Nvidia pokazała wyświetlacz z częstotliwością odchylania poziomego 1700 Hz
Autor: Giray | źródło: nvworld.ru | 17:52
(6)
Znana przede wszystkim z produkcji procesorów graficznych firma Nvidia przedstawiła niedawno wyświetlacz zdolny do wyświetlania obrazu z szybkością 1700 klatek na sekundę. Prototyp tego urządzenia został określony mianem ekranu z zerowym opóźnieniem i jest w stanie wyświetlać stabilny obraz nawet podczas drgań, co jest bardzo korzystne dla gogli rzeczywistości wirtualnej.
Według wiceprezesa Nvidii efekt ten został osiągnięty dzięki wysokiej częstotliwości odświeżania, która jest 20 razy wyższa niż w obecnych goglach rzeczywistości wirtualnej. Przy 90 Hz obraz jest wyświetlany co 11 ms, a w przypadku 1700 Hz, czas ten ulega skróceniu do 0,58 ms. Chociaż 90 Hz jest wartością zupełnie wystarczającą do pracy z VR, to zwiększenie tej częstotliwości może poprawić jakość rzeczywistości wirtualnej.
K O M E N T A R Z E
ekhm (autor: Wedelek | data: 11/04/16 | godz.: 19:40) chyba chodziło o odświeżanie, a nie o odchylanie :)
I jeśli już to pionowe... (autor: Kenjiro | data: 11/04/16 | godz.: 23:18) Aczkolwiek takowe dotyczy wyłącznie CRT...
yep (autor: pandy | data: 12/04/16 | godz.: 16:17) czestotliwosc odchylania poziomego to liczba fps przemnozona przez laczna liczbe wszystkich lini (25*625 daje nam 15625Hz dla standardowej TV)
A czestotliwosc odchylania (jakolwiek trafniej byloby powiedziec czestotliwosc impulsow synchronizacji odpowiednio poziomej i pionowej) jest niezalezna od technologi wyswietlacza (HDMI tez definiuje takie czestotliwosci).
ps osobiscie uwazam (autor: pandy | data: 12/04/16 | godz.: 16:18) ze nie ma sensu wiecej niz 600fps no chyba ze zaczynamy uzywac temporal ditheringu
@pandy (autor: Deathraw | data: 12/04/16 | godz.: 23:26) A co to takiego i co daje temporal dithering?
@5 to taki trick (autor: pandy | data: 14/04/16 | godz.: 19:27) uzywany czasem w starszych komputerkach i niektorych wyswietlaczach - polega na tym ze np piksel ma wartosc 100 w jednej klatce a w drugiej np 101, jesli zmieniac wartosc tego piksela w kolejnych klatkach pomiedzy tymi wartosciami to owstanie wrazenia ze poziom tego piksela ma 100.5 - PDP uzywalo tej techniki do tego by powiekszyc ilosc kolorow do np 26 czy 28 bitow jesli tylko potrafimy odpowiednio szybko zmieniac zawartosc ekranu (czyli np dla zrodla 60Hz i predkosci matrycy 600Hz mozemy przelaczyc sie np 10 razy pomiedzy wartosciami) - pozwala to uproscic troche sterowanie (np liczbe stopni PWM z 6 bitow powiekszyc o ponad 3 bity).
W komputerkach 8 bitowych w demach masz podobny efekt - pozwala to powiekszyc ilosc kolorow np w C64 z 16 do 30 czy wiecej - kosztem jednak migotania bo predkosc odswiezania jest ograniczona - w TV tego klopotu nie ma.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.