Rome pokonuje dwa Xeony, Ryzeny z Zen 2 pod koniec roku
Autor: Wedelek | źródło: HotHardware | 05:58
(30)
Pracownicy firmy AMD umieścili w sieci klip prezentujący wydajność niewydanego procesora serwerowego z serii Rome, który w teście C-Ray pokonuje dwa Xeony od Intela. Pada również uwaga, że maszyna wyposażona w układy konkurenta bardzo szybko się nagrzewa, co powoduje zwiększenie prędkości obrotowej wentylatorów a przy tym i hałasu. Trzeba przy tym zaznaczyć, że układ AMD wygrał przede wszystkim dzięki przewadze w ilości aktywnych rdzeni. Wytwarzany w 7nm Rome ma ich 64, co daje 128 aktywnych wątków, podczas gdy każdy z Xeonów Platinum 8180M ma „zaledwie” 28 rdzeni, 56 wątków, 38,5MB pamięci L3 i pracuje z zegarem 2,5GHz (do 3.8GHz z Turbo).
To oczywiście nie zmienia faktu, że AMD ma po prostu mocniejszy procesor, ale warto mieć to na uwadze w dyskusji o IPC.
Swoją drogą nadal nie wiadomo o ile dokładnie architektura Zen 2 jest lepsza od Zen/Zen+, ale aktualne przecieki sugerują, że mamy do czynienia z solidnym, 13% wzrostem zegar w zegar. Dodając do tego większą ilość rdzeni i prawdopodobnie wyższą częstotliwość pracy szykują nam się bardzo ciekawe procesory.
Co ważne wszystko wskazuje na to, że tym razem walka będzie się toczyć od początku nie tylko w segmencie procesorów desktopowych oraz serwerowych, ale i mobilnych. Kolejne Ryzeny przeznaczone dla laptopów miałyby zadebiutować w czwartym kwartale 2019 roku lub na początku 2020 roku. Tym samym procesory AMD wykonane w 7nm zaatakowałyby wydane w tym samym momencie układy z rodziny Ice Lake obejmujące 10nm chipy Sunny Cove z natywnym wsparciem dla Thunderbolt 3, Wi-Fi 6, koprocesorem odpowiadającym za maszynowe uczenie i IGP Gen 11.
@uo (autor: Qjanusz | data: 28/01/19 | godz.: 08:31) skąd ta frustracja w wypowiedzi?
leosh: whaatt ? (autor: lavka | data: 28/01/19 | godz.: 08:56) Chyba pierwszy raz widzę tego typu wypowiedź na TwojePC......
@up (autor: piwo1 | data: 28/01/19 | godz.: 09:26) ony i ostatni
rozne osobniki sie juz tu wypowiadaly (autor: Wyrzym | data: 28/01/19 | godz.: 09:58) ale cos takiego to juz ostre przegiecie. Myslalem ze to jakies nowe konto ale patrze i:
"Użytkownik ma konto na serwisie od - 192 miesięcy"
aha.. gdzie tu taki sie tyle uchowal :]
@1... (autor: muerte | data: 28/01/19 | godz.: 10:21) Ale ta wypowiedź podlega już pod paragraf.
I teraz mam pytanie do szanownej Redakcji. Jakie kroki zamierzacie teraz podjąć, bo chyba to już przekracza "lokalny folklor" ?
Zgłaszamy dalej, czy coś z tym zrobicie?
mowa nienawiści na TPC ? :) (autor: Mario2k | data: 28/01/19 | godz.: 10:25) Zgłośta to bo jeszcze osobnik weźmie nóż pojedzie do AMD i narobi bigosu .
@7 i 8 (autor: cana | data: 28/01/19 | godz.: 11:10) nie macie czasem wrażenia iż przesadzacie i wystawiacie kolubrynę na wróbla?
@9... (autor: muerte | data: 28/01/19 | godz.: 11:11) Nie mam takiego wrażenia.
@09 (autor: kombajn4 | data: 28/01/19 | godz.: 11:17) Osobiście również uważam że za takie teksty jak w komentarzu nr 1 użytkownik powinien co najmniej dostać ostrzeżenie, jeśli nie bana, a sam komentarz powinien zostać usunięty.
po prostu nie dorośliśmy do tego, żeby pisać, będąc anonimowymi (autor: Qjanusz | data: 28/01/19 | godz.: 11:37) dla innych użytkowników portali
Co do Roma 64 core, to chyba wszystko zostało juz napisane. Oczywiście trzeba wziąć poprawkę na to że AMD wybrało najlepszy scenariusz na porównanie i na to że ludzie chcą niemożliwych wzrostów IPC od ZENa 2iego, ale to co się aktualnie dzieje, jest (albo powinno być) świętem konsumenta.
... (autor: krzysiozboj | data: 28/01/19 | godz.: 11:37) 11 postów (mój dwunasty) i ani jednego odnoszącego się do ciekawego newsa.
Ale przyłączam się - za pierwszy post powinien polecieć ban.
