TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 15 marca 2016 |
|
|
|
System z 72 rdzeniami procesora ustanowił kilka rekordów świata Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 23:04 |
(4) | Filipiński entuzjasta Dhenzjhen jest już od jakiegoś czasu znany z eksperymentów z użyciem sprzętu serwerowego. Dzięki temu mamy możliwość porównania możliwości rozwiązań z tego segmentu z osiągami podzespołów znajdujących się często w naszych komputerach. Tym bardziej, że rozwiązania stosowane w serwerach są często raczej hermetyczne i charakterystyczne dla tego obszaru zastosowań.
Możemy się przy tym dowiedzieć, jak duża ilość rdzeni procesora oraz pamięci RAM wpływa na rzeczywiste osiągi, co może w przyszłości okazać się przydatne na przykład w modernizacji zawartości obudowy stojącej pod naszym biurkiem.
Ostatnio Dhenzjhen wziął się za testowanie sytemu opartego na czterech procesorach Xeon E7-8870 v3, z których każdy posiada 18 rdzeni fizycznych i obsługuje Hyper-Threading. Do testów użyto próbek inżynieryjnych tych GPU, pozwalających na zmianę mnożnika. Pozwoliło to na zwiększenie ich nominalnej częstotliwości z 2,1 GHz do 2,7 GHz.
W teście Cinebench R15 udało się uzyskać 7005 punktów, co jest najlepszym dotychczasowym wynikiem, zaś Geekbench3 Multi-Core pokazał 105,214 punktów. Z kolei uzyskane w Cinebench R11.5 52,44 punktów jest drugim najlepszym rezultatem w klasyfikacji bezwzględnej jak do tej pory. Oczywiście testy ze zrozumiałych względów nie mogły być zbyt obszerne, gdyż tylko jeden Xeon E7-8870 v3 kosztuje ponad 4500$, zaś pamięci w systemie jest 384 GB, wiec testowany obiekt raczej nie był własnością testującego.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- nie gpu a cpu (autor: Kosiarz | data: 17/03/16 | godz.: 10:49)
i nie 2.7 tylko 2.9 :P
ciekawe kiedy gierce beda takie cuda obslugiwac :)
- do 01 (autor: Atak_Snajpera | data: 17/03/16 | godz.: 17:25)
Nigdy. Nawet x265 będzie mieć duże problemy z taką ilością wątków. Obejście tego problemu to kodowanie kilku kawałków wideo jednocześnie.
Z grami to już w ogóle zapomnij. Tu się liczy głównie nie ilość rdzeni a ich taktowanie. W grach wiele rzeczy następuje "serialowo". Z resztą w obliczeniach na FP32 i tak lepsza będzie o wiele tańsza topowa karta graficzna.
- @Kosiarz (autor: VP11 | data: 18/03/16 | godz.: 09:05)
Niestety wszystko zalezy od testu. W jednym 2.7 a w drugim 2.9 Ghz byla czestotliwosc.
http://img.hwbot.org/u38005/image_id_1603539.png
http://img.hwbot.org/u38005/image_id_1603548.png
Co ciekawie na overlokerze pisza o tym ze podkrecano z 2.1 do 2.7GHz. Natomiast program CPU-Z zarejestrowal nawet 2.9GHz.
- ... (autor: power | data: 18/03/16 | godz.: 22:16)
W grach juz mozna byloby wykorzystac tyle rdzeni na przyklad do obliczen zwiazanych z fizyka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|