Robisz świetne zdjęcia ślubne, a twoje portfolio jest coraz bardziej rozbudowane? Jeżeli tak, pewnie przekonałeś się już, że konkurencja nie śpi, a działania marketingowe są konieczne. Sama reklama to za mało, trzeba pozyskiwać klientów, którzy realnie skorzystają z twoich usług. Jak zdobywać nowe zlecenia? Oto kilka sprawdzonych rad!
Reklamuj swoje portfolio Stworzenie strony internetowej i regularne uzupełnianie portfolio to podstawa. Liczy się jednak ilość osób, które nie tylko zajrzą na twoją witrynę, ale również skorzystają z usługi. Co możesz zrobić, aby tak było? - Zastanów się, co widzi odbiorca, trafiając na twoje portfolio w sieci? Czy musi przedzierać się przez gąszcz zdjęć? Czy ma szansę od razu zauważyć najlepsze prace, a także ich różnorodność? Zrób porządną selekcję, wybierz najbardziej reprezentatywne zdjęcia. Pozostałe zostaw w galerii lub prezentuj je na blogu.
- Niech portfolio będzie wyeksponowane na twojej stronie. Wybierz kilka zdjęć, które staną się łatwo rozpoznawalną wizytówką, tak, aby można było identyfikować twoje prace w każdym miejscu.
- Ułatw klientowi kontakt. Nie każ mu szukać adresu mailowego lub numeru telefonu. Niech te informacje będą widoczne. Zawsze zostawiaj adres e-mail, a nie jedynie formularz kontaktowy. To daje poczucie, że wiadomość na pewno do ciebie dotarła.
Linki zewnętrzne To klucz do sukcesu. Na twoją stronę wejdą najprawdopodobniej osoby z polecenia lub ci, którzy będą szukali własnych zdjęć. Tobie zależy jednak na zupełnie nowych klientach i nowych zleceniach. Zarejestruj się więc we wszystkich miejscach, w których fotograf ślubny może zostawić swoją wizytówkę, link do strony internetowej, a nawet kilka pokazowych zdjęć. Przykładem takiego miejsca w sieci jest serwis Wedding.pl. Jak to działa? - Możesz tam utworzyć swoją indywidualną wizytówkę, a przyszłe panny młode będą mogły znaleźć twoją ofertę.
- Portal automatycznie wyszukuje lokalizację, co jeszcze bardziej zwiększa szansę na kontakt!
- Napisz tam kilka słów o sobie, pokaż wybrane zdjęcia i przedstaw cennik.
- Użytkownicy będą mogli wystawić ci opinie, co zdecydowanie zwiększy twoją wiarygodność. Wiadomo, sprawdzony fotograf ślubny to prawdziwy skarb.
Media społecznościowe Fanpejdż i konto na Instagramie także mogą pomóc w pozyskiwaniu nowych zleceń. Facebook oferuje obecnie możliwość linkowania do swojej strony internetowej, a nawet bezpośredniego sprzedawania usług. To również świetne miejsce, aby prezentować swoje prace i angażować społeczność, w tym również swoich przyszłych klientów. W social mediach obowiązuje kilka żelaznych zasad: - Dbaj o jakość wszystkich zamieszczanych materiałów. Jesteś fotografem ślubnym, a więc zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle muszą być popisem twojego kunsztu.
- Każde zdjęcie, które zamieszczasz, powinno być opisane! Możesz do niego dodawać adres do portfolio.
- Pisz treści ciekawe, poprawne językowo, zawsze sprawdzone.
- Zawsze odpowiadaj na wiadomości i zapytania, nawet jeżeli nie możesz przyjąć zlecenia.
Jeżeli zdecydujesz się na treści płatne – skontaktuj się z kimś, kto ma doświadczenie w prowadzeniu kampanii sponsorowanych. Nie warto tracić pieniędzy na testowanie metodą „prób i błędów”. Dbaj o jakość. Zawsze! To oczywista sprawa, nikogo nie zaskoczy, ale… pamiętaj, że nie liczy się ilość zdjęć w portfolio i na wizytówkach, ale ich jakość, styl i dopieszczenie szczegółów. Rozwijaj się, inwestuj w sprzęt, nie podążaj za wyzwaniami. Tylko wtedy działania marketingowe będą miały sens. |