Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 4 października 2018 
    

Pierwsze szczegóły na temat IGP w procesorach Intel Ice Lake


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 05:35
(19)
Podczas konferencji XDC 2018 Intel przedstawił pierwsze informacje na temat opracowywanego właśnie układu graficznego 11. generacji, który będzie zintegrowany w 10nm procesorach z serii Ice Lake. W porównaniu do grafiki znanej z procesorów Kaby Lake i Coffee Lake (Gen 9.5) nowy IGP wprowadzi kilka istotnych nowości, a jedną z najważniejszych będzie możliwość wyświetlania obrazu w bardzo wysokich rozdzielczościach. IGP będzie obsługiwał DisplayPort 1.4a z HBR3 oraz techniki VESA DSC (Display Stream Compression). Pozwoli to na obsługę ekranów 5K z płynnością 120 klatek na sekundę oraz 8K przy płynności 60 klatek na sekundę.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Pozwoli to na obsługę ekranów 5K z płynnością 120 klatek na sekundę (autor: VP11 | data: 4/10/18 | godz.: 08:36)
    oraz 8K przy płynności 60 klatek na sekundę

    Wyswietlanie pulpitu czy w jakiejs grze ?


  2. Maharadża działa (autor: Qjanusz | data: 4/10/18 | godz.: 08:40)
    pulpit Win10 osiąga 8K 60Hz na IGP. Good job!
    Konfetti i cygaraa!

    Pozostało tylko czekać na już mityczne i legendarne wręcz CPU 10nm


  3. @Qjanusz (autor: adamu | data: 4/10/18 | godz.: 10:25)
    a może przeskoczą 10nm i pójdą odrazu na 5nm ? i tylko tak ściemniają że mają problem

  4. W 10nm? (autor: pwil2 | data: 4/10/18 | godz.: 10:35)
    Może w 2020r się przyda ;-)

  5. @adamu (autor: Qjanusz | data: 4/10/18 | godz.: 11:25)
    raczej w drugą stronę. Intel przeważnie ściemnia, jak ma problem.


  6. @temat. (autor: Mariosti | data: 4/10/18 | godz.: 11:59)
    "visually lossless" - czyli jednak kompresja stratna ale subiektywnie nie widać różnicy...
    Jak na bezpośrednią transmisję po kablu to takie rozwiązania wydają się być kiepskim pomysłem....

    Jak mają problem z przepustowością to może jednak światłowód zamiast miedzi? Wielomodowy światłowód z qsf wtyczkami obecnie bez specjalnego problemu 100Gbps wyciąga na dystansie do 150m. Nic więcej nie potrzeba do podłączenia monitora ;]


  7. @6. (autor: Mariosti | data: 4/10/18 | godz.: 12:06)
    Takie podejście obsługiwałoby bezstratnie 8k@120fps jak również 16k@30fps (a na styk coś w okolicy 16k@45fps).
    Ewentualnie przy 4k daisy chaining znowu miałby w display port sens przy takiej przepustowości, bo można by z jednego takiego display port'a nasycić 5 monitorów 4k@60fps, a to też byłaby konkretna funkcjonalność.


  8. vega? (autor: zakius | data: 4/10/18 | godz.: 12:23)
    a jak to się będzie miało do vegi sprzedawanej intelowi? nawet tej słabszej, bo mocniejsza to już niezła bestyjka jest, przekracza wydajność 1050Ti

  9. @zakius (autor: Qjanusz | data: 4/10/18 | godz.: 15:00)
    Vega w KabyLake G wspiera DP1.4, czyli max 8K 60Hz. Tyle samo. Innych parametrów nie porównasz, bo nic więcej nie wiadomo o tym IGP 11 gen.


  10. ... (autor: PeterMac | data: 4/10/18 | godz.: 17:02)
    no i bardzo fajnie, zapewne tez juz bedzie natywne HDMI 2.0 a moze nawet HDMI 2.1
    Bedzie to idealny uklad GPU do komputera typu HTPC.


