Zakładając biznes chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców naszych usług czy produktów. Tradycyjne formy reklamy, takie jak ogłoszenia w prasie czy bilbordy nie mogą się równać z możliwościami jakie oferuje Internet i wyszukiwarka Google. Poprzez pozycjonowanie lokalne, czy narzędzia takie jak Google Moja Firma w szybszy i skuteczniejszy sposób można pozyskać nowych klientów.
Pozycjonowanie lokalne
Jakiś czas temu Google wprowadziło mechanizm geolokalizacji, który samodzielnie określa miejsce, w którym znajduje się użytkownik. Wyniki wyświetlania dla większość fraz, które są uznane przez serwis Google za związane z usługami lokalnymi, różnią się w zależności od lokalizacji użytkownika.
echanizm doskonale sprawdza się przy bardziej szczegółowym wyszukiwaniu, kiedy zapytania zawierają nazwę dzielnicy czy ulicy. Jak wykazują statystyki użytkownicy poprzez wyszukiwanie lokalne chcą najczęściej znaleźć restauracje, sklepy, usługi, siłownie i kluby. Firmy z tych branż powinny skupić się na pozycjonowaniu lokalnym.
Jak promować lokalne firmy w Internecie?
Podstawowym działaniem, które wspomaga osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest optymalizacja strony internetowej. Na optymalizację składa się szereg działań, między innymi optymalizacja kodu HTML, ustawienie odpowiednich nagłówków, użycie fraz kluczowych, zadbanie o właściwą strukturę i ulepszenie jej funkcjonowania. W celu wykonania optymalizacji trzeba zbadać, jakie są potrzeby klienta oraz jaki jest stan danej strony internetowej - wobec tego często przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań wykonywany jest audyt SEO, pozwalający określić, co należy poprawić, co zmienić, co usunąć oraz co można lepiej wykorzystać.
Kolejnym ważnym działaniem wspierającym pozycjonowanie jest założenie konta Google Moja Firma. Jest to narzędzie do tworzenia wizytówek firm, które działają w określonej lokalizacji. Każdy, kto posiada konto na Gmailu może w szybki i prosty sposób założyć wizytówkę. Wystarczy zalogować się na Google Moja Firma, następnie wybrać opcję utworzenia nowej strony. Wyświetli się katalog, w którym należy wybrać odpowiedni typ firmy. Kolejnym krokiem będzie konieczność uzupełnienia danych takich jak nazwa firmy, adres oraz telefon kontaktowy. Wizytówka firmy będzie wyświetlana w wyszukiwarce po zweryfikowaniu przez serwis Google. Kiedy wizytówka będzie wyświetlana w wyszukiwarce, klienci będą mogli wystawiać oceny i opinie. Ilość i ogólna średnia ocen może mieć wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.
Na wynik witryny w wyszukiwarce ma również wpływ obecność firmy w różnego rodzaju spisach firm, takich jak Panorama Firm czy PKT. Wizytówki na rekomendowanych portalach muszą zawierać takie same dane adresowe. Serwis Google ocenia wówczas taką formę za wiarygodną. Na pozycjonowanie lokalne ma również wpływ budowanie wartościowych linków. Linki prowadzące do witryny powodują, że jest ona pozytywnie oceniana przez serwis Google. W przypadku pozycjonowania lokalnego należy położyć nacisk na budowanie wartościowych linków w lokalnych portalach i forach. Jednym ze sposobów pozyskiwania wartościowych linków jest marketing szeptany na przykład na forach cieszących się popularnością wśród internautów – warto szukać witryn powiązanych tematycznie z zakresem usług pozycjonowanej strony. Innym rozwiązaniem pozyskiwania wartościowych linków jest prowadzenie bloga. Teksty zaplecze na blogu powinny zawierać linki przekierowujące na stronę firmy.
Szybkim sposobem na promocję lokalnych firm jest kampania AdWords. Narzędzie Google AdWords wyświetla reklamy w wyszukiwarce dla wybranej lokalizacji. Jeżeli przedsiębiorca prowadzi warsztat wulkanizacyjny w Szczecinie, reklama będzie wyświetlana tylko dla osób poszukujących takich usług w tym mieście i okolicach.
Każdy może podjąć działania zwiększające pozycje swojej witryny w wyszukiwarce. Należy jednak pamiętać, że wysokie pozycje można osiągnąć i utrzymać dzięki regularnym działaniom. Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie wypromowania swojego biznesu agencji SEO - specjaliści przeprowadzą optymalizację techniczną strony, zmodyfikują treści pod kątem fraz kluczowych oraz będą przeprowadzać cykliczne działania, które wypromują firmę w Internecie. Zapraszamy na seo.ltb.pl. |