TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 13 stycznia 2003 |
|
|
|
GeForce FX nadchodzi Autor: R4v | źródło: Inquirer/DigiTimes | 20:08 |
(12) | W związku ze zbliżającą się premierą kart z układem GeForce FX, pojawia się coraz więcej informacji na ten temat. Niemiecki sklep ComputerBoot twierdzi, że rozpocznie sprzedaż kart firmowanych przez Club3D już 22 stycznia. Jest to jednak mało prawdopodobne. Karty mają zadebiutować dopiero w drugiej połowie lutego. Z kolei MSI rozpoczęło już kampanię reklamową przedstawiając zdjęcia swojej karty MS-8904 i nieco informacji o niej. Karta ma układ elementów taki sam jak "reference board" nVidii. MSI jest oficjalnym partnerem nVidii i ma wypuścić swoje karty w momencie premiery. W Europie głównym dystrybutorem kart ma być Creative Labs, jednak MSI zatrzyma dla siebie rynek producentów komputerów. Karty z GeForce FX używają kompresji koloru LightSpeed Memory Architecture i mają być znacznie szybsze w trybach z użyciem anti-aliasingu niż konkurencja. Dostępne będą dwa nowe tryby FSAA: 6XS dla Direct3D i 8X dla OpenGL i Direct3D. A oto specyfikacja karty:
Procesor graficzny
- technologia produkcji: 0.13 um, miedziane połączenia
- 125 milionów tranzystorów
- 8 potoków wykonawczych
- 1 jednostka teksturująca na potok (16 tekstur na jednostkę)
- taktowanie >500MHz
- 350 "trójkątów" na sekundę
Pamięć
- taktowanie >1GHz (>500MHz DDR)
- magistrala 128-bitowa DDR-II
- 128MB lub 256MB
- kompresja koloru 3 generacji
Chociaż MSI już szykuje się do premiery, to jak twierdzi DigiTimes, 12-warstwowe płytki mogą stworzyć poważne problemy innym producentom. nVidia ma zamiar zamówić dużą ilość kart i sprzedać je firmom, które nie będą w stanie szybko rozpocząć własnej produkcji. Firma planuje także wprowadzenie układów NV31 i NV34 odpowiednio w marcu i w kwietniu. Te procesory trafią już bezpośrednio do producentów wytwarzających karty. Będą one umieszczane na ośmio-, dziesięcio-warstwowych płytkach, co powinno zmniejszyć koszty i przyspieszyć ich wprowadzenie na rynek. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- 350 "trójkątów" na sekundę ??? (autor: sojomail | data: 13/01/03 | godz.: 20:33)
:D huehe.
- HIHIHIH (autor: Pynio | data: 13/01/03 | godz.: 21:27)
zauwaz ze to sa "trojkaty". takie w cudzyslowiu!!! czyli..... to COS znaczy, nie sa one takie zwylke, dlatego tyle. nie smiej sie :)
- A tak na powaznie (autor: Pynio | data: 13/01/03 | godz.: 21:35)
w tym momencie. wydajnosc tych procesorow jest zabojcza. w tym momencie boli Mnie to ze nie mam sterow np. do 3d max albo maya..... wiem wiem... quadro i takie tam.. NIE CHCE! wydanosc tych potworow mi starcza... co mi z tego jesli zaraz wyjdzie morrwind 2 ktory przez lenistwo/brak srodkow/WHATEVER ZJE mi tego calego fx+9700 na pokladzie... dalej jestem pod wrazeniem xbox. gdzie ludzie dopracowuja wszystko w kazdym szczegole. Chce miec optymalizacje, bardzo dobre sterowniki, wsparcie softwarowe. nic wiecej. 3dMarka nie uzywam..... nie zarobilem jeszcze "pracujac" pod tym programem :))))
- Cena FX'a... (autor: mando | data: 14/01/03 | godz.: 00:25)
Troche smieszna... 696 euro
- Dokladnie, cena to paranoja... (autor: fields | data: 14/01/03 | godz.: 08:20)
przeciez to prawie 3 tysiace zlotych, bez monitorka to niezgorszego kompa za to zloze np z gf4 ti4200, poza tym szczerze mowiac wolalbym no i tak kupic 9700, niewiele slabszy, polowe tanszy, a pokazcie mi gre ktora go przydusi(przy niezlym procu oczywiscie)
- Co do R9700 (autor: EvilD | data: 14/01/03 | godz.: 08:41)
to ja mowie pass, bo jak na razie sterowniki ATI dla programisty OpenGL to sie nadaja do pchania zepsutej karuzeli. nVidia na tym polu lepiej sie stara, dlatego czekac bede na FX'a. Szkoda tylko, ze z takimi cenami to jeszcze bede dlugo czekal... Moze nawet do konca tej firmy, bo nVidia, skoro bierze sie za nadzor produkcji NV30 to popelnia ten sam blad co kiedys 3DFX ze swoim Voodoo3. Tez sie spozniaja, tez chca sami, ech... BTW. Czy widzicie, ze na karcie sa 2 wyjscia na wiatraczki? Troszke mnie to irytuje, bo prawdopodobnie oznacza glosne chlodzenie :(
- pokazać grę która przydusi R9700? (autor: dżwa | data: 14/01/03 | godz.: 09:06)
Doom 3 beta. Ledwo stękał na P4 2,8 R9700 Pro... Pytania??
- zadnych pytan ;)) (autor: NimnuL-Redakcja | data: 14/01/03 | godz.: 09:26)
DOOM III oficjalna pelna wersja bedzie chodzila na 1GHz procku i grafie klasy GF2 wtak okolo 800x600 i to normalnie - zobaczysz.
Wersje alfa nie sa do testow ! ;)
- dżwa (autor: mando | data: 14/01/03 | godz.: 13:06)
Rotfl
Nie ma to jak dobry dowcip na rozpoczecie dnia ;)
- Małe co nieco o pamięci (autor: Scorn | data: 14/01/03 | godz.: 13:35)
1. Co jest tańsze w zastosowaniu:
- DDR + 256 bitowa szyna, czy
- DDR II + 128 bitowa szyna ???
(bo w wydajności na jedno wyjdzie)
2. Radki 9700 dadzą się pakować po dwa rdzenie
na jedną płytkę, tak jak w ATI Rage Fury MAXX,
niech ktoś mi przypomni czy te karty miały dwa
oddzielne kontrolery pamięci ???
Czy pamięć dla obu rdzeni była wspólna ???
- nadchodzi (autor: lakers | data: 14/01/03 | godz.: 14:04)
i nadchodzi i nadejsc nie umie lol
- Scron - Rage MAXX (autor: Macius | data: 14/01/03 | godz.: 20:52)
Z MAXX to niestety bylo calkowicie przerabane - co prawda byla to chyba pierwsza karta z 64 MB RAM na pokladzie, ale tak naprawde to ona miala 2x32 - i to jest chyba odpowiedz na Twoje pytanie... Kazdy z Rage'ow renderowal po jednej klatce i jakos to sie do kupy potem skladalo ;-) Nie powiem - efekt byl naprawde niezly, ale...
No wlasnie: po pierwsze tylko male Win (ludzie z ATI dali ciala, ci z MS tez i nie ma mowy o driverach pod W2k czy inne XP wynalazki). Szkoda, bo karta fajnie dziala do dzis... Obawiam sie jednak, ze ATI juz drugi raz tego bledu nie popelni :(
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|