Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 18 stycznia 2017 
    

Microsoft oddaje w ręce deweloperów narzędzie PIX dla Windows


Autor: Wedelek | źródło: Microsoft | 19:36
(4)
Deweloperzy piszący gry z myślą o konsoli Xbox One mogą od samego początku korzystać z bardzo przydatnego narzędzia dla deweloperów od Microsoftu o nazwie PIX. Teraz jest on dostępny również dla deweloperów piszących gry dla Windowsa. PIX to pakiet odpowiedzialny za szczegółowe analizowanie działania gry oraz poszukiwanie błędów wpływających negatywnie na wydajność. Z jego pomocą deweloper może prześledzić cały proces renderingu, na bieżąco monitorować użycie zasobów, alokację pamięci a nawet wykorzystanie poszczególnych funkcji zaimplementowanych w kodzie i badanie częstości ich wywoływania.

PIX ma też kilka ograniczeń, wśród których najpoważniejsze to brak wsparcia konfiguracji Multi GPU, konieczność ręcznego wskazania procesu z którego mają być gromadzone dane, czy ograniczenie tylko do tytułów korzystających z API DirectX 12. Opisywane narzędzie nie wspiera też aplikacji x86, a jedynie 64-bitowe (zarówno Win32 jak i UWP).

Microsoft PIX on Windows można w wersji Beta pobrać z tej strony, a żeby z niego korzystać trzeba dysponować komputerem z kartą graficzną ze wsparciem dla DirectX 12, 32GB pamięci RAM oraz Windows 10 build 14393 (Anniversary Update).



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nie prościej (autor: Semyazza | data: 19/01/17 | godz.: 12:52)
    rzucić wymagania minimalne: Server z GPU wspierającym DX12?

  2. Promocja DX12 (autor: pwil2 | data: 19/01/17 | godz.: 20:58)
    Nie ma co oglądać się za siebie na DX10 i DX11 :-)

  3. brak kompatybilności z wcześniejszymi DX zrozumiały, (autor: Qjanusz | data: 19/01/17 | godz.: 22:36)
    ale brak wsparcia dla multiGPU?
    Jedną z najważniejszych cech DX12 było (jest?) "natywne" wsparcie tej technologii.


  4. Qjanusz w reklamach, gdyż jak widać w praktyce (autor: Sławekpl | data: 22/01/17 | godz.: 19:38)
    nikt się nie kwapi by to wykorzystać, idę o zakład że w tym podejściu maczało swoje małe tłuste łapki spocone czoło xD

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.