TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 31 lipca 2019 |
|
|
|
AMD zwiększa możliwości Radeon ProRenderera Autor: Wedelek | źródło: AMD | 18:28 |
| Podczas tegorocznych targów SIGGRAPH 2019 firma AMD ogłosiła kilka nowości dla Radeon ProRendera, czyli silnika, który w oparciu o zasady fizyki przeprowadza rendering z wykorzystaniem mocy karty graficznej, ułatwiając profesjonalistom CAD i deweloperom 3D łatwą produkcję wysokiej jakości grafik. Ponadto firma MAXON zapowiedziała kolejną dużą aktualizację pakietu Cinema 4D™ (Release 21), która zostanie udostępniona jesienią i wprowadzi szereg nowych funkcji korzystających z Radeon ProRendera, takich jak wsparcie dla renderingu objętościowego i nowe opcje dla rozmyć ruchu.
Obecnie Radeon Pro Render jest natywnie zintegrowany w następujących aplikacjach:
• ACCA® Edificius, czyli oprogramowaniu do modelowania informacyjnego budynków wspierającego odszumianie akcelerowane przez sztuczną inteligencję i wyposażone w złożoną bibliotekę materiałową PBR,
• InstaLOD® Studio XL – jest to pakiet umożliwiający szybkie i łatwe tworzenie foto-realistycznych wizualizacji,
• Z-Emotion Z-Weave, czyli następnej generacji silnika do tworzenia wirtualnych próbników, który przekształca dwuwymiarowe wzory w trójwymiarowe próbki do oglądania zarówno na tradycyjnych wyświetlaczach jak i zestawach VR.
Warto przy tym wspomnieć, że niedawno Radeon ProRender został wzbogacony o nowe funkcjonalności, oferując deweloperom nową technologię AMD Full Spectrum Rendering (FSR), która może działać na każdym etapie procesu renderingu (zapowiedziana na serii konferencji NAB 2019). Technologia ta uwzględnia rasteryzację, rendering hybrydowy, fotorealistyczny rendering z nastawami i path-tracing. FSR jest obecnie dostępny w wersji testowej dla programistów w zestawie SDK Radeon ProRender, tj. części pakietu Radeon ProRender Developer Suite. Wkrótce zostanie też udostępniony w wersji beta dla rozszerzenia do programu Blender.
Kolejna nowość, to filtry odszumiające i skalujące, które bazują na akceleracji w oparciu o sztuczna inteligencję oraz Microsoft® DirectML. AMD deklaruje, że dzięki nim płynność podglądu w tzw. viewportach dzięki może wzrosnąć nawet 18-krotnie.
Przywoływany wcześniej Blender 2.80 dzięki bibliotekom od AMD oferuje rendering włosów, akcelerowane przez sztuczną inteligencję, odszumianie i adaptacyjne próbkowanie. Ulepszenia zostały także dodane do rozszerzeń dla pakietu Autodesk Maya, który to program otrzymał wsparcie dla renderingu kafelkowego i oświetlenia przejść (portal light), a także większą płynność podglądu.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|