TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 13 lutego 2019 |
|
|
|
Battlefield V otrzymuje obsługę DLSS Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 18:32 |
(27) | EA we współpracy z Nvidią wprowadził nowy mechanizm do gry Battlefield V poprawiający wydajność podczas renderowania obrazu. Mowa o funkcji DLSS (Deep-learning Supersampling), która bazując na systemie sztucznej inteligencji optymalnie wygładza krawędzie wyświetlanych przedmiotów. Dzięki temu uzyskany obraz jest nie tylko lepszej jakości, ale i sama gra działa płynniej dzięki temu, że do obliczeń zaprzęgane są rdzenie Tensor, które odciążają procesory strumieniowe (CUDA). To rzecz jasna pozytywnie wpływa na ilość wyświetlanych podczas grania klatek. Niestety z tej technologii skorzystają jedynie posiadacze kart graficznych z serii Nvidia RTX, które do tanich nie należą.
Nowa funkcja do gry trafiła kilkanaście godzin temu wraz z aktualizacją Battlefield V Chapter 2: Lightning Strikes.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- :.. (autor: Aamitoza | data: 13/02/19 | godz.: 21:13)
Nawet na YT na video wrzuconym przez nvidia widać różnice miedzy 4K z TAA I "4k" DLSS. na korzyść Prawdziwego 4K, a to tylko skompresowane wideo, wiec realnie widać ją pewnie bardziej. Tekstury z dlss sa wyraźnie bardziej rozmyte.
- zgadza się (autor: Mario2k | data: 14/02/19 | godz.: 01:31)
W obecnym stanie DLSS dodaje 30% więcej klatek na sekundę pogarszając zauważalnie jakość grafiki :(
LIPA po całości ale posiadacze RTX się cieszą jak dzieci co dostały lizaka od którego będą miały pruchnicę i nowotwór trzustki.
- trudno czytac te zgryzliwe komentarze (autor: g5mark | data: 14/02/19 | godz.: 11:33)
dzieci ktorzy z zawisci ze AMD nie ma nic to zaoferowania w temacie RT po prostu chca umniejszyc przyjemnosci innym. Lipa to jest AMD i ich Radeony. Ja bym powiedziel,ze twoja zawisc przeradza sie w pruchnice i nowotwor trzuski a wszyscy ktorzy ciesza sie RT i DLSS sa we wspanialym nastroju i nie maja powodow do niepokoju. Jakosc grafiki jest taka sama i nie zauwazylem zadnego pogorszenia jakosci grafiki. Obawiam sie ze tak sie stanie gdy AMD na Radeonie VII zaimpelemtuje tego ekwiwalent w przyszlosci (jesli wogole im sie to uda), wtedy doiero bedzie spadek ilosci fps i jakosci grafiki.
- do 3 (autor: Atak_Snajpera | data: 14/02/19 | godz.: 11:50)
ACHTUNG! NVIDIA TROLL ON BOARD!
- Uwaga, powyzwj troll AMD (autor: g5mark | data: 14/02/19 | godz.: 11:58)
i do tego jeszcze szwab
- od chcial powiedziec (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 14/02/19 | godz.: 12:49)
na tym zasciankowym forum,ze lepiej tu nie zagladac,bo i tak nie ma znaczenia co tu chcesz napisac i tak uwazaja cie za trolla.
- @1. @2. (autor: pwil2 | data: 14/02/19 | godz.: 15:59)
Idealne rozwiązanie, by w nadchodzących grach z RT z 720p@30fps zrobić FHD+ ;-)
- c.d. (autor: pwil2 | data: 14/02/19 | godz.: 16:00)
Mogli nazwać RTX5900Ultra ;-)
- g5mark (autor: kombajn4 | data: 14/02/19 | godz.: 16:45)
" Jakosc grafiki jest taka sama i nie zauwazylem zadnego pogorszenia jakosci grafiki."
Obawiam się że czeka cię wizyta u okulisty bo skoro ja na skompresowanym przez Youtube filmie widzę że jakość tekstur po włączeniu DLSS leci na pysk to ty chyba masz wadę wzroku jak Stępień z 13 posterunku
BFV
https://www.youtube.com/watch?v=QJHxQnFWmPg
Metro
https://www.youtube.com/watch?v=8q7KCTXy2Jc
Generalnie w prostej strzelance online typu Batlefilda może i ta technika jest użyteczna bo tam i tak nikt nie zwraca uwagi na jakość tekstur i detale. Ba z tego co wiem sporo osób odpala grę na low.
