/20 | godz.: 09:57)
Cena będzie już 999 USD.
- jak murzyn na pasach (autor: bajbusek | data: 11/11/20 | godz.: 15:05)
pojawi się i zniknie :)
Spoko, zdążę noeodebrać RTX3080 zanim się to pojawi fizycznie
- Zbyszek (autor: Baraka | data: 11/11/20 | godz.: 15:26)
nie napisałeś którego roku...:)
- pawel1207 (autor: Mario2k | data: 11/11/20 | godz.: 17:14)
Coś mnie w kościach łupie że odszczekasz część tego co napisałeś już nie długo a resztę odszczekasz za około 3 miesiące ;)
- Mario2k (autor: bajbusek | data: 12/11/20 | godz.: 00:13)
koniecznie do ortopedy !
Zobacz oceny flagowej gry pod nowe Radeony - Godfall - tak będą nazywać serię radków 6000 po ich prawdziwej premierze po 18 listopada :D
Gra na start nie ma RT ... mimo takich buńczucznych zapowiedzi jaki to RT będzie na Radkach w tej grze MEGA i jak to braknie VRAM na RTX 3080 ... w dodatku jest słaba i nudna - porównana do genialnego inaczej przehajpowanego Anthem.
Marketing robi Wam z mózgu papkę ... poczekajcie na testy po 18tym listopada, z RTX 3080 też były achy i ochy a po pierwszych PRAWDZIWYCH recenzjach wybuchła afera z dławikami czy jak im tam ...
- @3. (autor: Mariosti | data: 12/11/20 | godz.: 13:03)
RT możesz sobie wsadzić gdzieś, podobnie jak tensory.
Jedyna przydatna z tych technologia przy obecnej mocy obliczeniowej gpu to dlss, a konkurencyjne rozwiązanie AMD przecież robi.
Także jeśli kogoś chcesz krytykować to nvidię za to że bez sensu miliardy tranzystorów marnują na jakieś duperele dla marketingu zamiast wydajne gpu budować!
- Mariosti (autor: pawel1207 | data: 13/11/20 | godz.: 06:19)
taaa :D znowu bredzisz rt to bedzie podstawa przyszlej grafiki i tyl e jak bys nie zaklinal swojej smutnej zeczywistosci to sa fakty amd w rt wypada slabo porownaniu do 3080 tensory sa swietnie o ilesie wie ja k i do czego mozna ich urzyc :D dlss wlasciwie ziaimplementowany w polaczeniu z rt robi zajebista robote amd cos wspominalo o dynamicznej rozdzielczosci ogolnie jedyne za co mozna krytykowac nv to dostepnosc serii 3x fajnie ze amd przyspieszylo szkoda tylko ze nie w rejonach tych ktore powinno .. ale wszystko wyjdzie w testach :D :D ... zawsze mnie fani czerwonych bawia 0 powtarzam zero faktow i 2 tony fantazji jak by wam amd sprzedalo gowno tez byscie krzyczeli jakie ro zajebiste jest .. a tak anprawde to o kartach amd niewiele wiemy poza tym ze rt to nie bezie ich mocna strona ale do koparki beda w sam raz ..:D
- @10. (autor: Mariosti | data: 13/11/20 | godz.: 12:12)
Zero faktów to Ty przedstawiasz.
Tensory są fajne ale nie w grach tylko w uczeniu maszynowym - co jest zgodne z moim zdaniem iż marnują tranzystory w gpu dla graczy.
O rozwiązaniu AMD piszesz jakbyś coś wiedział a przecież nie było prezentacji tego rozwiązania tylko zapowiedź, także przestań bredzić.
Jeśli miałbyś choć odrobinę pojęcia co to RT i jaka jest w ogóle idea RT względem Rasteryzacji to wiedziałbyś że obecnie są to zmarnowane tranzystory w gpu dla graczy. Jak GPU będą miały 10-20x większą moc obliczeniową i będą w stanie ruszyć coś więcej w prawdziwym RT niż Quake2 i Minecraft to pogadamy. A dopóki jest jak jest to ta technologia to zmarnowane tranzystory i dodatkowo czas developerów gier na wlepianie na siłę efektów korzystających z tego. Mam nadzieję że AMD nie zmarnowało za dużo tranzystorów na ten nvidiowy hype na RT który to tutaj @pawel1207 łyka jak pelikan i jeszcze broni. No i w nawiązaniu do tej kwestii w benchmarkach RT jednak bardzo dobrze wypadają nowe Radeony (na poziomie 70-80% nvidii), szczególnie jeśli nie zmarnowały tak ogromnej powierzchni rdzenia na obsługę DXR jak to zmarnowałą Nvidia.
