TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 19 grudnia 2017 |
|
|
|
Informacje o kartach AMD Navi odnalezione w sterownikach Autor: Zbyszek | źródło: VideoCardz | 06:44 |
(9) | AMD szykuje się do rynkowego debiutu kolejnej generacji swoich kart graficznych opartych o nową architekturę o nazwie Navi. Karty z układami Navi mają być pierwszymi akceleratorami koncernu z Sunnyvale z GPU wytwarzanym w litografii 7nm FinFET, opracowanej przez Global Foundries. Najważniejszą zmianą wprowadzoną w architekturze Navi będzie dodanie wyspecjalizowanych jednostek przeznaczonych do wykonywania zadań związanych z maszynowym uczeniem. Dzięki temu sztuczna inteligencja na komputerach zbudowanych z tych kart ma działać znacznie szybciej niż na obecnie sprzedawanych Radeonach.
Wygląda na to, że obsługa kolejnej generacji kart od AMD zaczyna się już pojawiać w sterownikach. W najnowszych sterownikach graficznych AMD dla Linuksa odnaleziono wpis:
“new_chip.gfx10.mmSUPER_SECRET.enable[0:0]”
Jak wiadomo, architektura Vega nosiła nazwę kodową GFX9, tak więc można spodziewać się, że określenie GFX10 dotyczy właśnie architektury Navi. Natomiast standardowa nazwa architektury została w tym przypadku ukryta pod określeniem SUPER_SECRET.
Według portalu videocardz, premiery kart graficznych opartych o 7nm układy z architekturą Navi należy spodziewać się pod koniec 2018 roku. Pojawienie się wpisów w sterownikach świadczy o wytworzeniu przez AMD prototypowych układów i rozpoczęciu ich testów. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- redaktor sie pospieszyl za nadto (autor: g5mark | data: 19/12/17 | godz.: 10:48)
"Dzięki temu sztuczna inteligencja na komputerach zbudowanych z tych kart ma działać znacznie szybciej niż na obecnie sprzedawanych Radeonach", nie bedzie dzialac wogole albo wolniej dopoki developerzy nie napisza oprogramowania.
- Redakcja to się pospieszyła (autor: kombajn4 | data: 19/12/17 | godz.: 11:01)
ale z innego powodu. Konkurencja już zdążyła wydać sprostowanie:
"Aktualizacja 19.12.2017 7:50
Niestety, wspomniany wpis tak naprawdę nie pochodzi ze sterowników graficznych, a z opisu jednego ze skryptów w serwisie FreeDesktop, który został opracowany przez jednego z pracowników AMD"
- Wiadome ,że to tylko (autor: Mario1978 | data: 19/12/17 | godz.: 13:52)
nakręca "HYPE TRAIN" ,a że takie wiadomości są wskazane nawet jeżeli jest to tylko plotka gdyż wiele szczegółów już znamy na temat budowy pełnej wersji NAVI oraz samego procesu produkcji.
Tutaj nie ma wątpliwości ,że będziemy mieli przełom w mocach obliczeniowych zarówno na rynek gier jak i profesjonalny jednak nie można zapomnieć o VEDZE jeszcze ,która w dalszym ciągu atutów swojej architektury nie wykorzystała i mimo zbliżającego się tytułu FARCRY 5 ,który ma korzystać z obliczeń FP16 wiadome dlaczego tytuły nie powstają w oparciu o te obliczenia.
Po premierze TITAN V być może deweloperzy w końcu dostali ZIELONE światło do używania FP16 czy to takie RAPID PACKED MATH z VEGI może być w końcu wykorzystywane.
Najbardziej będę się śmiał z fanów NVIDIA ,którzy znów będą zrzucać winę na niedopracowane sterowniki a tak na prawdę TITAN V i właśnie VEGA na tym zyskają a to także świadczy jak przez lidera karty jesteśmy blokowani.
Poniższy test z możliwości obliczeniowych w FP16 daje wiele jak wydajność w nowych grach z wykorzystaniem tego modelu obliczeń będzie wpływać na lepszy FPS.
https://zapodaj.net/d5a18ceeec273.png.html
- dziwne (autor: Mario2k | data: 19/12/17 | godz.: 14:47)
Gdzieś widziałem całkiem odmienne testy że to niby nowy Titan V w FP16 jest szybszy od Vegi o kilka procent zaledwie.
- Co do Vegi... (autor: Dather | data: 19/12/17 | godz.: 18:33)
AMD ogarnęło w koñcu sterowniki? Wykorzystywane są w końcu te fjuczery które tak miały dawać kopa?
- @ 5 (autor: power | data: 19/12/17 | godz.: 21:14)
Sterowniki to AMD ma juz od dawna ogarniete, a co do tych nowosci to zaledwie kilka gier (nowa Forza i nowy Wolf) korzysta z dwoch z tych nowosci czyli z FP16 (mniejszej dokladnosci obliczen) i z ulepszonego Early Culling (odpowiedzialnego za pomijanie w renderowaniu niewidocznych obiektow). Trzecia z ich nowych technik HBCC (high-bandwidth cache controller) pozwalajaca na mniejsze uzycie pamieci VRAM dopiero ma byc wykorzystana w nowych grach.
- cd... (autor: power | data: 19/12/17 | godz.: 21:18)
HBCC aktualnie prawie nic nie daje w obecnych grach i benchmarkach (roznice sa wielkosci bledu statystycznego).
- wiadomo tylko (autor: pawel1207 | data: 20/12/17 | godz.: 02:06)
ze trzeba poczekac aczkolwiek po odejscu koduriego amd moze zaliczyc skok wydajnosciowy..
- @power (autor: Dather | data: 20/12/17 | godz.: 11:15)
Dzięki za wyjaśnienie :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|