... (autor: djXone | data: 28/01/19 | godz.: 11:53) "Wytwarzany w 7nm Rome ma ich 64, co daje 128 aktywnych wątków, podczas gdy każdy z Xeonów Platinum 8180M ma „zaledwie” 28 rdzeni, 56 wątków"
Co razem daje 112 wątków, więc użyte słowo zaledwie, jest tutaj mylące i odniosłem wrażenie, że porównują CPU 128 vs 56.
@14 (autor: krzysiozboj | data: 28/01/19 | godz.: 12:09) Niby można się czepiać o to, że nie było pięć razy powtórzone (a tylko raz w tytule), że to porównanie dwóch xeonów z jednym Rome. Ale słowo "zaledwie" było użyte jak najbardziej poprawnie. Z Twojego wpisu wnioskuję natomiast, że nie za bardzo znasz znaczenie "...", tutaj użytego.
Qjanusz (autor: Markizy | data: 28/01/19 | godz.: 12:43) scenariusz scenariuszem, nigdzie nie jest podane z jakim taktowaniem roma sobie pomykała.
@djXone (autor: VP11 | data: 28/01/19 | godz.: 13:16) Tez sie zdziowilem, ze tak blado.
@krzysiozboj to taki trik by w kluczowym zdaniu bylo ze wyraznie wiecej rdzeni walczylo ze zdecydowanie mniejsza iloscia. Mozna dodac (sumarycznie 112). A wtedy nie bylo by to tak razace.
Ludzi zadko czytaja cale zdanie i cos takiego "ma „zaledwie” 28 rdzeni" bardzo rzutuje do zlego wniosku. Napisac mozna nie kazdy a 2 kseony po 28rdzeni na kazdy. A wtedy to nie zaledzwie 28 a juz 56.
@15 (autor: djXone | data: 28/01/19 | godz.: 13:39) nie masz racji, w teście nie porównujemy CPU 1 vs 1, liczy się więc cała jednostka obliczeniowa! Nie ważne czy to będzie 16 CPU po 8 wątków, czy 2 po 16. Przecież te AMD to też kilka procków na jednej podstawce.
W ofercie Intela dostajemy dwa razy wiecej. (autor: Sony Vaio VPN | data: 28/01/19 | godz.: 13:52) Mamy dwa xeony zamiast jednego procesora amd, dodatkowo procesory Intela, nie tylko wykonuja skomplikowane obliczenia, ale zostaly zaprojektowane specjalnie by wspolpracowac z domowym centralnym ogrzewaniem. Przy odpowiedniej instalacji, mozna je wykorzystac do ogrzewania podlogowego. Calt team racjonalizatorow w Intelu siedzial i wymysil ten wspanialy gadzet.
Rome (autor: rainy | data: 28/01/19 | godz.: 14:08) Czepianie się Wedelka w tym przypadku nie ma najmnieszego sensu, ponieważ jak byk jest napisane "dwa Xeony" i "każdy z nich".
Co do samego wyniku: nie wygląda to dobrze dla Intela.
Bazując na zegarach/TDP pierwszej generacji Epyca, można zakładać, iż jest to poziom zbliżony (2/2.2 GHz) i circa 180W.
TDP Xeona Platinum 8180M jest znane i wynosi 205W, co oznacza, że AMD mogłoby zaproponować 128 rdzeni, a TDP i tak byłoby jeszcze niższe.
@17, @18 (autor: krzysiozboj | data: 28/01/19 | godz.: 14:56) Cholera, myślałem, że nie będę musiał tego tłumaczyć. Napisana treść <zaledwie> oraz <"zaledwie"> ma zupełnie inne znaczenie. Pierwsze to dosłowne znaczenie tego wyrazu, drugie wręcz przeciwnie, będzie to niedosłowność/sarkazm.
To, czy i w tym miejscu była potrzeba powtórzenia za tytułem, że test tyczy dwóch, a nie jednego kseona, to jakby inna bajka. Moim zdaniem nie trzeba było tego 5 razy powtarzać, podanie dwa razy tego w takim krótkim newsie chyba starczy.
@djXone (autor: Saturn64 | data: 28/01/19 | godz.: 15:32) Nie masz racji. Miałbyś ją, gdyby nie było innych różnić. Bo to jak jest coś skonstruowane nie ma znaczenia gdy działa tak samo. A w tym przypadku nie działa. Kluczem jest wydajność na Wat. A tu jest gigantyczna przewaga AMD. Gdyby to było 10-20% to ok, można by jeszcze przymknąć oko. Ale nie 100% lub więcej. Niestety. Prąd jest drogi i gdy ktoś buduje centra danych to wie, że będą pobierały mega waty. Oszczędności tu są liczone w milionach $.
