TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 21 listopada 2002 |
|
|
|
GeForceFX bez Displacement Mapping? Autor: Kris | źródło: RC | 11:20 |
(8) | Reactor Critical powołując się na własne źródła twierdzi, że nVidia GeForceFX nie został wyposażony w sprzętową obsługę efektu Displacement Mapping (po kliknięciu w więcej zamieściłem kilka przykładów tego efektu), który wcześniej wprowadzony został do układów Matrox Parhelia i ATI Radeon 9500/9700 jako element składowy DirectX 9.0. Jeśli to prawda a Microsoft nie zmieni końcowej specyfikacji to trudno będzie pisać o 100% zgodności sprzętowej GeForceFX z przyszłym standardem API. Reactor Critical sugeruje, że obcięcie tej funkcji wynika z tego, że stanowi ona rozwinięcie krytykowanej wcześniej przez nVidia technologii N-Patches (ATI TruForm). Prawdę mówiąc, gdyby to okazało się prawdą to obawiam się, że mogłoby to stanowić gwóźdź do trumny tej w sumie ciekawie zapowiadającej się funkcji. Szkoda ...
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- hmm (autor: ArturNOW | data: 21/11/02 | godz.: 11:31)
nawet jeżeli to prawda nVIDII to nie zaszkodzi, to tak jak z mapowaniem wybojów od MATROXa które zostało użyte w śladowych ilościach.
- GFX (autor: cex-brak rejestracji | data: 21/11/02 | godz.: 11:46)
A niby dlaczego koniec? Olać panow z nvidii, niech się gonią!
- nihil novi (autor: Kudlaty | data: 21/11/02 | godz.: 12:59)
To nic nowego, nawet GF3 nie jest do konca kompatybilny z DX8, nie mowiac o DX7. DX8 - VERTEX TWEENING nie dziala :), DX7 - textura projekcyjna z EMBM nie dziala :) a to sa funkcje przewidziane przez standard i chodza na kartach konkurencji... Jeszcze mozna wymienic pare bledow ktore sa bledami w sterownikach "podobno" a nie w HW... Niepoprawne dzialanie czy brak niektorych funkcji i tak odbije sie raczej na developerach tylko, bedziemy mieli wiecej roboty i tyle. Bo odbiorca koncowy nie musi miec pojecia...
Pozdr.
- Gwóźdź do trumny?! (autor: suzie_q | data: 21/11/02 | godz.: 13:02)
Niech się martwi nVidia! Kłamstwo jest bardzo źle widziane w sferach biznesowych! Wswzystko teraz zależy o obrotności ATI! Jeżeli przekona kilku znaczących producentóe gier do użycia tej właśnie funkcji, to nVidia sama kopnęła się w d... I bardzo dobrze!
- ... (autor: Ulthar | data: 21/11/02 | godz.: 13:51)
nie wiem na co taki efekt, nawet carmack stwierdzil ze nie zostanie to wykorztane w doom3 poniewaz procesor graficzny generuje polygony bez wiedz uzytkownika co oznacza ze nie mozna np dokladnie albo w gole obliczyc cieni czy kolizji na takim objekcie
- Polityka nVidii coraz bardziej przypomina działania ś.p. 3dfx-a... (autor: zartie | data: 22/11/02 | godz.: 13:10)
typu 32 bitowy kolor, czy tekstury 2048x2048 pikseli są nikomu niepotrzebne.
Czyżby początek końca ?????
- Displacement mapping (autor: Lightman-brak rejestracji | data: 22/11/02 | godz.: 22:10)
czy z nVidia czy bez niej i tak stanie sie standardem w niedalekiej przyszlosci. Taka jest po prostu kolej rzeczy, najpierw efekty graficzne sa implementowane w programach graficznych, a nastepnie z wielkim trudem przenoszone do silikonu i sprzedawane jako super wydajna karta graficzna. A wszystko to dazy do w pelni realistycznego raytracingu ktory aktualnie nawet na poteznych maszynach zajmuje duzo czasu! Ale juz nie dlugo, za pare latek, kot wie moze w domku na PC obejrzymy sobie animacje fotorealistycznych plenerow z woda idealnie zalamujaca swiatlo bez rzadnych tekstur ENV!
- o_o (autor: GregorP-Redakcja | data: 23/11/02 | godz.: 15:01)
Z ktorej strony by na to nie patrzec,
to jednak fakt jest faktem.
Nie bedzie wiec mozna mowic o pelnej
zgodnosci GF FX z dx9.0.
Jest to niestety dziedziczna GeForcowa
przypadlosc; starsze modele tez na nia
cierpialy..
ATI nie mialo w tej materii specjalnych
problemow.
nVidia serwoje nam wiec po blisko pol roku
dominacji ATI, karte co najwyzej (zaledwie?;
aż?) porownywalna z R9700..
Żyłowanie do oporu STAREJ technologii
jest IMO bardzo brzydkim sposobem na
podkreslenie swojej (ciagle jeszcze
trwajacej, choc slabnacej regularnie)
rynkowej dominacji.
nara
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|