Na dodatek dochodzi jeszcze kwestia kuriozalnej decyzji Nvidii kiedy to "cudo" można uruchomić:
https://pclab.pl/news79923.html
- kombajn, z toba trzeba jak z mlocka na wsi (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 14/02/19 | godz.: 16:59)
j...c mocno ino szybko. przy takich detalach ktore dociekasz, jak na pierwsze stery ktory NB wypuscila to jest niezle.Zapewne poprawia to w kolejnych edycjach. A tobie zycze pocnych wrazen na Radeonie
- Na wszystkich sajtach (autor: Mario2k | data: 14/02/19 | godz.: 17:02)
Są już porównania i na screenach widać że DLSS rozmywa obraz .
- Sony Vaio Zamiatajo (autor: kombajn4 | data: 14/02/19 | godz.: 17:33)
Jak ci się tak nie podoba "na tym zasciankowym forum" (pisownia oryginalna)to weź się przenieś gdzieś indziej, co?
Porównaj sobie sam (screeny z TomsHardware)
DLSS OFF
https://img.purch.com/...LLXVsdHJhX1JULUhpZ2gucG5n
DLSS ON:
https://img.purch.com/...hX1JULUhpZ2hfRExTUy5wbmc=
Rozmyte tekstury i znikające detale jak np trawa na zboczu po lewej. Ale nie, mnie trzeba j....c bo potrafię dostrzec że po raz kolejny Nvidia wprowadza technikę która ogranicza detale żeby podnieść wydajność. Poprzednim razem wprowadzili Multi-Res Shading które obniża rozdzielczość renderowanego obrazu na obrzeżach monitora żeby podkręcić wydajność.
- Kombajnie (autor: Brian Chrzanik | data: 14/02/19 | godz.: 19:01)
czy inna machinerio, to sa pierwsze stery pod BFV z DLSS,wiec nie podniecaj sie za bardzo. Znajac NV poprawia w kolenych wydaniach. Zobaczymytwoj wyraqz twarzy gdy AMD wprowadzi swoj odpowiednik DLSS, bez twoch Radeonow VII raczej to nie wypali.
- Mam pytanie (autor: kombajn4 | data: 14/02/19 | godz.: 19:23)
czy Sony Vaio Zamiatajo i Brian Chrzanik to multi konto tej samej osoby? Oba założone 8 miesięcy temu w wpisach z obu kont brakuje polskich znaków a retoryka jest zbliżona.
Bo jeżeli tak to droga redakcjo weźcie i zróbcie z tym porządek.
- Wy analfabeci (autor: Takkyu | data: 14/02/19 | godz.: 21:28)
próchnica się pisze.
- Mam odpowiedz (autor: g5mark | data: 14/02/19 | godz.: 22:58)
uzytkownik kombajn4 zarejestrowany ponad 8 lat temu na kamczatce, w większości jego komantarzy brakuje znaków interpunkcyjnych, co daje do zrozumienia, że być może jest rosyjskiem agentem piszącym zbyt szybko na zlecenie Internet Research Agency dla jednej z powiązanych z kremlem fabryki trolli.
- hehe (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 14/02/19 | godz.: 23:01)
co za idioci...
- @14kombajn4 (autor: Brian Chrzanik | data: 14/02/19 | godz.: 23:05)
myśmy sie poznali jak odchodziłem z Intela, na zapleczu bunga bunga było. Konto sobie założyliśmy w miedzyczasie na TPC i na PCLOL.
- DLSS (autor: pwil2 | data: 15/02/19 | godz.: 01:55)
Inteligentne usuwanie szczegółów, by zielony użytkownik się nie zorientował ;-D
- c.d. (autor: pwil2 | data: 15/02/19 | godz.: 01:55)
Sukcesem nVidii jest to, że ich sztuczna inteligencja przerosła ich zielonych fanów :D
- @16 (autor: kombajn4 | data: 15/02/19 | godz.: 08:10)
Nie wiedziałem że Nowy Sącz (skąd pochodzę i gdzie zakładałem konto) leży na Kamczatce, widać codziennie się czegoś nowego można nauczyć. To raz, a dwa że jeśli miałbym być ruskim agentem, to cholera jasna zalegają mi dranie z wypłatą za 100 miesięcy ;) A tak na poważnie to weź ty się odwal ode mnie. Piszesz bzdury, które podważam podpierając argumentacje dowodami, a ty co? Odpisujesz że jestem ruskim trollem z Kamczatki? Mario2k napisał o wzroście wydajności kosztem jakości grafiki i co? Z miejsca też po nim pojechałeś. Wydałeś kupę forsy na nowiutkiego Geforca RTX to teraz fizycznie nie może być na nim skazy, co? Weź ty się puknij w ten pusty czerep który z braku lepszych określeń nazywasz głową.
I nie panie piękny nie jestem fanbojem ani AMD ani Nvidiii. W życiu miałem tyle samo kart jednej co i drugiej firmy. W tej chwili mam Radeona RX580 bo taki był dostępny dwa tygodnie temu (używany zresztą). GTX1060 zniknęły z rynku a Nvidia nie ma jeszcze nowej karty w tym segmencie(do 200 Euro), więc w zasadzie nie było żadnego wyboru.