Zrozum że bredzisz i się mylisz, gdyby tak nie było to nvidia z nienacka nie szykowałaby 3080Ti bo gdybyś miał chociażby cień racji to nie martwiliby się o konkurencję, a obecny przekaz nvidii jest jasny i klarowny:
"Nowe radeony są lepsze, ale poczekajcie^tm i wprowadzimy papierowo nowe gpu w stosownej cenie, ale już bez dużego chłodzenia aby nam marża nadmiernie nie spadła.
No i wiecie, jeśli kupiliście w pełnej cenie 3090 albo 3080 to oczywiście jesteście naszymi najwierniejszymi frajerami, dziękujemy."
- Mariosti (autor: pawel1207 | data: 13/11/20 | godz.: 16:57)
moim zdaniem najwieksi frajerzy to ludzie kupujacy amd do gier :D zostaja z zabytkowa technologia slabym raytracingiem i brakiem dlssa i z nadzeja ze amd po 10 latach uda wlasciwie zoptymalizowac sterowniki :D dziecko rt to ja sie zajmuje od 20 lat :D ti to co nv wprowadzila to jest rewolucja jesli chodzi o oswietlenie w grach z udzialem rt w rt a tensory niestety no beda urzywane chocby przy dllsie zreszta przykad 3080 i jej wydajnosci w rt pokazuje jasno ze bredzisz a wiesz dlaczego a dlateo ze twoje amd takrz pospiesznie wprowadzilo raytracing po pomio poprzednich zapewnien ze jest o 10 lat za wczesnie :D i szczeze gowno mnie obchodzi ile nv zurzywa tranzystow jesli chodzi o preformace per watt wyglada to nadal dobrze bioeac pod uwage nie najlepszy proces samsunga i 2 krotnie wydajniejszy rt :D no i dlss amd zasaplo a wydajnosc w rasteryzacji w najblizszych 2 latach bedzie miala mniejsze znazczenie natomiast bedzie wzrastac zapotrzebowanie w rt :D mozesz ogladac ten swoj swiat przez czerwone okularki i przeklamywac fakty na swoja modle :D ale fakty sa jakie sa karty nv wygladaj na bardziej przyszlosciowe nie odstaja wiele w rastryzacji a w rt bija amd na glowe a tensory i dlss soory dziecko ale czasy gdzie karty graficzne urzywa sie tylko do grania dawno minely a twoje amd w tym przoduje wydajac karty dla kopaczy :D dostepnosc :D :D z czasem beda dostepne dlatego ldzie czekaja na frajerow ktorzy kupia amd :D wtedy nv bedzie latiej dostepna dobry produkt sprzedaje sie na pniu a dziki nv mamy w koncu swietego gralla oswietlenia czyli rt w grach :D.
- @12 (autor: Mariosti | data: 14/11/20 | godz.: 03:00)
Performance per watt to NVIDIA ma właśnie nagle kiepski, i nagle efektywność też ma kiepską bo rzekomo ma 2x więcej SP, a wydajność zaledwie podobną i to są fakty.
Jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o grafice komputerowej to wiedziałbyś że rewolucyjne to ostatnio jest global illumination i to ono jest de facto odpowiedzialne za większość wysokiej jakości oświetlenia w nowych grach. A w przypadku RT jest właśnie 10 lat za wcześnie bo brakuje dramatycznie mocy obliczeniowej, co wiedziałbyś jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie.
Jeśli pracujesz w branży grafiki to najwyraźniej jesteś upartym partaczem, który zawsze musi coś dopowiedzieć i nigdy nie przyzna się do błędu, a tym bardziej do niewiedzy. Spotykałem już w pracy zawodowej takie osoby i jest to po prostu żałosne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|