Mozilla przygotowała stronę do oszukiwania algorytmów reklamowych
Autor: Wedelek | źródło: Mozilla | 05:01
(2)
Fundacja Mozilla przygotowała ciekawą akcję walki ze skryptami śledzącymi w ramach której powstała strona Track THIS. Jej celem jest zmylenie algorytmów poprzez otwarcie 100 dodatkowych zakładek ze stronami powiązanymi z jedną ze stereotypowych grup społecznych. Swoją nową tożsamość można określić klikając w odpowiedniego awatara. W całej akcji nie chodzi o całkowite i permanentne oszukanie systemów zarządzania reklamami, a o uświadomienie użytkownikom jak bardzo są oni śledzeni i poddawani analizie. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że Mozilla gra przy tym na niekorzyść Google’a, który jest jednym z jej największych donatorów.
Do wyboru mamy następujące archetypy:
- Hypebeast, z obsesją na punkcie butów i muzyki;
- Filthy Rich, przeglądający strony z drogimi samochodami i klubami;
- Doomsday Prepper, skupiony na wszelakiej maści produktach w puszkach, bunkrach i spiskach;
- Influencer, fan medycyny alternatywnej, astrologii i medytacji z własnym vlogiem.
K O M E N T A R Z E
Hahaha. (autor: Muchomor | data: 2/07/19 | godz.: 11:46) Wypróbowałem to - Miałoby sens, gdyby otwierało zakładki, ale to otwiera okna... Nie jestem wystarczająco silny, żeby zamykać potem 100 okien.