- omg dls rozmywa obraz :D (autor: pawel1207 | data: 15/02/19 | godz.: 10:23)
no to od poczatku bylo wiadome wiec porownajcie hd bez dlls do 4k z dlls ktore to mialo byc wsparciem dla rtxa i tyle w temacie pytanie czy to rozmycie widac w ruchu czy tylko na pojedynczych klatkach bo o to sie tu sprawa rozchodzi .:D freesync np tworzy ghosting jak diabli i jest on widoczny mimo to nie widze placzu i narzekania :D zreszta powtorze to jeszcze raz to jest nowium i dopiero przy 3 generacji bedzie kart bedzie mozna okreslic sukces czy niewypal dlss mialo uplynnic rozrywke w 4k z rtx co zreszta robi to jak z optymalizja fitrowania tekstur w swoim czasie gdzie bylo widoczne jedynie na pojedynczych klatkach co niektorzy liczyli nawet zdzbla trawy na tych klatkach aby pokazac wyzszosc ati efekt jest jak karzdy widzi ile rynku ma ati a ile nv to co zrobila nv to rodzaj kompromisu z czasem owa technika powinna sie porawiac wydajnosc rosnac algorytmy odpowiedzialne za skalowanie jak i samo tensor cores ulepszone i bardziej dopracowane powinno sie to przelozyc na coraz lepsza jakosc grafiki z czasem na razie widzimy to w kilku przypadkach jesli bedzie to stosowane szezej bedzie mozna to obiektywnie ocenic ..
- pawel1207 (autor: kombajn4 | data: 15/02/19 | godz.: 11:24)
pytanie raczej brzmi czy 4K wygląda lepiej czy gorzej od 4K z RT i DLSS. Po jednej stronie masz starszą ale dopracowaną technikę renderingu w pełnej rozdzielczości, na dodatek taką przy której graficy pracujący nad grą mają doświadczenie (RT dopiero się uczą de facto) po drugiej stronie masz Ray Tracing na który następnie jest nakładany denois i DLSS czyli obraz jest generowany w 2/3 natywnej rozdzielczości po czym odszumiany i skalowany do 4K z poprawianiem detali przez algorytmy sztucznej inteligencji. To dopiero jest ciekawe pytanie.
- kobajn4 to wogule nie jest pytanie :D (autor: pawel1207 | data: 16/02/19 | godz.: 09:48)
z prostej przyczyny ze ze bedzie degradacja grafiki wszycy sie domyslali i nie jest tonic nowego to bylo juz widoczne wczesniej kiedy nvidia prezentowala swoj algorytm jescze bez nazwy kiedy nikt o rt i dlss nawet nie myslal to jak to wyglada obecnie nie ma trtakiego znaczenia nie po doba ci sie to wylaczasz i problem zglowy nikt cie nie zmusza do urzywania gra napewno lepiej wyglada z rt i to jest niepodwazalne z dlss nie ma prawa wygladac lepiej i nie bedzie to mozliwe przez najblizsze co najmniej 3 lata i 3 generacje bo zarowno tensor jaki rt to nowum i jako takie nie posiada jescze wlasciwej wydajnosci a w przypadku dlss jakosci z czasem sie to zmieni ale fajnie ze ktos buduje podwaliny do tego jak wykorzystac ai do wspierania grafiki i obrobki obrazu zreszta efekt masz widoczny odpal to samo na nanowszym radku i porownaj gdzie lepiej chodzi i jakie sa roznice w ilisci generowanych klatek .... przynajmniej mamy wybor wiec cieszmy sie z tego do kiedy mozemy... bo po tym co amd ostanio wyczynia jesli chodzi o rtg to cudow nie ma co sie spodziewac..
- Dziwne... (autor: pandy | data: 16/02/19 | godz.: 17:44)
Widziałem wyniki różnych algorytmów opartych na sieciach neuronowych o podobnym przeznaczeniu i niektóre są naprawdę spektakularne - może to kwestia niedostatecznego wytrenowania sieci (bo zakładam ze siec trzeba byłoby trenować pod każdą grę oddzielnie).
- pandy (autor: pawel1207 | data: 17/02/19 | godz.: 13:48)
zgadza sie dla tego jest nadzieja ze w przyszlosci da sie to mocno poprawic .
- pawel1207 (autor: pandy | data: 22/02/19 | godz.: 14:56)
oby, z energetycznego punktu widzenia nie jest możliwe zapanowanie nad rozdzielczościami 8k i więcej. Nie unikniemy tego typu podejścia - czekam kiedy producenci GPU zdecydują się na prace dotyczące 'foveated imaging' - oczywiście w wypadku VR będzie to znacznie łatwiejsze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|