Microsoft Flight Simulator powala wymaganiami sprzętowymi
Autor: Wedelek | źródło: Microsoft | 05:43
(11)
Najnowsza odsłona Microsoftowej serii Flight Simulator zapowiada się naprawdę ciekawie. Jak wiadomo z wcześniejszych doniesień zapewni nam ona dostęp do dziesiątków wysokiej jakości maszyn a także ogromnych map stworzonych na bazie prawdziwych zdjęć lotniczych i okraszonych realistycznym cyklem dobowym oraz pogodowym. Danych wykorzystywanych przez grę jest tak dużo, że część z nich będzie na bieżąco pobierana z serwerów Microsoftu, a mimo to zainstalowana gra będzie zajmować aż 150GB przestrzeni dyskowej. Jak na stosunkowo niszową produkcję zapowiada się prawdziwy Behemot, który zapewne zmiecie całą konkurencję z rynku gdy tylko się pojawi.
Niestety gra będzie wymagać naprawdę mocarnego PC-ta i równie wydajnego łącza internetowego. Żeby w ogóle ją uruchomić będziemy potrzebowali co najmniej Ryzena 3 1200 lub Intela i5-4460, karty graficznej z 2GB pamięci o mocy Radeona RX 570 lub GeForce’a GTX 770, 8GB pamięci RAM oraz łącza internetowego o przepustowości 5Mb/s.
Jeśli natomiast chcemy doświadczyć rozgrywki w pełnej krasie, to nie obędzie się bez co najmniej Ryzena 7 2700X lub Intela i7-9800X, Radeona VII / GeForce’a RTX 2080, 32GB pamięci RAM, 150GB dysku SSD i łącza ze stabilnymi 50Mb/s.
Kiedyś były (autor: CharlieBrown | data: 23/04/20 | godz.: 06:40) symulatory, teraz nawet nie ma czym pokierować.
@01 (autor: ligand17 | data: 23/04/20 | godz.: 08:27) Kiedyś, dawno temu, w czasach F15III, F14 Fleet Defender to były symulatory... Potem już nie było tak ciekawych gier lotniczych, może poza Il-2. Teraz to zręcznościówki są. Jedynie Flight Simulator trzyma fason.
Po co połączenie z serwerem?! (autor: OSTVegeta | data: 23/04/20 | godz.: 09:21) Czyżby Microsoft chciał tym razem uniknąć wykorzystywania symulatora przez terrorystów?
Hmmm... (autor: ligand17 | data: 23/04/20 | godz.: 09:25) @03: w DSC nie grałem, nie wypowiem się.
@04: Myślenie nie boli: gra wykorzystuje rzeczywiste zdjęcia terenu całego świata - satelitarne w wysokiej rozdzielczości oraz zdjęcia lotnicze. Gdyby chcieć to wszystko zmieścić na dysku, to potrzeba byłoby miejsca liczonego w petabajtach. Dlatego na dysku będzie przechowywane tylko to, co jest potrzebne w grze (cache), cała reszta będzie sukcesywnie dociągana z serwerów w trakcie gry.
@up (autor: rookie | data: 23/04/20 | godz.: 11:26) Ale te 150GB w takim razie mnie nie przekonuje. To co w takim razie robi engine gry? Obrabia na bieżąco gigabajty mapy ściągnięte z neta? Stan Montana w Far Cry 5 zajmował 50GB, gdyby to rozszerzyć na widok dla całego świata to 10 terabajtów byłoby mało.... Ciekawe co jest w ramach 5ych 150GB....
CD:MW (autor: Wedrowiec | data: 23/04/20 | godz.: 17:44) zajmuje ponad 150 GB.
Jeżeli w porównaniu minimalnych wymagań (autor: Mario1978 | data: 23/04/20 | godz.: 20:05) nie ma błędu to już MS ma problem z pracownikami, którzy pozwalają sobie zestawiać GTX 770 z RX 570.Różnica jest ogromna na korzyść GPU od AMD.Tu bardziej było by lepiej zestawić z Radeon 7870 ale i tak GTX 770 nie miał by szans.
@up (autor: rookie | data: 23/04/20 | godz.: 20:58) Czy wyczuwasz celową deoptymalizację jednego producenta kosztem drugiego? :( Inna sprawa, że wymagania są często zawyżone. U mnie na FX8300 i 1030 GDDr5, Dooma Eternal działa na średnich w 30 FPS, a według benchmarków powinien chodzić na loe i to 20-25 FPS. A u mnie fps nigdy nie spadł poniżej 25 FPS nawet w wymagających sceneriach...
@4. (autor: Shamoth | data: 24/04/20 | godz.: 13:32) Podobno wszystkie dane sukcesywnie zasysane z serwerów zajmują około 2PB.
Pewnie kiedyś pojawi się opcja żeby sobie zassać całego FS'a do grania offline ale wtedy też nie będziemy mieli aktualnych warunków pogodowych zza okna w FS bez połączenia z serwerami...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.