Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 25 marca 2019 
    

Wyniki finansowe Nvidii za cały rok fiskalny 2019


Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 06:07
(3)
Nvidia opublikowała swoje wyniki finansowe za cały rok fiskalny 2019 chwaląc się przy tym wzrostem w niemal każdym segmencie. W ujęciu rocznym przychód ze sprzedaży GeForce’ów wzrósł o 13% do 6,2 miliarda dolarów, rynek rozwiązań profesjonalnych przyniósł 1,13 miliarda dolarów (+21%), bazy danych dorzuciły kolejne 2,932 miliarda dolarów (+52%), a układy dla samochodów to dodatkowe 641 milionów dolarów do przychodu (+15%). Łącznie przełożyło się to na 11,7 miliarda dolarów przychodu (+21% w porównaniu do roku fiskalnego 2018) i zysk z działalności operacyjnej wynoszący 4,4 miliarda dolarów przy marży 61,7% i kosztach operacyjnych na poziomie 2,8-miliarda dolarów.

Producent pochwalił się też świetnym wskaźnikiem FCF na poziomie 3,1 miliarda dolarów, obrazującym, ile gotówki jest w stanie wygenerować przedsiębiorstwo po odjęciu wydatków na utrzymanie i rozbudowę. To ważna wskazówka dla inwestorów zainteresowanych jak najwyższą dywidendą.

Ciekawie prezentują się dane pochodzące z segmentu Gaming. Nvidia szacuje, że aż 50% posiadaczy jej kart ma modele z rodziny Pascal, 48% to właściciele starszych modeli, a Turingi ma zaledwie 2% użytkowników. Co więcej aż 90% tych kart ma wydajność poniżej GTXa 1660Ti. Przy tym producent chwali się, że na premierę sprzedało się o 45% więcej Turingów niż Pascali, a kupujący przesiadają się na modele z wyższej półki cenowej. Twórcy raportu skrzętne pomijają przy tym fakt słabej dostępności kart z rodziny Pascal podczas ich premiery oraz znacznie wyższe ceny Turingów wywołane dodaniem nowych jednostek.

To oczywiście nie koniec. Raport jest znacznie obszerniejszy. Dowiadujemy się z niego np. że w minionym roku 35% zatrudnionych inżynierów zajmowało się oprogramowaniem, 40% rozwijało architektury GPU, a pozostałe 25% pracowało nad rozwiązaniami związanymi stricte z grami, SI i samochodami autonomicznymi.

Pełną wersję znajdziecie pod TYM adresem.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. marży 61,7% (autor: Conan Barbarian | data: 25/03/19 | godz.: 08:58)
    no comment

  2. Barbare zatkało... (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 25/03/19 | godz.: 15:30)
    ano, AMD ma prawie dwukrotnie mniejnszą marżę, iż NV, wiec jak mają się rozwijać ? trzepią tanie kotlety, w dodatku jest ich mało więc mało zarabiają

  3. @2. (autor: Mariosti | data: 26/03/19 | godz.: 12:35)
    Marża to nie to co im na rnd zostaje tylko to co im w kieszeni zostaje, czyli to na co łosiu dałeś się naciągnąć

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.