Bardzo podobają mi się teraz (autor: Mario1978 | data: 28/01/19 | godz.: 16:00) te kontrolowane wycieki aby nie można było wyliczyć jaki będzie przyrost IPC czy inaczej wydajność/Mhz.Jak interesuje was więcej informacji i zebrane poprzednie wiadomości na temat Zen 2 w całości można oglądnąć sobie ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=wjVjHce8uME
Często widać nawet w tematach technologicznych jak jedni na drugich błotem rzucają wcale nie potrzebnie bo co ma być co będzie.
Tutaj AMD chce być w końcu liderem na rynku z architekturą x86 ale czy to wystarczy na konfrontację właśnie nie z Intelem ale innymi opierającymi swoje CPU na architekturze ARM , który już nie jest tym czym był kiedyś.
A teraz z innej chmury , głośny temat szpiegowania co raz bardziej nabiera mowy nienawiści i jak tak dalej pójdzie to jakiś głupi człek podatny na takie informacje może komuś zrobić krzywdę.
W takim tempie rozwoju tylko dla AMD widać światełko bo dzieleniem się rynkiem PC , mobilnym i ultra mobilnym w bliskiej przyszłości pozostanie w rękach firm z Chin i Korei Południowej a być może dołączy do tego jeszcze VIA.
... (autor: leosh | data: 28/01/19 | godz.: 17:28) ban ? na zdychającym portalu ? prosze bardzo tylko za co ? Przypominam o jeszcze dychającej swobodzie wypowiedzi. Stwierdziłem fakt- na zdjęciu żółtek/lub żółtka. Widać przecież tylko płeć ciężko określić. Nie jestem pewien co do trans, ale można chyba dopytać. GDzie ta mowa nienawiści ? Ja bardzo lubię żółtków. To tak jakbym się miał obrazić za nazwanie mnie białasem. N o jestem i co ?
@24 (autor: lavka | data: 28/01/19 | godz.: 17:47) chodzi o styl wypowiedzi jak dla mnie a nie jakich słów użyłeś.
zdychający portal ??
za co - to w tonie Twojej wypowiedzi myślę że akuratne jest "za jajco"
sry za offtop ale ...
leosh (autor: kombajn4 | data: 28/01/19 | godz.: 19:10) Co ty bredzisz co? Albo dobrze wiesz że osoba na zdjęciu to pani Lisa Su CEO AMD (wystarczy zajrzeć do wiki żeby się dowiedzieć ze ma męża), albo ja nie rozumiem co ty robisz na tym portalu (bynajmniej nie umierającym) bo artykułów odnoszących się do niej było sporo na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy/lat wiec najwyraźniej jedynie wchodzisz tu żeby trollować a nie czytać wiadomości.
PONADTO to co napisałeś nie ma nic wspólnego z wolnością słowa lub jej brakiem ani ze stwierdzaniem "faktów" (fakty to się człowieku najpierw sprawdza) za to wszystko wspólne z brakiem elementarnych nawet podstaw dobrego wychowania. Zarówno twój komentarz nr 1 jak i nr 24 były popisem zwykłego chamstwa a stwierdzenie o żółtkach zahacza o rasizm. Nie wiem pod jakim kamieniem gdzieś na wygwizdowie dorastałeś, ale ludzi przestaliśmy oceniać na podstawie wyglądu już dość dawno.
@leosh (autor: Saturn64 | data: 28/01/19 | godz.: 22:36) Ta Pani może i nie wyglada jak modelka, ale wiele osób na świecie nie ma modelowego wyglądu i nie zawsze to przeszkadza. Za to posiada nieprzeciętne zdolności managerskie i dużą wiedzę w tematach technologii półprzewodników. O Tobie możemy zaś powiedzieć, że ani nie wyglądasz ani nie masz wiedzy, bo czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości..
za trollowanie na tym marnym portaliku (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 29/01/19 | godz.: 00:57) co najwyzej mozesz oberwac obszernymi prelekcjami od co-towarzyszy,nic innego. Generalnie nudno jest czytac te wszystkie wypociny,lepiej samemu czytac u zrodla. Poki CBA nie czyta TPC nic ci nie grozi, ale nie obrazaj nikogo odnosnie kolory skory bo wychodzi z ciebie wiesniak
@24. (autor: Mariosti | data: 29/01/19 | godz.: 13:39) Konstytucyjna chroniona prawem wolność słowa na całym świecie jest zdaje się tylko i wyłącznie w USA.
W reszcie krajów świata za nieodpowiednie, zbyt kontrowersyjne, zbyt wulgarne bądź zbyt nietolerancyjne wypowiedzi możesz dostać mandat, grzywnę bądź nawet więzienie.
Serio.
@Mariosti (autor: VP11 | data: 31/01/19 | godz.: 09:09) Nawet tam jej nie ma. Owszem mozesz wypowiadac sie na tematy dozwolone i miec myszlenie zgodnie z widzimi sie, inaczej Cie zgnebia i wyzwa ze jestes ruskim spiegiem, czy komuchem, albo jeszcze co. Nie myl sie ze oni oszczedza kogokolwiek jezeli nie ma jaj i mozliwosci.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.