Nvidia zaprasza na premierę GeForce RTX dla graczy
Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 12:54
(8)
Nvidia, oprócz prezentacji nowej architektury Turing oraz kart Quadro RTX, opublikowała film wideo, w którym zaprasza na prezentację wykorzystujących te rozwiązania, nowych kart graficznych dla graczy. Odbędzie się ona już 20 sierpnia, podczas wydarzenia GeForce Gaming Celebration w niemieckiej Kolonii. W wideo znajduje się nawiązanie do techniki raytracingu oraz kilka innych szczegółów, które sugerują, że nowe karty należeć będą do serii 2000 i posiadać przedrostek GeForce RTX. Producent opublikował także drugi film, w którym pokazuje, w jaki sposób technika raytracingu zrewolucjonizuje grafikę w grach komputerowych.
K O M E N T A R Z E
dzieci amd wyjechały na kolonie (autor: Sony Vaio VPN | data: 14/08/18 | godz.: 18:18) Tymczasem w Kolonii będzie prezentacja nowego mistrza wydajności, wszyscy będą grać w zielone.
... Nie bój żaby... (autor: SebaSTS | data: 14/08/18 | godz.: 18:40) ... AMD odrobiło lekcje... nie jest już pionierem standardów w CPU i GPU... tak jak tłumaczyłem wcześniej każdy dodany tranzystor ma przynieść korzyści tu i teraz, a nie osłabiać perf/wat... Intel projektuje nowe jednostki wg tej samej strategii, plus będzie wpychał bloki do uczenia maszynowego made by Raja Koduri - gdzie tylko się da :-P
Ciekawy jestem co poprawi Jim Keller w Intelu. Przez ~2 lata był odpowiedzialny za projekt układu do stosowania w systemach autonomicznych samochodów kategorii 5. A nVidia dopiero stworzy porównywalny układ mając bogatsze doświadczenie z generowaniem obrazu tym bardziej, że dostarczała dla Tesla Motors Drive PX2 = kategoria 2.
>-<
tylko ze obecnie to w amd to (autor: pawel1207 | data: 15/08/18 | godz.: 00:47) pref/watt laezy i kwiczy no moze pomijajac kopanie ...jak na rzie amd jest za nv i to mocno .. no zapomnialem przecierz najwazniejsze ze ma freesync :D :D ..
@3. (autor: pwil2 | data: 15/08/18 | godz.: 21:13) Kwestia przesadnego żyłowania chipów i zostawiania rezerw napięcia w wersjach referencyjnych. Wystarczy odjąć 5-10% wydajności, obniżyć nieco napięcia i karta robi się sporo chłodniejsza.
U nVidii często z czasem okazywało się, że karty chodzące na fabrycznych taktach ok, na nowszych sterach przy tych samych taktowaniach wymagały odkręcenia, podniesienia napięć...
pwil2 (autor: pawel1207 | data: 16/08/18 | godz.: 02:29) nie moge sie z tym zgodzic na fabrycnych nigdy nie wymagla odemnie zejscia z zegarem sporo zalezy tu od producenta i na czym zaoszczedzil szczeze nieprzypomina mi sie abym na ktorejs z nv podkreconej zazwyczaj z w biosie na stale karta wymagal po np roku zejscia z zegarem.. labo cos dzialolo albo nie proste przy czym np dla ati nierzadko na stery pod linuxa czekalem miesiac albo poltora do nowej karty , amd wogole olewalo ten temat ogolnie jak masz linuxa to od amd lepiej trzymac sie z daleka aprzynajmniej jesli chodzi o grafike .. szczeze pomimo przekretow nv i sporej ilosci niewypalow i innej roznej masci przekrentow i tak mniej problemow z nv niz ati/amd aczkowiek jesli chodzi o windows stery sa podobne zn dzialaja bezproblemowo w wiekszosci przypadkow i tu i tam ... vega to energetyczny obciach jak obnizysz napiecia i podniesiesz taktowanie w wielu przypadkach wymagajace gry po prostu wychodza do pulipitu i tyle w temacie polarisy to zupeljnie inny temat ..
Hmmm (autor: Shamoth | data: 16/08/18 | godz.: 13:27) Ciekawe jaki będzie performance drop po włączeniu RTX...
Nie wiem czy wam też się rzuciło w oczy że efekt RTX jest generowany z opóźnieniem?
Świetnie to widać w 8:40 kiedy wpierw pojawia się kask a dopiero po chwili efekt RTX na nim, ktoś się nie przyłożył w trakcie montowania filmiku :D
Jeśli takie kwiatki będą dodatkowo powodować spadek wydajności do 1/4 to będą niezłe jajca :P
Póki co wygląda to na efekt post procesowy i to z "lagiem" więc do grania raczej się nie nada, co najwyżej do szybkiego podglądu w trakcie tworzenia przed finalnym renderowaniem...
Shamoth (autor: pawel1207 | data: 18/08/18 | godz.: 02:30) uwarzam ze pierwsza implementacja bedzie po prostu prezentacja technologi i w praktyce bedie dzialal kiepsko porownanie do slynnych fx ow ne ma sensu w fxach problem bylo wlasnie brak fiuczerow i ich akceleracji sprazetowej tutaj hmm nawewt nie wiadomo jak to wykorzystac tak do konca m jescze niewiadomo jak to bedzie wygladac w kartach konsumenckich na razie tylko wiemy ze wparcie dla raytracingu bedzie ale imho mina 3 generacje tej technologi zanim bedzie sie mozna nia podniecac i bedziemy zwracac uwage i testowac pod tym wzgledem cokolwiek obecnie jest to na zasadzie im wiecej ludzi to bedzie miec to jest i sznasa ze bedzie sie oplacalo pod to pisac itd.. jak narazie najwaznaiejsza jest i tak czysta wydajnosc bez tensor core i rtxa :D a ta wcale nie zapowiada sie zle ..
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.