TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 3 sierpnia 2020 |
|
|
|
Microsoft prezentuje DirectX 12_2 Autor: Wedelek | 05:53 |
| Microsoft wydając DirectX 12 Ultimate wprowadził sporo nowości, których część kart po prostu nie wspiera. Teraz pojawiła się natomiast druga duża aktualizacja, o symbolu level 12_2, która też dodaje kilka nowych rzeczy i modyfikuje już istniejące funkcje. Mamy więc do czynienia z API DX12, DX 12 Ultimate i DX Ultimate (lvl 12_2). Dla mniej zorientowanych w temacie użytkowników może to być niestety mylące. Tym bardziej, że nowa wersja bibliotek wymaga sterownika z modelem WDDM 2.0 i Shader Model 6.5, a wprowadzone przez nią funkcje wymagają zastosowania komponentu o nazwie Direct3D 12. Przypomnę, że poprzednia generacja operowała jeszcze na Direct3D 11. W sumie mamy niezły bajzel w nazewnictwie, a jednymi kartami, które na dzień dzisiejszy potrafią wykorzystać nowe API są układy od Nvidii z GPU Turing.
To na szczęście niebawem się zmieni za sprawą premiery kart z GPU na bazie RDNA2 i Ampere.
Wracając jednak do DX12 level 12_2, nowe biblioteki wprowadzają naprawdę dużo modyfikacji, z których najwięcej dotyczy czterech funkcji. Są to:
• DirectX raytracing – wiadomo, to samo, co u Nvidii, tylko programowo
• Mesh shaders – nowy podprogram do lepszego cieniowania obiektów
• Variable rate shading – technika pozwalająca w locie zmieniać rozdzielczość tekstur na obiektach lub ich fragmentach
• Sampler feedback – odpowiada za optymalizowanie zużycia pamięci, poprzez lepsze zarządzanie teksturami i mipmapami. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|