TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 14 września 2020 |
|
|
|
Canon przyznaje, że padł ofiarą ataku Ransomware Autor: Wedelek | 01:52 |
| Ostatnio coraz częściej słyszymy o błędach w zabezpieczeniach i atakach na firmy z branży IT. Najpoważniejsze i najnowsze z nich dotyczyły Garmina, Intela, oraz Canona. Ten ostatni wciąż boryka się ze skutkami infekcji oprogramowaniem typu ransomware o nazwie Maze i gorączkowo szuka dziury w swoich zabezpieczeniach. Podobnie jak w przypadku Garmina, tak i tym razem kluczowe dane zostały zaszyfrowane, a firma musiała zapłacić okup by je odzyskać. Stojąca za atakiem grupa hakerów/crackerów nie tylko zablokowała dostęp do usług Canona, ale i pozyskała w sumie 10TB danych należących do ofiary.
Wśród nich były prywatne maile i wewnętrzne dokumenty firmy, co pod koniec ubiegłego tygodnia przyznał sam poszkodowany, potwierdzając atak w notce rozesłanej do pracowników – jej treść znajdziecie poniżej.
Choć nie ma na to żadnych dowodów, to trzeba mieć na uwadze, że w wyniku ataku w ręce złodziei mogły też trafić prywatne dane użytkowników, którzy korzystali z chmurowej usługi Canona do przechowywania zdjęć. Zwłaszcza, że powiązana z nią witryna była niedostępna w okresie od 30 lipca od 4 sierpnia, czyli w momencie, w którym trwały negocjacje ze złodziejami danych.
W sumie w wyniku ataku nie działały następujące witryny:
www.canonusa.com
www.canonbroadcast.com
b2cweb.usa.canon.com
canondv.com
canobeam.com
canoneos.com
bjc8200.com
canonhdec.com
bjc8500.com
usa.canon.com
imagerunner.com
multispot.com
canoncamerashop.com
canoncctv.com
canonhelp.com
bjc-8500.com
canonbroadcast.com
imageland.net
consumer.usa.canon.com
bjc-8200.com
bjc3000.com
downloadlibrary.usa.canon.com
www.cusa.canon.com
www.canondv.com |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|