  11. @@9 (autor: zakius | data: 4/10/18 | godz.: 17:23)
    no właśnie, jak nie mówią o wydajności to pewnie nie ma się czym chwalić

  12. @Qjanusz (autor: Marek1981 | data: 5/10/18 | godz.: 09:07)
    Nie do końca. Vega obsługuje natywnie 8k60fps a to dziadostwo Intela tylko przez kompresje i sztuczki.
    @VP11 - do wyświetlania pulpitu też się nie nada w 8k bo będzie widać że coś jest nie tak. A jak zapodasz film to będziesz miał klatkowanie, nie wspominając o jakiś programach graficznych


  13. @11 (autor: Qjanusz | data: 5/10/18 | godz.: 09:11)
    od wydajnych rozwiązań mają AMD. No i oczywiście w niedalekiej przyszłości spuściznę Maharadży. Też od AMD ;-)


  14. @12. (autor: Mariosti | data: 5/10/18 | godz.: 11:27)
    Zgodnie z tym:
    https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort#1.4
    Żaden display port nie obsługuje bez kompresji nic co wymaga powyżej 31,2Gbps transferu.


  15. 3## (autor: FranekKosi | data: 5/10/18 | godz.: 13:56)
    Jakby miało zabraknąć Intela w rywalizacji technologii na rynku CPU to lepiej , żeby jednak udało im się ogłosić jakąś radosną nowinę.Niedawno pewna amerykańska firma ogłosiła jak dobrym materiałem jest Azotek Galu , który potrafi obsługiwać 5 - krotnie wyższe napięcia jak na Krzemie można wyciągnąć.
    Może akurat jednak Intel utrzyma się na rynku procesorów a może jego zachowanie i parcie na GPU oznacza opuszczenie samego rynku CPU i zastąpienie go hybrydą GPU , która mogła by od razu zastąpić CPU+GPU na płycie głównej.Oczywiście to wiązałoby się ze zmianą gniazda no ale może coś w tym jest.
    Niedługo dostaniemy wszystkie odpowiedzi na pytanie jak mocne jest Zen 2 od AMD i tutaj zacznie się nowy rozdział.
    Prawdopodobieństwo niewypału jest nie zwykle niskie a samo AMD przyzwyczaiło nas już przy okazji oczekiwania jeszcze na Zen pierwszej generacji dołożenie coś od siebie.Zen miał mieć +40% do IPC do generacji Buldożer a przyniósł +52% a tutaj mamy ścisłą tajemnicę i jedyne co wiemy to o wielopłaszczyznowym wzroście IPC czyli każdy element będzie lepszy oprócz samego dodania dekoderów/koderów oraz pewnie pamięci cache z jej wyższą przepustowością.
    DP 1.4 już dawno jest przestarzały ale nikt nie wspomina , że tak na prawdę można użyć 2x DP 1.4 do osiągnięcia zamierzonego efektu bez stratnego końcowego obrazu.


  16. Niewypał to Ty Gattsik. (autor: MacLeod | data: 5/10/18 | godz.: 20:27)
    ;-)

  17. ... (autor: arianapham | data: 6/10/18 | godz.: 09:13)
    ...

  18. @15. (autor: Mariosti | data: 6/10/18 | godz.: 12:11)
    True, przy czym w rozwoju tych interfejsów do przesyłu obrazu koncepcja "nadążania za wzrostem rozdzielczości" w domyśle wymaga tego aby jednym kablem można było przesłać cały sygnał.

    Zasadniczo zwiększanie rozdzielczości obrazu na ekranach kosztem tego że końcowy przesył danych korzysta ze stratnej kompresji to totalny bezsens. Nie po to zwiększa się rozdzielczość aby iść na skróty w kwestii odwzorowania obrazu 1:1...


  19. Wymagania sprzętowe (autor: ekspert_IT | data: 7/10/18 | godz.: 12:26)
    Kiedyś wszyscy grali w 1024x768, ba, w 1997 roku 640x480 oferowane przez VoodooI prezentowane na 15 calowym monitorze wywoływało westchnienia wszystkich graczy :)
    Teraz wszystkich ogarnęła mania 4K, jakby 720p nie dawało tyle samo grywalności.... Potwory graficzne wyciągające 300W to według mnie niepoważne rozwiązanie. Dobrze napisany software wyciągnie bardzo dużo ze sprzętu - wymagania takiego Tomb Raidera z 2013r są małe biorąc pod uwagę jakość grafiki, a gra działała spokojnie na integrze intela: https://www.youtube.com/watch?v=mMT8D8KfAHk


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.