TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 14 września 2016 |
|
|
|
Odchudzony moduł Nvidia DRIVE PX 2 dla tańszych samochodów Autor: Wedelek | 06:46 |
(13) | Nvidia pokazała światu uboższą wersję modułu DRIVE PX 2 wyposażoną w tylko jeden układ SoC Parker. Prezentowany w dalszej części newsa produkt jest dedykowany tańszym samochodom i zdaniem producenta dysponuje dostateczną mocą obliczeniową by obsłużyć funkcję autopilota oraz zaawansowane funkcje multimedialne. Mowa między innymi o zaawansowanych mapach w jakości HD z naniesionymi na nie danymi pobieranymi na bieżąco z zewnętrznych źródeł. Nowe rozwiązanie Nvidii ma podczas pracy konsumować zaledwie 10W energii.
Gwoli przypomnienia układ SoC Parker posiada dwa rdzenie Denver bazujące na architekturze ARM v8, cztery rdzenie Cortex A57 oraz IGP z 256 procesorami strumieniowymi. Do tego dochodzi kilka modułów, dedykowanych konkretnym zadaniom, kontroler pamięci RAM typu LPDDR4, oraz 4MB współdzielonej pamięci podręcznej L2. Parker jest produkowany z wykorzystaniem 16nm procesu technologicznego w fabrykach koncernu TSMC.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- jestem pod wrażeniem... (autor: Qjanusz | data: 14/09/16 | godz.: 08:05)
zjechać z 250W (pełna wersja Drive PX2) do 10W poprzez wycięcie jednego z dwóch SoC.
nVidii należy się nagroda Catalyst Award jak psu micha.
@Wedelek - "IGO" literówka do poprawki.
- pitolisz jak Sławek (autor: daver | data: 14/09/16 | godz.: 11:45)
To nie SoC ciągnie tyle papu. http://cdn.videocardz.com/..._1-e1451981853230.jpg
- BTW. (autor: daver | data: 14/09/16 | godz.: 12:20)
>> [...] zdaniem producenta dysponuje dostateczną mocą obliczeniową by obsłużyć funkcję autopilota[...]
Zerknąłem do źródła, i nv twierdzi, że to wystarczy zaledwie do tempomatu. Do autopilota jest pełna wersja PX 2.
- @daver (autor: Qjanusz | data: 14/09/16 | godz.: 13:12)
mniejsza o dodatkowe moduły z prądożernymi GPU. Jeżeli napisane jest że "zdaniem producenta dysponuje dostateczną mocą obliczeniową by obsłużyć funkcję autopilota oraz zaawansowane funkcje multimedialne" bez dodatkowych modułów MXM, na jednym SoC, oznacza to ostre minimalizowanie zapotrzebowania na papu, przy zachowaniu wspomnianych funkcjonalności.
Ze Sławkiem często się nie zgadzam, ale za chłodzony cieczą kawałek elektroniki do samochodu mam równie co Sławek niezły ubaw, bo oczami wyobraźni widzę dodatkową chłodnicę, dedykowany układ LQ i zestaw czujników ciśnienia i temp obsługujący chłodzenie w autku z zapakowanym PX2.
btw... podasz to źródełko w którym mowa o obsłudze zaledwie tempomatu? Ciekawy wątek.
- klawiatura przyjmie wszystko (autor: daver | data: 14/09/16 | godz.: 13:21)
Więc czasami trzeba pomyśleć i nie wierzyć we wszystko co się przeczyta w internetach.
http://www.nvidia.com/object/drive-px.html
"The new single-processor configuration of DRIVE PX 2 for AutoCruise functions - which include highway automated driving[...]"
- Chociaż... (autor: daver | data: 14/09/16 | godz.: 13:37)
Biję się pierś. Autopilot, wg definicji, będzie poprawnym określeniem.
- ... (autor: Qjanusz | data: 14/09/16 | godz.: 15:27)
"highway automated driving and HD mapping—consumes just 10 watts of power. Plus, it enables vehicles to use deep neural networks to process data from multiple cameras and sensors."
Przy 10 Wat? Wg mnie to jest konkret.
- Czy ja wiem... (autor: daver | data: 14/09/16 | godz.: 16:15)
EyeQ3, m.in. z Tesli S jest teoretycznie niewiele mniej wydajny, a ma TDP 2.5W, więc na papierze pupy nie urywa, choć może w czymś jest lepszy. Nie mam pojęcia - dalekie to od kręgu moich zainteresowań.
- W przyszłości nowe wydanie Garbusa będzie mogło wrócić do korzeni (autor: pwil2 | data: 14/09/16 | godz.: 16:21)
...posiadając "silnik" chłodzony powietrzem, a komp pokładowy chłodzony wodą ;-)
- Dajcie spokój (autor: ligand17 | data: 14/09/16 | godz.: 19:10)
obecnie przeciętny akumulator ma pojemność 50Ah. Więc te 250W pociągnie bez zająknięcia.
Poniżej jest news odnośnie laptopa, który ciągnie 330W.
Szukanie oszczędności na siłę.
- @10 łoj, 50Ah - niezapominaj tylko, że benzyniaki (autor: raczek70 | data: 14/09/16 | godz.: 23:38)
cały czas potrzebują napięcia. Ładowanie aku, zasilanie elektroniki ) i może się zdarzyc, że samochodzik nie odpali.
Przy słabszych silnikach, klima plus obciązęnie alternatoremrówna się mułowaty poazd.
Ponadto, 250W poboru mocy, to ponad 20A, to nie jest pikuś, nawet dla aku 50Ah.
- @11 sorki, za literówki i brak spacji. (autor: raczek70 | data: 14/09/16 | godz.: 23:39)
Na notku klawiatura niezbyt mi działa :(.
- @11 A Diesle juz nie? (autor: pandy | data: 23/09/16 | godz.: 13:35)
poza tym 50Ah to moze bylo kiedys - standardem dzis jest raczej 60 - 65Ah a w Dieslach ponad 70Ah.
Co do chlodzenia - wystarczy ten sam obieg co chlodzenie silnika - ciecz chlodzaca pracuje w ukladzie cisneiniwoym ale jej temepratura nei przekracza 110 - 120Cdeg czyli bezpiecznie z punktu widzenia krzemu (siakies 150 - 180Cdeg).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|