Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 10 października 2018 
    

Adres email z własną domeną: rozwiązanie dla profesjonalistów


Autor: Artykuł reklamowy | 05:51
Poczta internetowa ze spersonalizowanym adresem to najlepsze rozwiązanie dla firm i każdego, komu zależy na sukcesie w życiu zawodowym. Rejestracja domeny jest prosta, względnie tania i oferuje szereg wymiernych korzyści.





Poczta internetowa: czy bezpłatna znaczy opłacalna?

Drobni przedsiębiorcy i freelancerzy wybierają niekiedy popularne, darmowe rozwiązania (np. gmail), szczególnie jeśli korzystają z nich prywatnie i są do nich przyzwyczajeni. Wielu ludzi lubi coś, co już zna, tym bardziej, jeśli nie musi za to płacić. Korzyści z posiadania płatnego adresu email z własną domeną wydają się jednak naprawdę znaczne w porównaniu do kosztów. Podstawowe pakiety pocztowe, oferujące oprócz konta email także powierzchnię dyskową i dodawanie aliasów pocztowych, można kupić u najczęściej wybieranych rejestratorów domen w Polsce już od 5 zł miesięcznie (przykładowo: https://www.nazwa.pl/poczta/). Co dostajesz w zamian? W pierwszym rzędzie, niezależność. Nie obchodzą Cię już zmiany regulaminu świadczenia usług, które mogą pociągać za sobą spadek funkcjonalności poczty internetowej (na przykład w zakresie pojemności skrzynki czy wysyłanych przez operatora reklam). Dostajesz natomiast w pełni bezpieczną, spersonalizowaną domenę polską lub europejską (z rozszerzeniem .eu, przeznaczoną tylko dla abonentów z krajów należących do Unii Europejskiej), nad którą masz pełną kontrolę.

Profesjonalizm kluczem do sukcesu

W czasach silniej konkurencji w większości branż, wizerunek firmy to kwestia absolutnie pierwszorzędna. Adres email to przede wszystkim wizytówka firmy. Wyobraź sobie, że zamiast profesjonalnej wizytówki z oryginalnym wzornictwem i logo, ktoś wręcza Ci standardowy szablon z nazwą firmy i danymi kontaktowymi wpisanymi w odpowiednie pola. Adres z własną domeną nie tylko wygląda profesjonalnie, ale jest unikatowy i bardziej rozpoznawalny. Nawet jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, czy nie lepiej wykorzystać kilka dodatkowych znaków, żeby zamiast poinformować kogoś, z usług jakiego operatora poczty korzystasz, powiedzieć o sobie coś, co pozwoli Cię zapamiętać?

Praktyczność i perspektywy na przyszłość

W przypadku firmy z perspektywą rozwoju, adres email z własnej domeny daje duży wybór w zakresie rozbudowy usług (liczba kont email, aliasów pocztowych, domen głównych czy powierzchni dyskowej), gdy zajdzie taka potrzeba. Może to być na przykład nowy dział, specjalna okazja czy obszar działalności, wymagające osobnego adresu. Ponadto, profesjonalizm idzie tu w parze z praktycznością. Klient, który zobaczy maila „biuro@nazwa-firmy.eu” z łatwości domyśli się, że „nazwa-firmy.eu” to strona internetowa Twojej firmy, a z kolei gdy zna nazwę firmy, do zapamiętania pozostanie mu jedynie przedrostek adresu. Pocztę można zresztą tak skonfigurować, by wiadomość wysłana na adres z dowolnym przedrostkiem przed „@nazwa-firmy.eu” i tak trafiła do Twojej skrzynki.

Bezpieczeństwo danych przede wszystkim

Email to najczęściej główna forma firmowego komunikatora, zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Szczególnie, jeśli wrażliwe dane firmy są przekazywane w wewnętrznej korespondencji, warto wybrać rejestrację domeny w serwisie zapewniającym duże bezpieczeństwo i technologicznie zaawansowane zabezpieczenia danych (np. DNSSEC i DNS Anycast). Ponadto, także klienci mogą mieć wątpliwości, co do poufnego charakteru korespondencji prowadzonej z firmą używającą bezpłatnej poczty. Najwięksi dostawcy bezpłatnych usług – jak na przykład Google – w sposób zautomatyzowany analizują dane pojawiające się w treści emaili, nie tylko w celu wykrywania spamu i złośliwego oprogramowania, lecz także do wyświetlania spersonalizowanych wyników wyszukiwania czy reklam. Nawet, jeśli mechanizm ten nie będzie miał nigdy negatywnych konsekwencji dla prywatności klientów, co wrażliwsi na tym punkcie mogą zniechęcić się do firmy. W dobie wzrastającej świadomości dotyczącej danych osobowych, jest to ryzyko, którego należy się wystrzegać.

Grafika: pixabay.com

 
    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.