WD i Toshiba: 128-warstwowe pamięci 3D NAND TLC BiCS-5
Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 15:19
(4)
Firmy Toshiba Memory Corp. oraz Western Digital pochwaliły się opracowaniem nowych kostek pamięci NAND Flash przeznaczonych do stosowania w nośnikach SSD. Nowe kostki o nazwie BiCS-5 to 128-warstwowe pamięci 3D NAND Flash typu TLC (Tripple Level Cell), czyli przechowujące 3 bity danych w jednej komórce. W porównaniu do dotychczasowych 96-warstwowych kostek BiCS-4, w budowie nowych modułów pamięci zastosowano kilka innowacji. Jedną z nich jest 4-płaszczyznowa konstrukcja, w której jedna kość jest podzielona na cztery niezależnie dostępne sekcje.
W porównaniu do 2 płaszczyznowej konstrukcji stosowanej w dotychczasowych kostkach BiCS-4, powoduje to dwukrotny wzrost wydajności do 133 MB/s na kanał, z 66 MB/s dotychczas.
Oprócz tego wszystkie obwody sterujące i logiczne zostały przeniesione do najniższej warstwy, z warstwami danych ułożonymi powyżej, co zaoowocowało 15-procentowym spadkiem zajmowanej powierzchni.
Masowa produkcja nowych modułów pamięci Flash ma rozpocząć się w przyszłym roku.
K O M E N T A R Z E
Ta tabelka widać jest typowo marketingowa (autor: UI IQ | data: 9/03/19 | godz.: 14:54) ale dla konsumenta liczy się rozwój.
W drugiej połowie tego roku Samsung powinien powoli kończyć budowę swojej nowej fabryki , w której mają powstawać najnowocześniejsze układy produkowane w litografii 7nm EUV i to będzie pierwsza generacja ich nowej drogi rozwoju.Zobaczymy jak ważne były wieloletnie działania zmierzające do totalnej dominacji i kto jeszcze załapie się z innych krajów.
7nm EUV jest przejściowym elementem rozwoju u takiego Samsunga ponieważ oni chcą do perfekcji opanować metodę do jak najtańszej produkcji rewolucyjnego litografii jaką będzie 3nm GAAFET a następnie GAAPET gdzie upływy prądu mają być zredukowane o 33% co się wiąże z wyższymi zegarami a także ze sporo większą energio oszczędnością.
Rodzice już teraz muszą zbierać kasę na przyszłe wydatki dla swoich dzieci.
@1. (autor: anemus | data: 10/03/19 | godz.: 06:29) Widać, że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz xD
@2. (autor: bmiluch | data: 10/03/19 | godz.: 21:03) wygląda to jakby Sony przeszedł do marketingu SZEPTANEGO u Samsunga