Nowoczesne oprogramowanie CRM może kompleksowo wspierać działalność w każdej branży. Teraz można korzystać z niego także mobilnie!
Sprzedaż jest wynikiem przekonania klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Obecnie, w dobie komputerów i internetu, siły sprzedażowe firmy coraz częściej wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie. Do tej kategorii zalicza się również mobilny CRM, który usprawnia relacje z klientami i wspiera efektywność sprzedaży na urządzeniach mobilnych. Do czego służy oprogramowanie CRM?CRM (ang. customer relationship management) to określenie zróżnicowanych procesów służących zarządzaniu relacjami z klientami. Wspomaga kompleksowo czynności marketingowe, sprzedaż, a także obsługę klienta i nakierowany jest na jego potrzeby. Obecnie działania w zakresie CRM najczęściej wspierane są specjalnym oprogramowaniem, które pozwala na uzyskanie jeszcze większej skuteczności biznesowej. Oprogramowanie CRM, w tym takie jak mobilny CRM, ułatwia zarządzanie relacjami z klientami od nawiązania z nimi kontaktu, przez dokonanie sprzedaży, a skończywszy na obsłudze posprzedażowej. Głównym elementem oprogramowania CRM jest baza danych, którą można obsługiwać z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi. W efekcie może wspierać ono działanie różnych działów w przedsiębiorstwie. Oprogramowanie CRM może obejmować także takie funkcjonalności jak: - baza kontaktów
- call center
- cele sprzedażowe
- informacje o klientach
- kampanie marketingowe
- mailing
- obsługa poczty elektronicznej
- przypomnienia i komunikaty
- rozwój strategii biznesowych
- terminarz i harmonogram zajęć pracowników
W użyciu znajduje się szereg programów CRM do zarządzania relacjami z klientami – od bezpłatnego oprogramowania aż do rozbudowane systemy komercyjne. Wśród nich dostępnych rozwiązań znajduje się także mobilny CRM, który wspiera siły sprzedażowe firmy w terenie. Czym dokładnie jest mobilny CRM i jakie są główne zalety z jego wdrożenia? Mobilny CRM – nieograniczony dostęp do danychOprogramowanie CRM oferowane jest nie tylko w wersji desktop, czyli przeznaczone do instalacji na komputerze, ale również jako mobilne, czyli dające dostęp do danych za pomocą urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów. Mobilny CRM to aplikacja, która pozwala na dostęp do wszystkich danych w bazie z poziomu urządzenia mobilnego. Użytkownik aplikacji nie musi zatem znajdować się w siedzibie firmy – może realizować swoje zadania w dowolnej lokalizacji, na przykład w trakcie spotkania z klientem w terenie. Dane przechowywane są wtedy w chmurze, czyli na zewnętrznym serwerze, z którego mogą korzystać tylko uprawnione osoby. Zalety wdrożenia mobilnego oprogramowania CRM: - szybki i prosty dostęp do danych – można korzystać z nich przez łatwe w obsłudze aplikacje na urządzeniach mobilnych, niezależnie od swojego położenia
- większa efektywność – mobilny CRM kompleksowo wspiera zarządzanie relacjami z klientami i tym samym pozwala przedsiębiorstwu na uzyskanie większej efektywności w sprzedaży i poprawia zadowolenie klientów
- szeroka gama funkcjonalności – mobilne systemy CRM oferują różne funkcjonalności, na przykład pozwalają na prowadzenie kalendarzy, delegowanie zadań, generowanie raportów
- oszczędność czasu i pieniędzy – mobilny CRM pozwala firmom na uzyskanie oszczędności na wielu płaszczyznach, także przez zmniejszenie kosztów i lepsze zarządzanie czasem pracowników
- uproszczony przepływ danych – systemy mobilne synchronizują dane z bazami danych przez internet, dzięki temu ułatwiają przepływ informacji wewnątrz firmy
- kontrola nad pracownikami – wdrożenie systemów mobilnych pozwala także na łatwiejsze nadzorowanie efektów pracy pracowników i śledzenie postępu w realizacji ważnych projektów
Jak wdrożyć mobilny CRM?Wdrożenie oprogramowania CRM, także mobilnego CRM, warto powierzyć ekspertom w tej dziedzinie – to gwarancja, że będzie ono działało poprawnie i będzie dopasowane do wymagań użytkowników. Popularny mobilny CRM dostępny jest między innymi w firmie IT Center z Warszawy, która od lat zajmuje się tworzeniem nowoczesnego oprogramowania dla swoich klientów ze stolicy, a także z innych miejscowości. W jej ofercie znajduje się oprogramowanie CRM pozwalające na obsługę na komputerze i na urządzeniach mobilnych, które pozwala na świadomą budowę relacji z klientami na podstawie danych w chmurze. Zatem mobilny CRM to sprawdzony wybór jako wsparcie sił sprzedażowych w każdej firmie, która chce uzyskać maksymalną efektywność swoich działań. Mobilne oprogramowanie to nieograniczony dostęp do kluczowych danych niezależnie od lokalizacji! |