Portal VideoCardZ opublikował na swoich łamach fragment dokumentacji technicznej Nvidii prezentujący diagram blokowy GPU Turing i zdradzający najważniejsze cechy układu TU102, który stanowi serce GeForce’a RTX 2080Ti. Dowiadujemy się z niego, że GPU jest zbudowany z 18,6-miliarda tranzystorów, które budują 72 bloki SM wyposażone łącznie w 4608 procesorów CUDA (strumieniowe), 576 rdzeni Tensor, 72 rdzenie RT, 36 jednostek geometrycznych, 288 teksturujących i 96 rasteryzujących.
Ponadto rdzeń graficzny ma do dyspozycji 11GB pamięci GDDR6 z interfejsem 384-bit i zegarem 7GHz. Zdaniem Nvidii taka konfiguracja pozwala na pobicie TOPowego przedstawiciela poprzedniej generacji poprzez osiągnięcie co najmniej 40-50% większej ilości klatek na sekundę. To z kolei ma wystarczyć do gry w rozdzielczości 4K i z włączonym HDR w komfortowych 60FPSach.
GP102 (ten z GTXa 1080 TI) miał 471 mm2, a GV100 (Tytan poor Volta) 815 mm2
Jon Peddie twierdzi, że wielkość chipu, mająca bazpośredni wpływ na problem z jego wyprodukowaniem i testowaniem, jest w głównej mierze odpowiedzialna za cenę RTXów.
Cokolwiek by tam o nVidii i ich RTXach nie pisać, to trzeba przyznać że mają rozmach i w charakterystyczny dla siebie sposób próbują pchać do przodu rynek GPU.
1** (autor: FranekKosi | data: 24/08/18 | godz.: 13:56) Nvidia może sobie na to pozwolić bo większość operująca słownictwem na tym portalu opiera swoją wiedzę tylko i wyłącznie na efektywności wykorzystania GPU w grach dlatego AMD tutaj się nie liczy.
Ocena produktu jest uwarunkowana tylko i wyłącznie od tej wydajności i nie liczą się sprawy poboczne dlaczego tak jest by AMD w GPU dla graczy tak nie domagało.
Nvidia pokazała coś wyjątkowego wydając układy o takiej powierzchni na rynek konsumenta.Nie ma wzmianki ile tych układów staje się odpadami bo przy takiej wielkości może być ich sporo.
Po premierze RTX i tak nie będzie wyboru jeżeli chodzi o kartę graficzną do komputera bo po za modelem *RTX* nic więcej nie będzie się liczyło w tej stawce.
Ja na miejscu osób posiadających GTX 1080 Ti szybko bym realizował sprzedaż bo te karty w nowych grach będą poniżej RTX 2070 i nie wspominam tutaj nawet o RT.
Będąc liderem rynku GPU nie spodziewałem się innego scenariusza bo nowe technologie użyte w grach mogą mieć miejsce tylko wtedy gdy właśnie taka firma będzie je wprowadzać.
AMD zostaje rynek konsol i tam muszą pięknie dopracować produkt końcowy dla Sony a potem patrzeć się na PC.
xxx (autor: siwydym | data: 24/08/18 | godz.: 15:05) i kolejny raz zerżnięte i nie sprawdzone nie wiadomo z czego i z błędami. ręce opadają
FranekKosi (autor: Mario2k | data: 24/08/18 | godz.: 16:17) Ty napewno robisz marketing dla Nvidi ,ile Ci płacą?
Żebym sprzedawał swoje gtx'y 1080Ti to RTX 2080Ti
musiałby być co najmniej 40% szybszy w grach i w kopaniu ETH. Wiem że jest to wysoce prawdopodobne , więc czekam na wiarygodne testy.
Nie wiem (autor: grafenroot | data: 25/08/18 | godz.: 03:07) czy ktokolwiek zauważył. nVidia od kilku generacji nie robi kart w oparciu o czipy serii 100. Zawsze jest 102, 104 itd.
Wygląda na to, że opłaca im się robić czip nadmiarowy, dzięki czemu pewnie mają uzysk prawie 100%.
Ciekaw jestem jak by wyglądało porównanie uzysku z wafla:
zrobienie mniejszego czipu i uzyskanie 100% sprawnych układów vs zrobienie większych czipów i uzyskanie 100% układów 102 wyłączając dowolne uwalone jednostki obliczeniowe.
@Up (autor: loccothan | data: 25/08/18 | godz.: 19:39) Nie dadzą rady zrobić mniejszego chipu bo wtedy by miła mniej Kl/s w każdej grze.
Zauważ ilość Cuda Core w 2070/2080/2080Ti -> Nie da się zrobić mniejszego chipu w 16/12nm z taką ilością Mocy przerobowej.
nv musi czekać na 7nm lub 10nm.
A co do ATI Technologies:
ATI/AMD mają zamiar wypuścić w Q3 2018 pierwsze Vega 7nm dla rynku Pro, potem w Q4 lub Q1 2019 mają być usprawnione Vega 7nm dla graczy z 4xHBM_2 -> co da przepust prawie 1TB/s
Ponoć przełamali limit 4096SP ! co się może przełożyć na naprawdę ciekawy chip Vega 2.
Zobaczymy jak to będzie.