TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 7 grudnia 2015 |
|
|
|
Asus ma zamiar wykorzystać strategię biznesową Huawei i Xiaomi Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 23:23 |
| Serwis DigiTimes poinformował właśnie, że Asus nie jest zadowolony ze swoich osiągnięć na rynku smartfonów, i w związku z tym chce wzmocnić swoją pozycję wykorzystując strategię biznesową z powodzeniem stosowaną przez chińskie firmy Huawei i Xiaomi. Wiąże się to z debiutem nowych smartfonów Asusa z serii ZenFone, z którymi tajwański producent wiąże duże nadzieje.
Nowy smartfon Asusa jest wyposażony w SoC Intel Atom Z3590/Z3580, 4 GB pamięci RAM i 64/128 GB pamięci masowej oraz 13-megapikselowy aparat główny z 10-lementowym obiektywem HOYA. Cena ZenFone Zoom wynosi 429$ za wersję z 64GB pamięci masowej i 490$ za 128 GB.
W segmencie najtańszych urządzeń Asus ma zamiar zastosować strategię biznesową Xiaomi, którego zresztą uważa za największego swojego rywala na rynku chińskim. Przyczyną tego jest gorsza niż planowano sprzedaż produkowanej specjalnie na rynek chiński serii smartfonów Pegasus. Strategia ta polega na budowaniu wizerunku marki przy pomocy smartfonów z górnej półki cenowej, co przekłada się na sprzedaż także i tańszych modeli z serii.
Swoją drogą o ile Xiaomi jest konsekwentne w stosowaniu tej strategii, to z kolei Huawei ma jej własną odmianę, polegającą na wykorzystaniu dwóch marek, co pozwoliło na sukces nie tylko na rynku chińskim, ale także i na rynkach zagranicznych. Natomiast Xiaomi nie ma zbyt wielkich sukcesów, jeżeli chodzi o sprzedaż droższych smartfonów, za to bardzo dobrze wyglądają wyniki sprzedaży najtańszych urządzeń, co jednak ogranicza rozwój tej chińskiej firmy. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|