TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 12 maja 2017 |
|
|
|
W sterownikach dla laptopów HP znaleziono keyloggera Autor: Wedelek | źródło: ModZero | 06:58 |
(15) | Firma ModZero przez przypadek odnalazła w oprogramowaniu dla laptopów HP tzw. keyloggera, czyli oprogramowanie zapisujące wprowadzone na klawiaturze znaki. Niebezpieczny fragment kodu był zaszyty w sterownikach do układu audio od firmy Conexant i przez cały czas działał w tle. Każde wciśnięcie klawisza było na bieżąco zapisywane w pliku zlokalizowanym w katalogu C:/user/public (zakładając, że system jest zainstalowany na dysku C). Przy każdym logowaniu plik był automatycznie czyszczony, co zapobiegało jego niekontrolowanemu rozrostowi.
Nie wiadomo kto i po co umieścił keyloger w sterownikach audio, ani od kiedy użytkownicy laptopów HP są szpiegowani. Na razie udało się jedynie potwierdzić, że proceder ten trwa co najmniej od 2015 roku. HP i Conexant nie wydały jeszcze w tej sprawie oficjalnego oświadczenia.
Więcej informacji znajdziecie TUTAJ. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Zasada (autor: Semyazza | data: 12/05/17 | godz.: 08:06)
nr. 1: Nie kupuj od HP niczego poza drukarką. Każdy powinien to wiedzieć.
- @01 (autor: Conan Barbarian | data: 12/05/17 | godz.: 08:33)
nr. 2: Jeśli już musisz kupić drukarkę, to nie kupuj od HP
- bo to w drukarkach (autor: Wyrzym | data: 12/05/17 | godz.: 08:47)
keylogerow nie ma? :] co to za rasistowskie haselka ? drukarka tez moze miec swojego :|
- @ 1 (autor: Muchomor | data: 12/05/17 | godz.: 10:35)
Co za bzdura. Dawno większej nie czytałem. Niedoedukowane lolki kupują Paviliony i na ich podstawie wypowiadają się o całej reszcie.
Tutaj driver pochodzi od Conexanta, więc HP wina taka , że nie zbadali go dokładnie przed opublikowaniem.
Fck-up konkretny, nie ma co, to wiadomo, ale Lenovo ma exploita w UEFI już od dawna.
BTW. Nowe modele biznesowe mają już Audio driver napisany bezpośrednio przez HP.
- @ 4 (autor: Semyazza | data: 12/05/17 | godz.: 10:43)
Ktoś tu chyba używa laptopów z keyloggerem xD
- @4... (autor: 5eba | data: 12/05/17 | godz.: 11:15)
Tak hurtowo padającego sprzętu jak "biznesowe" produkty HP to chyba nikt nie ma. Ich polityka planowanego starzenia produktu wymyka się z pod kontrolki, i płyty im się ostatnio palą na gwarancji.
Takze te głodne bajki to gimbusom ;)
- @6. (autor: Mariosti | data: 12/05/17 | godz.: 13:52)
Różne modele różnie się zachowują. Są dobre nowe Ellitebooki, ale już np ZBook'i obecnej generacji to katastrofa jeśli chodzi o niezawodność, a niby z najwyższej półki modele.
- @04 (autor: Wyrzym | data: 12/05/17 | godz.: 14:21)
To od kogo pochodzi ten keyloger to akurat nie ma zadnego znaczenia. Rownie dobrze mogli tego exploita zamowic albo sami go tam wlozyc coby w jakis sposob sie probowac tlumaczyc :>
- @01 (autor: adamu | data: 12/05/17 | godz.: 14:50)
Posiadam 2 sztuki HP 840 i jestem z nich bardzo zadowolony, za tą cenę i możliwości jakie oferuje ten laptop nie zamieniłbym go na inny.
Co do keyloggera to plik u mnie się nie tworzy a szczpiegowanie to chyba Windows 10 skutecznie podniósł poprzeczkę
- @ 6 (autor: Muchomor | data: 12/05/17 | godz.: 16:41)
Sure. Używamy ich kilka tysięcy, więc mam raczej dobry ogląd na sytuację i nie mogę potwierdzić.
Uzywamy też sprzętu Lenovo i Della, więc rozeznanie mam niezłe.
Wychodzi, żeś gimbus ...
No chyba, że Polska naprawdę dostaje jakieś odpady produkcyjne, ze specjalnej selekcji.
@8 - sam jestem ciekaw jak się z tego wytłumaczą. Ale to już odbędzie się na poziomie menadżerskim między topką u mnie, a w HP.
Sprawdziłem lapki wokół siebie i pliku nie ma, ale ze względu na powagę sytuacji, Client Services pewnie przedsięwezmą jakieś środki na większą skalę. Na szczęście to nie mój problem.
Zdziwiłem się, jak zobaczyłem logo HP, a nie Conexanta, na driverach audio do modeli 4-tej generacji, ale teraz już chyba wiem czemu. Można domniemywać, że HP dowiedziało się wcześniej i już zadziałało...
- Przecież laptopy (autor: Majster | data: 12/05/17 | godz.: 19:40)
to najgorsze ścierwo ze sprzętu komputerowego. To Wy jeszcze o tym nie wiecie? Zgadzam się całkowicie z pewnym komentarzem znalezionym na PurePC, że obecne notebooki w cenie 2000-2500 zł. są jak prezerwatywy. One są jednorazowego użytku.
Nadal kupujcie ten badziew dając zarabiać konkretne pieniądze takim koncernom jak HP, Dell itp., to zobaczycie jak będzie. Oczywiście dla nich to bardzo fajny zysk, jak wiadomo pieniądze nie śmierdzą. Z kolei Wy jako klienci dostajecie w zamian totalny szmelc, nic dodać nic ująć.
- @10 (autor: Takeya | data: 13/05/17 | godz.: 09:21)
A ja je serwisuję. Mogę potwierdzić, że HP, Acer i Asus to złom przeokrutny...
- @ 11 (autor: Muchomor | data: 13/05/17 | godz.: 15:19)
- Czyli, jak mówiłem - Paviliony, bo to ta klasa. Jak ktoś celuje w ten przedział cenowy, to dostaje dokładnie to za co płąci. W rzeczy samej.
@ 12
A my je wyrzucamy? Z takimi ogólnikami, to nawet nie dyskutuję. Przekonałeś mnie tą zdawkową uwagą ...
- korporacyjne trolle ? (autor: Mario2k | data: 14/05/17 | godz.: 17:03)
Cos niecos mozna wyczuc ze smierdzi korporacjom
- @12. (autor: pwil2 | data: 15/05/17 | godz.: 00:20)
Tanie mięso jedzą psy... W wyższych seriach jest znacznie lepiej :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|