Na początku przyszłego roku na serwerach Nvidii zagości nowa wersja bibliotek PhysX o numerze 5.0. Wprowadzi ona nowy system deformacji obiektów oparty na metodzie FEM (Metoda Elementu Skończonego), który podobnie jak w prezentowanym przez AMD FEMFX pozwoli na zaawansowaną symulację sztywności i zmian objętości elementów 3D. Zmianom ulegnie również algorytm odpowiedzialny za zachowanie materiałów i lin, a także cieczy. Nvidia obiecuje nam całkiem nowy sposób symulacji zjawisk cząsteczkowych, który ma być nie tylko bardziej efektowny ale i mniej zasobożerny.
Ponoć nowa technika nazwana SPH (Smoothed Particle Hydrodynamic) ma się przy tym bardzo dobrze skalować, a jej korzenie sięgają algorytmów używanych w rozwiązaniach profesjonalnych w oceanografii i wulkanografii. Nvidia uraczyła nas też bardzo fajnym demem technologicznym, które możecie zobaczyć poniżej:
K O M E N T A R Z E
4-5 lat (autor: Mario2k | data: 19/12/19 | godz.: 19:48) Zanim to ktoś sensownie wykorzysta w grach . :(
Physics (autor: rookie | data: 19/12/19 | godz.: 20:44) Mam geforce'a ale chyba ta technologia to nie jest zbyt używana...
1.. (autor: Baraka | data: 19/12/19 | godz.: 22:44) skoro mówicie hipolicie,że NV dopiero za 4-5 lat zaimplementuje w grach (co jest bezedurą),to AMD pewnie zrobi to w 10-15 lat
sindicate wars, 25 lat temu (autor: Wyrzym | data: 21/12/19 | godz.: 22:36) pelna destrukcja otoczenia, cale wierzowce spadajace na glowe.... gdzie to teraz jest? hymmm. te fizyczne ficzerki marketingowe to tylko sa fajne dla osob ktore nie maja zielonego pojecia o grach. To co oni tam pokazuja to jedno, to co bedzie relanie w grach to hymmm... bylo wiecej niz teraz jest bez zadnej pro technologii :]
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.