GeForce w końcu z obsługą 30-bitowego koloru w OpenGL
Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 18:37
Podczas tegorocznej konferencji Siggraph 2019 zaprezentowała nową serię laptopów z rodziny RTX Studio, wyposażonych w karty graficzne z rodziny RTX. Ponieważ są to modele przeznaczone dla grafików, toteż aby odniosły one rynkowy sukces producent musiał usunąć jedno z najbardziej niedorzecznych ograniczeń od lat istniejących w jego sterownikach – blokadę obsługi 30-bitowego koloru (10bpc) dla bibliotek OpenGL na akceleratorach z rodziny GeForce. Do tej pory aby cieszyć się z tego rozwiązania należało zakupić znacznie droższą kartę z rodziny Quadro. W ten sposób Nvidia wyciskała z grafików dodatkowe dolary, podczas gdy np. posiadacze Radeonów od początku mogli cieszyć się poszerzoną obsługą koloru.
Aby skorzystać z nowych możliwości należy w pierwszej kolejności pobrać nową wersję sterowników GeForce 431.70 WHQL Studio z tej strony. Sterowniki oprócz zniesienia blokady oferują poprawki dla oprogramowania Autodesk Arnold, Blendera, Cinema 4D, Vegas, oraz Octane rendera.
K O M E N T A R Z E
Jeszcze nikt nie napisał komentarza.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.